1 meter regenwoud Albert V. (Fozzy)


beide geaard Ben, per doos. T is in elk geval goed geaard lijkt me. Wel vreemd dat ze deze dozen niet zelf doorgelust fabriceren. Zal wel te duur zijn dam.
 
beide geaard Ben, per doos. T is in elk geval goed geaard lijkt me. Wel vreemd dat ze deze dozen niet zelf doorgelust fabriceren. Zal wel te duur zijn dam.
Ja, dat vroeg ik me ook af. Waarom moet je de 2 contactdozen zelf intern doorlussen?
Raar concept.

Tweede vraag. Waarom voor spatwaterdicht gekozen? En de draden aan de bovenkant ingevoerd?

Maar goed, ik wil niet met je ruilen hoor. Ik vind dat gepriegel al erg genoeg. En vooral omdat ze het soms zo goedkoop maken, dat de schroeven amper aan te draaien zijn.

Ik ga zelf gewoon voor 6 voudige stekkerdozen. Wel zo makkelijk.
 
Tweede vraag. Waarom voor spatwaterdicht gekozen? En de draden aan de bovenkant ingevoerd?
ijn.

Ik ga zelf gewoon voor 6 voudige stekkerdozen. Wel zo makkelijk.
ja, toen ik ze had zitten bedacht ik dat ook vd onderzijde. Maar geen zin meer om een half uur te prutsen om de schroefjes los te draaien. En ik gebruik straks 3 of 4 schakelklokken. En dat gaat amper lukken bij 6 voudige dozen, of ze moeten haaks ingestoken kunnen worden, en dat is vaak recht of 45 graden. Dus maar zo opgelost.
 
ja, toen ik ze had zitten bedacht ik dat ook vd onderzijde. Maar geen zin meer om een half uur te prutsen om de schroefjes los te draaien. En ik gebruik straks 3 of 4 schakelklokken. En dat gaat amper lukken bij 6 voudige dozen, of ze moeten haaks ingestoken kunnen worden, en dat is vaak recht of 45 graden. Dus maar zo opgelost.
Albert, daar heb ik deze voor gevonden.

6 of 4 voudig. Rechte aansluiting. En extra afstand tussen de stopcontacten.

 
Albert, daar heb ik deze voor gevonden.

6 of 4 voudig. Rechte aansluiting. En extra afstand tussen de stopcontacten.

En dat zeg je nu…;);)
 
En dat zeg je nu…;);)
Sorry Albert.


Zoals je weet ben ik ook bezig met een nieuw project. Dus ben van alles aan het zoeken.
Dus als je nog ergens aan denkt. Misschien heb ik het al.
 
Moet nog 2 weken wachten op mn bak. Denk dat ik maar effe 2 weken ga slapen.
 
Albert,

Misschien is dit nog handig. Heb ik nu ook in mijn kast.
En komt ook weer in de nieuwe kast.

 
Die hebben wij in onze kledingkast op de slaapkamer. Schuifdeur open lampie aan.

in de Fusion kast had ik een paar van deze:
 
Ritje Heerlen gehad. Terug via Duitsland ivm ongeluk op a2 richting Noorden. Ruim 3 kwartier vertraging. Tomtom pikte dat gelijk op.
Maar “hij staat” om met Hans van Zetten te spreken. Sproeiers aangesloten. Moet nog wel noppenfolie halen om de kast te bekleden ivm resonantie tijdens sproeien. Maar dat is maar 4x p dag 20 secondjes.
4A623076-D60D-40D5-B320-7B3C18A198ED.jpeg
B0AE48F8-DFAB-4C62-AA29-1461260C9F44.jpeg
3862CF5C-E403-4CA5-A6ED-7D8795E54A3B.jpeg
4E4DA8A8-F37D-447C-B4CE-EBF8A61E72D9.jpeg
90F2EDEE-1D67-4AB9-AF18-812DCBC91537.jpeg
4DC798CF-25DD-4B03-90E7-B52C0264D1FF.jpeg
C10235E2-D6A0-4DA4-A89F-02975F0152DA.jpeg
2C252C96-CFD2-4402-9172-5E3574395B2A.jpeg
B5612287-23BA-4972-BC93-FD354DDF4FE6.jpeg
0E934487-CB53-43E7-A7DC-86DBFE297C7D.jpeg
 
Mooi gehaal Albert en lekker met ouderwetse buizen nog.
 
Ga je hier nog zelf planten aan toevoegen Albert? Leuk die waterval overigens.
 
Ga je hier nog zelf planten aan toevoegen Albert? Leuk die waterval overigens.
Ik laat het eerst zo groeien John en als ik dan aardig wat in die ander bak heb wat eruit kan dat ik hier wat bij zet.
vindt het nu al mooi eerst.
 
Prachtige bak Albert !!!
 
Laatst bewerkt:
Heb nog ff een laagje grind erin gedaan vooraan.
 
Waar zie jij bal staan Annemarie ??
 
prachtige bak! Dat zwarte kastje aan de achterwand is dat voor de vochtigheid te meten ofzo?
 
prachtige bak! Dat zwarte kastje aan de achterwand is dat voor de vochtigheid te meten ofzo?
Klopt, thermo-/hygrometer
 
Wow Albert! Wat gaaf.

Vraagje, wat doet dat zwarte kastje op de achterwand?
 
Bak is rondom van glas gemaakt, met voorzijde onderaan een ventilatiestrip, en bovenin waar de sproeiers zijn zit een ventilatiestrip. op de glasplaat bovenzijde ligt dat witte pvc raster zodat je geen last hebt dat je in de lampen kijkt als je op de bank zit.
 
De app Planto ff gebruikt om een paar planten te identificeren. Foto maken in de app en dan wordt de plant meestal herkend wel. Nog niet alles kunnen doen want bij gratis gebruik kun je maar een beperkt aantal per dag doen.
95ECBC76-9FE0-4EB2-B9BB-7227679845CA.png
C861434A-4FCF-4D40-B4BB-D30CB4EA0B25.png
DCB331A6-C2FB-4369-9CB3-CF137752F9A9.png
C4B60EA7-87E2-4091-BFE7-81BF75BC91CB.png
89FFA703-F7B1-400A-A804-5C3927D29206.png
E4260F99-AAA3-4CEB-8A64-F04CAF722999.png
9F49BE16-834F-42CB-8862-FB12FE8A151D.png
83B03C34-2C60-495E-A236-81BD7A5FC594.png
B0CAAA5B-DDFF-4BAF-8DDD-C148CAF7622E.png
 
Nou die App kun je wel weer verwijderen.

de eerste foto is Asplenium viviparium, vaak verkocht onder het synoniem Asplenium daucifolium.
de tweede is primulina tamiana, vaak verkocht als chirita tamiana in de terrarium hobby.
de derde is een Marcgravia soort, zou niet durven zeggen welke.
de vierde is een bromelia, ik zou gokken op een Vriesea soort of cultivar maar kan iets anders zijn.

Ook callisia repens is een heel andere plant, dit lijkt er niet eens op. Sphyrospermum buxifolium zou eventueel kunnen, ik weet dat Rana die verkoopt. in dat geval komen er kleine witte bloemetjes en vervolgens besjes aan. Maar zou ook iets anders kunnen zijn.
 
Nou die App kun je wel weer verwijderen.

de eerste foto is Asplenium viviparium, vaak verkocht onder het synoniem Asplenium daucifolium.
de tweede is primulina tamiana, vaak verkocht als chirita tamiana in de terrarium hobby.
de derde is een Marcgravia soort, zou niet durven zeggen welke.
de vierde is een bromelia, ik zou gokken op een Vriesea soort of cultivar maar kan iets anders zijn.

Ook callisia repens is een heel andere plant, dit lijkt er niet eens op. Sphyrospermum buxifolium zou eventueel kunnen, ik weet dat Rana die verkoopt. in dat geval komen er kleine witte bloemetjes en vervolgens besjes aan. Maar zou ook iets anders kunnen zijn.
Tja, je kunt ook anders reageren…. Zo van, ik zou die app niet teveel vertrouwen misschien?

trouwens, Neoregelia is een onderdeel van de Bromelia familie. En daar zijn heel veel ondersoorten van.
 
Tja, je kunt ook anders reageren…. Zo van, ik zou die app niet teveel vertrouwen misschien?

trouwens, Neoregelia is een onderdeel van de Bromelia familie. En daar zijn heel veel ondersoorten van.
Neoregelia wel, en die had de app ook goed, maar agave is geen bromelia, en de plant op de foto toch echt wel.

En ik zou idd de app niet teveel vertrouwen....:sorry:
 
Mooie bak hoor! Veel plezier ermee, weet je al wat je erin gaat houden?
 

Terug
Bovenaan