200x70x70 van tuinkabouter


Haha, nou ja goed tip om dat af en toe ook te controleren dus. Ik gebruik een dropchecker Wouter dus zal snel bemerken dat er geen of weinig co2 aanwezig is.
 
O ja dan heb je natuurlijk daar nog wat co2 van gehad en dan is de dc weer wat minder betrouwbaar als het aankomt op een signaal bij een lege fles.
 
Nieuwe toevoeging :)
Iemand in de straat stopt met de hobby en zocht een goed onderkomen voor zijn vissen.
Als ik het goed heb gezien zijn het ongeveer 20-30 sterbai :)
20231120_182004.jpg
 
hier men maculipinnis nooit een vis zien eten
wel klein grut zit er in zen bek?
 
hier men maculipinnis nooit een vis zien eten
wel klein grut zit er in zen bek?
Ja er zit wat jongbroed in dus vroeg of laat zou het gebeuren.
Lijkt mij een Cory 😖
Is het ook.
Hopelijk houd de vis er niets aan over. Corydoras hebben toch een (giftige) stekel?
We gaan het zien, vangen lukt niet dus ik hoop dat de vis week word en alsnog naar binnen gaat of dat ie word uitgespuugd.
 
O jee.

Sterkte dan maar. Ik hoop dat de vis het overleeft.

Ik heb ooit een otocinclus uit de bek van de maanvis moeten trekken. Die ging er ook niet uit.
Maanvis heeft het overleeft.
 
O jee.

Sterkte dan maar. Ik hoop dat de vis het overleeft.

Ik heb ooit een otocinclus uit de bek van de maanvis moeten trekken. Die ging er ook niet uit.
Maanvis heeft het overleeft.
Ja ik heb wel meer voorbij zien komen dus wie weet.
Ook maanvissen met otocinclus in de bek die vast leken te zitten maar alsnog overleeft (de maanvis dan)
De eliotti is goed doorvoed dus kan wel een paar dagen zonder eten in de hoop de Cory er uit komt
 
Gister nog een soort gecoördineerde vang poging gedaan samen met m'n vrouw.
Helaas niks kunnen vangen maar de Cory is wel naar binnen gegaan en het lijkt alsof het allemaal los gaat lopen
 
Prachtige bak, enorm volume! Erg benieuwd naar de inrichting als het een 'doorkijk'-aquarium wordt. Hij vangt nogal wat licht, zo te zien.
 
New toy :)
20240114_172315.jpg

Kwam bij toeval een orp controller tegen tijdens het scrollen op marktplaats, kon hem voor een prikkie over nemen dus waarom niet?
Er hangt nu nog niks aan, maar ik ga hiermee ozon sturen om m'n ORP iets op te krikken.
Hoewel de oxidator ook al aardig zijn best lijkt te doen.
Sinds vullen van de oxidator is de ORP namelijk met 80mV gestegen.
Ik moet nog wel de sensor even controleren met referentie vloeistof voordat ik de ozon aanslinger om zeker te weten dat ik niet ga overdoseren.
 
Ik heb gecombineerde pH (CO2), ORP (ozon) en temperatuurcontrollers. Geen seconde spijt van. Alles wat je niet zelf hoeft in te schakelen voorkomt vergissingen.
 
Ik heb gecombineerde pH (CO2), ORP (ozon) en temperatuurcontrollers. Geen seconde spijt van. Alles wat je niet zelf hoeft in te schakelen voorkomt vergissingen.
Dat is ook exact de reden waarom ik een reefpi heb.
Die stuurt enkel verlichting, doseerpomp en bewaakt temperatuur en ph.
De reefpi grijpt pas in als de temperatuur controller uit de pas gaat lopen
 

Terug
Bovenaan