Zwarte Tetra Zwemt al maanden scheef


F

Fanny Smelik

Guest
Beste mensen, ik heb een zwarte neon tetra die al maanden: staart hangt lager dan kop. Hij is de hele tijd bezig om naar boven te zwemmen, want anders zakt hij omlaag. Hij eet verder wel, maar goed lijkt dit me toch niet. Alle vissen die ik in het verleden heb gehad met soortgelijke symptomen zijn dood gegaan. Maar deze blijft maar leven. Ik vraag me af waar ik goed aan doe? Omdat hij zo de hele tijd aan het zwemmen is, lukt het me niet om een goede foto van hem te maken... De overige vissen in het aquarium doen het overigens prima. Ik zou graag jullie advies horen!
 
Klinkt als een zwemblaas probleem!
 
Die foto lukt niet. Omdat ie zo wanhopig aan het zwemmen is krijg ik hem er niet scherp op. Ik vraag me vooral af: kunnen ze dan zo lang blijven leven met een zwemblaas probleem? Dat wist ik niet! Ik zal hem morgen in elk geval proberen apart te zetten in een klein laagje water. Bedankt zover!
 
Zonder foto of video is het lastig met zekerheid te zeggen maar je zou het eens kunnen proberen.
 
Bekijk media item 527
Ik heb hem nu apart gezet, nu kon ik hem wel filmen. En ik heb ook Bactifect gegeven. Maar een druppeltje, want het is heel weinig water natuurlijk.
 
Het lijkt me zo toe dat ie een lichte vergroeiing in de rug heeft als ik het goed bekijk.
 
Het lijkt me zo toe dat ie een lichte vergroeiing in de rug heeft als ik het goed bekijk.
Ja dat klopt inderdaad. En de ogen vind ik ook wat uitpuilen. Hij rust in elk geval een beetje uit nu hij in een klein laagje water zit. Maar of dat nog echt wat gaat verbeteren aan zijn toestand vraag ik me af.
 

Terug
Bovenaan