zwarte kersenbuik eitjes?


V

visje89

Guest
ik heb 4 dagen geleden eitjes ontdekt bij mijn kersenbuiken
de eitjes zijn nu zwart, maar nog niet uitgekomen weet iemand hoe dit zit?
 
De eitjes zullen nu een volgroeid vislarfje bezitten en weldra uitkomen.

Veel succes met het kwijtraken van de nakomelingen als ze groot komen. Meestal is flink geld toegeven de enige manier om er van af te komen. ;)
 
Zeker dat het eieren zijn? Van wat ik me kan herinneringen is dat eieren van kersenbuiken niet zwart worden, de larven volgens mij ook niet. Bewegen ze ook niet?
 
het zijn wel eitjes van hun want hun zijn de enige in de bak daarnaast is de vader een albino waar nog wel vraag naar is
 
De jongen zullen g��n albino zijn. Mits de vrouw albino bloed in zich heeft maar dat denk ik niet.

Wildkleur x albino = 100% wildkkleur

De jongen dan onderling laten paren en dan krijg je wildkleur en een deel albino.
 
In theorie is Albino x wildkleur 100% wildkleur (zoals Botia ook al aangeeft).

Kruis je die jongen weer dan krijg je 25% pure wildkleur, 50% half wildkleur half albino (deze zie eruit als wildkleur maar hebben nog het albino gen), 25% albino.

Je kunt dus alleen van de albino zeggen dat het albino is. De wildkleur kan heel goed een wildkleur met albino genen zijn ;).
 
Ok� dan zou ik als de jongen geboren worden daar een man van kunnen houden en bij mijn albino vrouw zetten maar dat zie ik dan wel weer
 
visje89 zei:
Ok� dan zou ik als de jongen geboren worden daar een man van kunnen houden en bij mijn albino vrouw zetten maar dat zie ik dan wel weer
Nee, twee van de jongen hou je. Een man en vrouw en die laat je weer met elkaar verparen, en dan krijg je een percentage albino's.

Vader x dochter zou ook nog kunnen.
 
ze zijn nog niet uit ...
maar 2 jongen uit hetzelfde nest is inteelt dan niet erg?
 
99% van alle nakweekvis in de handel is inteelt. Jou Volwassen vissen zijn ws ookal verregaande inteelt, de albino sowieso.

Inteelt is bij vissen niet schadelijk.
 
Zoon x moeder is ook inteelt. Maar kan geen kwaad.

Zoon x moeder geeft hoger percentage albino dan zoon x dochter volgens mij.
 
nilo1804 zei:
Zoon x moeder is ook inteelt. Maar kan geen kwaad.

Zoon x moeder geeft hoger percentage albino dan zoon x dochter volgens mij.
De moeder is in dit geval een wildkleur. De vader een albino.
 
Dan moet je vader x dochter doenn ;).
 
Botia zei:
99% van alle nakweekvis in de handel is inteelt. Jou Volwassen vissen zijn ws ookal verregaande inteelt, de albino sowieso.

Inteelt is bij vissen niet schadelijk.

Wat zeg je me nou? Bij de 4de generatie inteelt begin je wel degelijk misvormingen te zien. Tenminste bij Cichliden wel en het zou mij verbazen als dat bij andere soorten anders is.

Vers bloed toevoegen is een must om gezonde vis te krijgen.

Jammer genoeg heeft iemand op een ander internationaal forum zijn fotos verwijderd, anders had ik een mooi voorbeeld.
 
meksjoef zei:
Botia zei:
99% van alle nakweekvis in de handel is inteelt. Jou Volwassen vissen zijn ws ookal verregaande inteelt, de albino sowieso.

Inteelt is bij vissen niet schadelijk.

Wat zeg je me nou? Bij de 4de generatie inteelt begin je wel degelijk misvormingen te zien. Tenminste bij Cichliden wel en het zou mij verbazen als dat bij andere soorten anders is.

Vers bloed toevoegen is een must om gezonde vis te krijgen.

Jammer genoeg heeft iemand op een ander internationaal forum zijn fotos verwijderd, anders had ik een mooi voorbeeld.
Ik ben geen cichlidenman maar bij 99% van alles gewone nakweekvisjes (waaronder ook een cichlide als de kersenbuik) is het allemaal zware inteelt. Zolang je de mismaakte dieren die altijd wel onstaan verwijderd kan je zeer lang intelen (bij guppen bv worden misvormingen dominant als jedie niet verwijderd). Uiteindelijk moet je wel weer kruizen met een andere lijn (wat ookeen verwante lijn kan zijn) maar dan ben je alweer jaren verder.

In de natuur zie je ook vaak kleine poelen en vijvers met vissen en die hebben ook allerminst last van inteelt.

Zo ken ik een sloot waar een dam in werdt gegooit zonder pijp erin of wat dan ook dus de delen van de sloot kwamen geisoleerd te liggen. Nu 45 jaar later bevatten beiden kleine maar wel brede slootjes een breed scale aan vis die zware inteelt moeten zijn maar aan vitaliteit echt niet hebben ingeboet.

En wat dacht je van bepaalde killi's die leven in kleine vaak afgesloten poelen die ook nog uitdrogen binnen een paar maanden.dar vind nooit bloedverversingplaats en toch gata het al eeuwen goed.In 1912 werden 2 koppels kaap lopez ingevcoerd alle dieren thans in de handel zijn daar van afkomstig.

Het kan best dat bepaalde Cichliden er niet tegen kunnen maar in de commerciele visteelt wat betreft gewone zalmpjes, levendbarenden e.d is bijna alles inteelt.
 
Ik zeg niet dat er geen inteelt is, want daar heb je gelijk in. Feitelijk zijn alle vissen in de rivieren verwant aan elkaar dus pulcher's die in rivier x zwemmen die stammen uiteindelijk van elkaar af.


Maar je kunt het niet vergelijken met de natuur, omdat er in de natuur geen hele nesten worden opgekweekt, omdat de zwakste in vele gevallen niet overleven. Dit probleem heb je bij vele hobbykwekers wel, deze kweken hele nesten nigrofasciatus of pulcher op zonder te selecteren.

Heb je kaap lopez verhaal even opgezocht, maar dat klopt volgens mij niet helemaal.

First imported into Germany in 1913. This consignment was said to have been caught in the Cap Lopez area of Gabon. In 1913 Arnold & Cramp described these specimens as Haplochilus aus Kap Lopez.

In 1921 Rachow proposed the name Haplochilus calliurus var. australis.

In 1924 Ahl described Panchax polychromus from 27 specimens said to have been collected in the Cap Lopez area of Gabon. Later investigation proved them to be an aquarium population of A.australe.

�ser collected this sp. in 1928 whilst travelling on the German merchant ship Waganda. The ship stopped at Port Gentil. It is considered that he collected them further inland though. These fish were brought alive to Germany.

Meinken described an orange fish in 1953 as Aphyosemion australe hjerreseni. This proposed sub-species could not be valid as it was merely a colour variant of the regular A.australe which was named after the breeder Hjerresen. This gold strain originated when Hjerresen found a female with a white head in a batch of regular A.australe youngsters. The female was crossed with one of her brothers. Out of the 100 offspring produced from this match 4 developed well into the now familiar yellow/gold colouration. A pair from the 4 new gold fish were spawned & specimens from this spawning were sent to Meinken in 1953 who named them A.australe hjerreseni.
 
Ik had mijn informatie van Tuinfluiter maar goed de kaap lopez is al tientallen jaren in de hobby zonder vers bloed.

Er vind weinig selectiemplaats bij kwekers alleen de kromme en anders afwijkende worden verwijderd. Toch kunnen vele soorten prima tegen zeer zware inteelt. Zonder zware inteelt kondne bepaalde kweekvormen ook niet ontwikkeld worden.
 
de eitjes zijn weg ...
dit was de 2e keer dat ze bij mij eitjes gelegd hadden dus misschien dat het de volgende keer lukt
 
Botia zei:
Ik had mijn informatie van Tuinfluiter maar goed de kaap lopez is al tientallen jaren in de hobby zonder vers bloed.

Er vind weinig selectiemplaats bij kwekers alleen de kromme en anders afwijkende worden verwijderd. Toch kunnen vele soorten prima tegen zeer zware inteelt. Zonder zware inteelt kondne bepaalde kweekvormen ook niet ontwikkeld worden.

Inderdaad :) Was eigenlijk ook wel wat pietluttig van me :p
Kwam op hetzelfde neer :)
 
ze hebben nu wel jongen en er zitten wildkleur en albino's bij
 

Terug
Bovenaan