Zwarte tetra's of keizertetra's


idd, ik heb nu 1 boogje met javamos, maar wil nog niet echt op het kienhout groeien. (momenteel staat de hele bak leeg, kijken of hij waterdicht is) Hebben jullie nog tips hoe javamos wat sneller op iets vast groeit???

Wat is een boogje javamos? zo'n kant en klaar ding? Je kunt het met visdraad doen. Niet te strak en te dicht maar dat het nog kan ademen als het ware. Javamos is één van de makkelijke mossoorten. Ik heb het vandaag gewoon in de bodem geprikt en het blijft zitten. Hecht overal wel op.
 
Oké, ik ga het vastzetten met visdraad (had er wel vaker over gelezen) maar kan dat visdraad er later weer af en kunnen de vissen zich e niet in verstrikken?
 
Oké, ik ga het vastzetten met visdraad (had er wel vaker over gelezen) maar kan dat visdraad er later weer af en kunnen de vissen zich e niet in verstrikken?

Ja kun je er gewoon afhalen. Hangt er vanaf hoe makkelijk je er bij kan natuurlijk. Je kunt ook het visdraad aan iets van een wattenstaafje knopen. Dan mos opbinden en het wattenstaafje ergens tussen een spleet van het hout haken. Zodra het gehecht is rol je het visdraad er zo af.
 
Oké, bedankt. Ik hoop dat de vuurtjes zich in stand kunnen houden tegen de zalmpjes. Laten de cory's ze wel met rust?
 
Cory''s zijn de meest vredelievende visjes die er zijn. Beuken door territorium heen, walsen over garnalen maakt ze geen ruk uit. Dat komt wel goed. Als je garnalen uitzet, zet ze maar op de bodem uit en niet bovenin de bak. Ook niet voeren vlak voor of na het uitzetten.
 
Waarom niet voeren? Is toch beter van wel, kunnen ze wat bijkomen van de stress van het transport...
 
Waarom niet voeren? Is toch beter van wel, kunnen ze wat bijkomen van de stress van het transport...

Ja snap ik maar als je eten erin doet en je voegt garnalen zou het kunnen dat de zalmen de garnalen ook associeren met eten. Dit is een theorie.
 
oké, had ik nog niet bedacht... Die zalmen zijn slimmer dan ik;)
 
ok, thx

Hoeveel uur per dag moet het licht ongeveer aanstaan (wil er wat eendenkroos inzetten, zodat het licht wat gedempt wordt. Wel eerst met rietjes een drijvende afbakening vormen en goed vastzetten, zodat het niet de hele bak dichtgroeit.) ik weet niet goed welke plantjes ik heb, dacht oa een crypto, maar is er gewoon een generale regel van tussen zoveel en zoveel uur per dag???
 
Nee, er is geen vaste regel. Het is ergens starten en dan verder exprimenteren.
Start eens bij bv. 9 uur. Zeker als je geen CO2 installatie hebt.
 
12 uren is wel het uiterste. Zou daar wel onder gaan zitten inderdaad. 8,9 of 10 uur zou ik aanraden.
 
Zo, na lang weg geweest te zijn, ben ik toch weer even hier

mn bakkie bleek toch lek te zijn, dus heb de juwel rio 125 aangeschaft en zojuist geïnstalleerd. Vannacht ff met een laagje water laten staan om te kijken of hij waterdicht is...
 

Terug
Bovenaan