Zwartwater aquarium


D

Dennis Baard

Guest
Hallo Allemaal


Na een aantal jaren aquariumloos geweest te zijn heb ik sinds kort weer een klein bakje staan(54 liter)
Hierin wil ik graag een zwartwater biotoop in creëren, Ik heb al een flinke verzameling hout en van Dennerle wat Catappa bladeren en Black Cones.

Ik lees verschillende meningen met betrekking tot het toevoegen van de bladeren en ander spul, Sommige koken het eerst uit en andere spoelen het alleen maar af en gooien het dan meteen in de bak. wat is jullie advies hierin?

En is er een limiet van hoeveel bladeren er in de bak kunnen of maakt dat niks uit?

Verdere tips en links mbt tot het opstarten van een zwartwater aquarium zijn natuurlijk altijd welkom!

48405828_2549399565086601_6081938823762149376_n.jpg
48406779_2549399508419940_1720671191355621376_n.jpg
 
En is er een limiet van hoeveel bladeren er in de bak kunnen of maakt dat niks uit?
Nee, wat je zelf mooi vind:daisy:
Heb 10cm blad in 1 bak liggen:Dk

Voor welk werelddeel ga je eigenlijk? Daar nog weer een gebied in?
 
Niks uitkoken dan gaat het sneller rotten, die cattappabladeren zijn op ali-expres een 10de van de winkelprijs en de kwaliteit is net zo goed
 
Niks uitkoken dan gaat het sneller rotten, die cattappabladeren zijn op ali-expres een 10de van de winkelprijs en de kwaliteit is net zo goed

Welke koop jij daar dan (pb mag). Wij willen meer met bladeren doen.. inheems maar ook catappa.

Dank alvast.
 
Nee, wat je zelf mooi vind:daisy:
Heb 10cm blad in 1 bak liggen:Dk

Voor welk werelddeel ga je eigenlijk? Daar nog weer een gebied in?


Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik qua bewoners ga doen,

Dario dario
nannostomus mortenthaleri
Boraras brigittae
Galaxy rasbora
Epiplaty's sp.

Dit zijn de soorten die me het meeste aanspreken dus dat word nog moeilijke keuzes maken haha
 
Is het trouwens ook mogelijk om zelf spul uit het bos te halen(bladeren/denneappelsETC) ?
 
Is het trouwens ook mogelijk om zelf spul uit het bos te halen(bladeren/denneappelsETC) ?
Ja.
Else proppen b.v. die heb je van Dennerelle maar ik verzamel die zelf.
Eiken blad, beuken blad en ook de bladeren van de els hoewel de laatste niet lang meegaan.

De amerikaanse eik vind ik het mooist maar die is vaak lastiger te vinden.

Voor inspiratie
https://tanninaquatics.com
 

Terug
Bovenaan