Zwarte schubben op mijn goudvis


H_vijver

New member
Lid geworden
29 april 2022
Berichten
3
Leeftijd
58
Sinds een aantal dagen gelegen is 1 van mijn goudvissen zwarte vlekken op zijn schubben beginnen te ontwikkelen. Nu staat zijn hele lichaam vol, inclusief mond. Na wat research, dachten we dat we te maken hadden met een ammoniak burn. We hebben dus onmiddellijk onze waardes van het water getest en die van ammoniak waren niet te hoog. Ook zit de vis in kwestie al meer dan een jaar in onze vijver en heeft nooit zulke zwarte vlekken vertoont. We hebben hem dan vandaag ook even in quarantaine gezet om er wat duidelijker zicht op te krijgen en foto’s te kunnen nemen. Zou iemand weten wat er mis is met deze goudvis of wat advies kunnen geven?
ECB171F0-19D6-44E2-892D-D06CF33E138B.jpeg
6C337928-6426-4FCB-91A9-623D624C8502.jpeg
2D0E4AA3-F59D-4F63-B6A4-9B4657501903.jpeg
 
Alvast bedankt!! We zijn best bezorgd om zijn toestand.
 

Kan zijn dat er een korte ammonia piek is geweest. Dat ze dan zwarte schubben hebben is omdat ze dan aan het herstellen zijn!

Een andere mogelijkheid, waarvan de kans heel klein is, is dat deze vis gewoon aan het verkleuren is, het kunnen nogal toverballen zijn. Die kans acht ik echter klein zo van rood naar zwart maar helemaal nul is het nooit.

Ik zie dat ie nu best klein zit, en ook flink wat ongegeten voer. Ik zou zelf lekker de vis terugzetten, zolang hij actief is en eet is een omgeving die zo min mogelijk stress geeft (lees, niet apart in een kleinere bak) het beste medicijn. Heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen zonder verder iets te doen!

Erg mooie vis trouwens.

Ik zou zeggen, geef ons over een week weer een update ofzo, ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.
Andere vissen hebben dit niet?
 
Bedankt voor het spoedige antwoord. Wij zullen hem dan snel terug in de vijver zetten, zodat ie daar dan verder kan herstellen!
 
Ik denk dat het een toverbal is. Het zou wel heel veel zwart zijn van een burn en dat hij dan nog zo mooi rond zwemt met uitgestrekte vinnen lijkt me ook niet voor de hand liggen. Andere vissen ook zwarte plekken?

Vind wel een mooi patroontje :DD
 

Terug
Bovenaan