Lido120 van Fozzy


Schitterende foto’s ook weer.
 
Tijd voor filmpjes van het snoepen vam eem kleeftablet. De Apisto’s wachten geduldig.
het 2e filmpje moet je even via YT bekijken geloof ik… achtergrond muziek is denk ik herkend door YT, en dat mag blijkbaar niet ….
kreeg al een automatisch gegenereerd mailtje met oa deze inhoud:

Er is auteursrechtelijk beschermde content gevonden in je video 18 december 2023. Hierdoor kun je geen inkomsten meer genereren met je video en is deze in 1 gebied geblokkeerd. De auteursrechteigenaar kan er in andere gebieden inkomsten mee genereren of analytische gegevens over krijgen.​




 
Laatst bewerkt:
Heel mooi, vooral dat filmpje met de Apisto's
Ik kon dat inderdaad via YT bekijken.
 
IMG_2898.jpeg
IMG_2899.jpeg
Verversing en wat snoeiwerk gedaan. De HN heeft er weer zin aan, de uitlopers komen weer. Lijkt wel alsof deze plant ook seizoenen kent van trage groei af en toe.
Kan me nl niet voorstellen dat alleen het verplaatsen dit veroorzaakt.
 
Leuk om te zien,
dan heb je binnenkort mss kleintjes :)
 
Is me
Leuk om te zien,
dan heb je binnenkort mss kleintjes :)
met apistogramma’s nog niet eerder gelukt. Wel vaak eitjes (toen in de 150cm) maar dat werd niks. Maanvissen toen ook wel eens nestjes, maar waren nogal kaniballistisch aangelegd. :(
 
Is me

met apistogramma’s nog niet eerder gelukt. Wel vaak eitjes (toen in de 150cm) maar dat werd niks. Maanvissen toen ook wel eens nestjes, maar waren nogal kaniballistisch aangelegd. :(
Ah oke,dan ben ik eens benieuwd of het nu wel lukt,
hoop je op kleintjes?
 
Ah oke,dan ben ik eens benieuwd of het nu wel lukt,
hoop je op kleintjes?
Ach, als het lukt is het eens mooi, alleen al om het gedrag eens te zien van de ouders. Of de jongen het overleven is dan afwachten.
 
Ach, als het lukt is het eens mooi, alleen al om het gedrag eens te zien van de ouders. Of de jongen het overleven is dan afwachten.
Ja dat is altijd mooi om te zien als er zo'n groepje jonge visjes rond zwemt :)
 
Dus deze bak kunnen we binnenkort niet meer bewonderen las ik?
 
Toch een mooie bak Albert maar ja soms wil je iets anders;)
 
Heb enorm last van een slakkenplaag, zonder overmatig voeren. Ze zitten eerder op een zwaar dieet!
De planten hebben er last van. Gaten in de bladeren. Uitvangen lukt ook bijna niet door het voortplantingsproces vd beesten.. bij de beesten af. Dus besloten, na overleg met de directrice hier, im de bak leeg te halen. Schoonmaken, nieuwe bodem (filterzand vd Wildkamp morgen halen) eind vd week nieuw inrichten met veel planten. Co2 set besteld zojuist, nieuwe planten besteld bij Apo, en bemesting bij de bekende leverancier. Dus eind vd week heb ik weer wat te doen.

nieuwe verlichting komt er (voorlopig) nog niet boven. Vindt 300-500€ aan Led verlichting wat te gortig voor een bak van €200. Met mij. Ervaring (ahum) moet het ook lukken om met standaard LED van Juwel een mooi resultaat te bereiken. Observeren en regelmaat in verversen en toevoegen en dan zou het moeten lukken.

visbestand blijft voorlopig hetzelfde. door natuurlijk verloop zal het wel eens weer aangepast worden naar iets anders.
 
Ja dat is ook zo Albert maar wie weet voor de toekomst. Succes met het opnieuw inrichten dan maar.
 
Het grote stuk hout gaat er denk ik uit vanwege alle planten die erin komen. Wie wat bewaart die heeft wat, en dit lag in de schuur. Ligt sinds gisteren in het water.
Kijken of ik daar een plekje voor kan creëren bij de inrichting.

IMG_2925.jpeg
 
Sinterklaas is erg vroeg
Bodembemesting voor onder het filterzand
En poeders voor de waterkolom
IMG_5611.jpeg
IMG_5612.jpeg

En een co2 set. Nu wachten op de planten die worden morgenavond bezorgd.

IMG_5613.jpeg
 
Fijn dat dit al allemaal binnen is. Dan kun je in het weekend lekker aan de slag. Al eerder met CO2 gewerkt?
Uiteraard. Op mn Fusion had ik een JBL set, icm compjoetert.
 
Fijn dat dit al allemaal binnen is. Dan kun je in het weekend lekker aan de slag. Al eerder met CO2 gewerkt?
Was t maar weekend.. vrijdag kan ik er niet veel aan doen. Smiddags naar t noorden voor een besoekje en een gourmet.
Ga morgen alvast het hout eruit vissen en wat planten. Zaterdagochtend vol aan de bak.
 
Was t maar weekend.. vrijdag kan ik er niet veel aan doen. Smiddags naar t noorden voor een besoekje en een gourmet.
Ga morgen alvast het hout eruit vissen en wat planten. Zaterdagochtend vol aan de bak.
Wat ga je doen tegen de slakken die er nu in zitten? Mogelijk ook in het filter?
 
Wat ga je doen tegen de slakken die er nu in zitten? Mogelijk ook in het filter?
Ik maak de hele bak leeg en schoon. En filter en slangen ga ik ook reinigen, filtermateriaal vervang ik ook.
Helemaal frisse start dus. Zal wel veel over me heen krijgen over indraaien enzo… maar daar sta ik boven. ;)
 
Ik maak de hele bak leeg en schoon. En filter en slangen ga ik ook reinigen, filtermateriaal vervang ik ook.
Helemaal frisse start dus. Zal wel veel over me heen krijgen over indraaien enzo… maar daar sta ik boven. ;)
Je bent niet de eerste met een ‘fish in cycle’. Het is wel meer werk en je zult er bovenop moeten zitten, maar het komt vast goed. Over de voors en tegens begin ik niet, dat is een eeuwige discussie. Hoofdzaak dat de bewoners er goed doorheen komen. Dat vereist aandacht maar dat weet jij zelf ook wel. Jij hebt ervaring en weet waar je aan begint.
 
Ik maak de hele bak leeg en schoon. En filter en slangen ga ik ook reinigen, filtermateriaal vervang ik ook.
Helemaal frisse start dus. Zal wel veel over me heen krijgen over indraaien enzo… maar daar sta ik boven. ;)
Je kan het filter overzetten Albert en dat scheelt een boel en ik heb ook weleens de bodem vervangen dus dat komt dan op hetzelfde neer volgens mij.
 
Je kan het filter overzetten Albert en dat scheelt een boel en ik heb ook weleens de bodem vervangen dus dat komt dan op hetzelfde neer volgens mij.
Weet ik John maar toch kies ik ervoor, denk ik, om het filter goed schoon te maken zodat er niet alsnog slakken achterblijven.
 
Welke slakken heb je dan Albert want vaak heb ik een overschot aan puntslakken maar dan gebruik ik de val en ik kom ze zelden in de filter tegen.
Maar goed als je helemaal geen slakken wil dan snap ik het en dan moet je goed monitoren maar ja dat is je wel toevertrouwd lijkt me zo.
 
Welke slakken heb je dan Albert want vaak heb ik een overschot aan puntslakken maar dan gebruik ik de val en ik kom ze zelden in de filter tegen.
Maar goed als je helemaal geen slakken wil dan snap ik het en dan moet je goed monitoren maar ja dat is je wel toevertrouwd lijkt me zo.
K zie het wel John. En anders helemaal schoon, en wil er dan een visje hemelen dan is het pech. Maar ben nog altijd blij dat ze me voor gaan. Ben wel van plan om de eerste paar weken elke 2 of 3 dagen extra water te verversen.
 
DHL zojuist geweest met de avondbezorging vd planten die ik besteld had. Heb ze nu in een curverbak gezet tot zaterdagmorgen. Eerder heb ik geen tijd om bezig te gaan. Laat ze wel in de verpakking maar wel wat gaten in plastic gemaakt zodat ze vochtig blijven.

IMG_5616.jpeg
IMG_5617.jpeg
IMG_5618.jpeg
IMG_5619.jpeg
 
Mooie keuze. Ik ben vooral benieuwd hoe de Lobelia het gaat doen. Dat was bij mij met de standaard verlichting nooit een succes maar dat was wel nog in de TL-tijd.
 
Ik ben benieuwd Albert alvast veel succes toegewenst .
 

Terug
Bovenaan