2 potfilters Eheim 600 classic los of koppelen?


NathaliePip

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
26 december 2021
Berichten
1,162
Locatie
Gelderland
Ik heb besloten om nog een eheim 600 classic op mn aquarium te zetten. Ik zit te denken of ik ze los neerzet of aan elkaar gekoppeld. Dus dat het water bij filter 1 binnenkomt, dan via filter 2 weer in het aquarium stroomt.

Ergens op het forum heb ik hier weleens wat over gelezen, maar ik kan deze info niet vinden.

1. Is het mogelijk om twee potfilters te koppelen?
2. Heeft dit gevolgen?
3. Wat is het beste om te doen, los of gekoppeld?
 
 
Interessant šŸ§
 
Dat vind ik een zeer juiste overweging want dan kun je de stroming mooi regelen over 2 potten.
Mensen willen veel biokorrels wel daar voldoe je dan dubbel mee.
En juist omdat de 2 pompen met relatief vgl naar het aquarium leiden, met best veel kortere stukjes slang kunnen worden geconnecteerd/of verbonden krijgt het een interessanter debiet.
Met 3 4 5 aanelkaar verbonden dat heb ik nog nooit geprobeerd, net als een biologisch oldstijl filter maar dan in potjes.
 
Nee, in de post die jij hebt aangehaald staan er ook wel wat vraagtekens en no-goā€™s. Dus ik denk dat ik t op de veilige manier doe.
 
Ja maar elders las ik dat je niet meer uitstroom krijgt omdat er maar een bepaalde hoeveelheid water door de slang past. Maar ja ik ben geen techneut hoor.
 

Terug
Bovenaan