Zweefvuil


H

Harold Sikkema

Guest
Hallo ik heb een 450 liter bak , filter met een Oase Biomaste 600 termo, co2 , uvc water waardes zijn oke alles draait nu 5 weken . water kraakhelder . bezetting 12 maanvissen en 10 andere vissen zoals pansermeerval etc.
maar ik heb 1 probleem ik hou zweefvuil , hen een sridbar over de achterwand stroming is perfect , voer om de 2 dagen, dag 1 droog voer en dag 2 diepvries voer , bemest met colomobo Flora Grow pro , had hiervoor een Ciano 200 , met een JBL filter en toen had ik nooit deze problemen iemand een idee ?
 

Bijlagen

  • Aquarium.jpg
    Aquarium.jpg
    680.3 KB · Weergaven: 74
gebruik je wel filterfloss? ik weet eigenlijk niet of dat standaard in een oase zit
 
Heb hetzelfde met de oase, wel al een keer filterwatten gebruikt maar dat moet je sneller verschonen. Zag wel dat er veel ruimte tussen de bakjes zit en de filterwand waar waarschijnlijk de troep doorheen komt.

Zal morgen bij onderhoud weer is de filterwatten plaatsen aangezien ik inderdaad ook wel veel last van zerfvuil heb.
 
Oke ik denk dat ik dan weer ga overstappen op een ander filter .
 
ik ben benieuwd wat de oorzaak is ik gebruik dat filter nu ong 2 jaar maar herken het probleem met zweefvuil niet bij mij
 
Allereerst vind ik je bezetting nogal fors (12 manen) voor een 450l bak.

Het kan opzich wel goed, maar je filtersysteem voor er wel op aangepast zijn.
Ik denk niet dat dit het geval is als de bak nog maar 5 weken draaid.

Mijn advies zou zijn, kijk het eerst nog een week of drie aan. Als het dan nog niet minder word zou ik er een 2e filter bij zetten.

Zelf heb ik ook een 450l bak staan, en heb daar 2 Oase biomaster 600 filters op staan.
Wat ook wil schelen is de blauwe filters in het voorfilter verwisselen voor de rode. Deze zijn iets grover, maar mijn ervaring is wel dat zweefvuil makkelijker opgepakt worden.
 
Zelf heb ik ook een 450l bak staan, en heb daar 2 Oase biomaster 600 filters op staan.
Wat ook wil schelen is de blauwe filters in het voorfilter verwisselen voor de rode. Deze zijn iets grover, maar mijn ervaring is wel dat zweefvuil makkelijker opgepakt worden.
die sponzen heb ik ook zo verwisseld werkt ook hier prima
 
Hallo iedereen , Afgelopen zondag heb ik jullie advies gevraagd . kreeg gelukkig veel feedback op mijn Juwel Rio 450 . wat heb ik verander jaja zometeen komen de foto's ben echt supper trots.
kreeg als eerste te horen de 12 maanvissen en 10 andere vissjes wat te veel is voor 450 liter hmmm. moet ook leven en ze zijn gewoon gebleven. Ben in de Auto gestapt en naar het Auarium huis in Leeuwarden gereden ,natuurlijk met jullie advies in mijn achterhoofd, Als eerste heb ik mijn verlichting veranderd naar een Helialux 1500 van Juwel echt supper. toen heb ik op advies van colombo co2 eruit gehaald en daarvoor terug geplaats een Eheim co2 set 600 incl en Dennerle CO2 PH-controller , en als laatse heb ik een 2 filter geplaatst een jbl cristalprofi 1502 en echt het Aquarium is supper ik heb water waarde's die klinken als een klok PH. 6.8. GH 14 D.H 12 nitrate 0 nitriet 0 dank jullie voor de juist woorden. groet Harold
 

Bijlagen

  • voor .jpg
    voor .jpg
    336 KB · Weergaven: 82
  • NA .jpg
    NA .jpg
    452.6 KB · Weergaven: 67
  • co2 .jpg
    co2 .jpg
    229 KB · Weergaven: 75
  • installatie 1 pomp en co2 en uvc.jpg
    installatie 1 pomp en co2 en uvc.jpg
    279.3 KB · Weergaven: 85
  • helialux.jpg
    helialux.jpg
    86.9 KB · Weergaven: 78
Ziet er goed uit.
2e filter ga je met deze bak zeker plezier van hebben.
 

Terug
Bovenaan