Zwarte muggenlarven levend


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Het gaat om de kweek/aankoop van de levende zwarte muggenlarven.

Al vele jaren geven ik mijn vissen zwarte muggenlarven- in de winter diepvries en in de zomer levend gevangen uit diverse plassen.

Omdat het gaat om de bekende steekmug mogen deze larven van de zwarte mug niet verhandeld worden.

Nu vroeg ik mij het volgende af, waar halen de diepvries voedsel fabrikanten hun zwarte muggenlarven vandaan.


Omdat ik een grote hoeveelheid nodig ga ik in de zomer zoveel mogelijk plassen e.d. af om ze te vangen, maar het zou erg makkelijk zijn als ik net als de rode/witte muggenlarven, in een krant zou kunnen kopen.
 
Ik zou dat niet weten en heb op de beurs bij Killivissen en Corydoras van Pierre Oooms een vrachtje in een krant gekocht.
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen zwart/rode en witte muggenlarven? Ik lees wel eens van "verontreinigde" larven. Wanneer voer je welke? Ik dacht dat zwarte helpen bij het aanzetten tot afzetten...
 
Mag ik tussendoor wat vragen..? Wat zijn ballaststoffen? Bedoelen ze daarmee ballastende stoffen voor het aquarium? En hoe moet je dat dan zien? bvd
Met ballaststoffen bedoelen ze voedingsvezels. Dat staat bovenaan de tekst, waar ze de verschillende voedingswaarden benoemen.
Voedingsvezels zijn stoffen die niet in de dunne darm verteerd worden. Hierdoor hebben ze een gunstig effect op de darmperistaltiek.
 

Terug
Bovenaan