Zwemblaas probleem


L

Lianne0204

Guest
Hallo iedereen,

Mijn corydora heeft een probleem met zijn zwem blaas. Hij kan alleen nog op zijn kop liggen. Met veel moeite probeert hij normaal te zwemmen, maar het lukt hem niet altijd.

Heb gelezen over de water therapie. Vis in een laag water zetten die net genoeg is voor hem zodat hij minder moeite heeft met recht blijven, en dan steeds meer water erbij doen: https://www.visaquarium.nl/weetje/zwemblaas-probleem

Ik wil dit proberen. Maar hoe houd je het water dan op temperatuur? Heeft iemand tips of een andere oplossing?

Groetjes
 
Met een Cory zou het net 2 cm water zijn,meer helpt niet.

Zet een bakje op de lichtkap, hou de temperatuur in de gaten.
Hang er een zuurstofslangetje in.

Als dat 5 dagen duurt , zie je zelf wel of het helpt.

Zoniet, dan 1 ding. !!!
 
Bertus zei:
Met een Cory zou het net 2 cm water zijn,meer helpt niet.

Zet een bakje op de lichtkap, hou de temperatuur in de gaten.
Hang er een zuurstofslangetje in.

Als dat 5 dagen duurt , zie je zelf wel of het helpt.

Zoniet, dan 1 ding. !!!

Erg slim!

Heb ook gehoord van een erwten dieet..?
 
Het bakje wordt niet goed genoeg verwarmd helaas de temperatuur zakt al,

Ik wil een quarantaine bakje proberen in het aquarium die dan niet te diep is. Moet daar nog een extra zuurstof pompje in?
Ook wil ik zout bijvoegen om te kijken of dat helpt
 
Erwten dieet? het is toch geen goudvis?

Zou gewoon een tik geven,hoor.
En niet verder laten lijden.
 
Bertus zei:
Erwten dieet? het is toch geen goudvis?

Zou gewoon een tik geven,hoor.
En niet verder laten lijden.

Ben te gehecht aan het beestje om er een tik op te geven :(
 
Welke Corydorassoort is het? Veel soorten kunnen namelijk prima op kamertemperatuur.
 
Jones zei:
Welke Corydorassoort is het? Veel soorten kunnen namelijk prima op kamertemperatuur.

Aeneus , kan ik het water dan laten afkoelen met de corydora erin? Of gaat dat te snel voor hem
 
Aeneus worden beter niet te warm gehouden. Kamertemperatuur is prima. Ik geloof niet dat het te snel gaat als je het water uit zichzelf laat afkoelen.
 
Jones zei:
Aeneus worden beter niet te warm gehouden. Kamertemperatuur is prima. Ik geloof niet dat het te snel gaat als je het water uit zichzelf laat afkoelen.
ik weet niet hoe warm je het thuis hebt Jones maar 23-27 graden
lijkt me een behoorlijke kamer temperatuur

gegevens van hobbykweker.nl
Corydoras aeneus
Water
Temperatuur: 23-27 graden.
PH: 6-7,5
GH: 5-20

groet
jaap
 
21-27 graden volgens Seriously Fish en die database vind ik toch net wat betrouwbaarder. C. aeneus kent een behoorlijk verspreidingsgebied in Zuid-Amerika en daar vind je echt niet overal jaarrond tropische temperaturen.
 
Even een update. Mijn corydora is onmogelijk tegen vangen. Ondanks zijn ziekte is hij nog steeds erg snel. Ook zijn er genoeg verstop plekjes...

Wil hem niet nog meer stressen dus ik laat hem maar.. ga nog wel proberen om zeezout toe te voegen aan het aquarium, en dan maar afwachten
 
Het is nu ongeveer 2 weken geleden dat ik voor het eerst zag dat de corydora raar deed,
En nu wonder boven wonder zit hij weer lekker rond te snuffelen zonder problemen. Heb helemaal niks gedaan en ook geen zeezout toegevoegd.

Geweldige beestjes zijn het ook :)
 

Terug
Bovenaan