Zwarte fantoomzalm.


B

Bov

Guest
Nou wil ik komende weekend of de week erna zodra het water goed gerijpt is en de waterwaardes ok zijn een schooltje fantoomzalmpjes erin uitzetten, nou mijn vraag.
Hoeveel man en hoeveel vrouw?
Het wordt een schooltje van pak hem beet 12 / 14stuks.
Bvd Bo
 
Fifty-fifty is prima. Iets meer vrouwen dan mannen ook. Dit is een soort waar de vrouwen prima van zich af kunnen bijten. Persoonlijk ben ik geen fan van meer mannen dan vrouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Ik vraag me vooral af of ze dat bij een LFS goed kunnen zien? Ze verkopen tenslotte meestal jonge dieren. Maar 50/50 is voor de meeste scholende soorten prima, lijkt me. Hoewel fantoompjes bij mij nooit zo mooi schoolden hoor. Beetje los zand, zeg maar :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Fifty-fifty is prima. Iets meer vrouwen dan mannen ook. Dit is een soort waar de vrouwen prima van zich af kunnen bijten. Persoonlijk ben ik geen fan van meer mannen dan vrouwen.
Ik ga proberen een gelijk aantal te krijgen
 
Ik vraag me vooral af of ze dat bij een LFS goed kunnen zien? Ze verkopen tenslotte meestal jonge dieren. Maar 50/50 is voor de meeste scholende soorten prima, lijkt me. Hoewel fantoompjes bij mij nooit zo mooi schoolden hoor. Beetje los zand, zeg maar :)
Dat ze niet goed scholen meende ik al gezien te hebben in filmpjes van you tube alleen vind ik het wel erg leuke visjes en lijken ze me mooi te kleuren bij de opals
 
Ja, het zijn leuke en makkelijke visjes hoor. Zeker doen. Ze trekken de aandacht ook helemaal naar je Apisto's, qua kleur. Bijvoorbeeld kardinaaltjes zijn prachtig, maar ik vind ze ook wel erg "aanwezig", qua uiterlijk. Ze stelen iets teveel de show, en leiden wat af van de vissen waar het eigenlijk om gaat :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Ik vraag me vooral af of ze dat bij een LFS goed kunnen zien? Ze verkopen tenslotte meestal jonge dieren. Maar 50/50 is voor de meeste scholende soorten prima, lijkt me. Hoewel fantoompjes bij mij nooit zo mooi schoolden hoor. Beetje los zand, zeg maar :)

Het verschil is bij jonge dieren het makkelijkst te zien door de rode buikvinnen van de vrouwtjes. Ff de LFS aan het werk zetten Bov, dan komt het helemaal goed! ;p

Klopt btw, fantoomzalmen zijn meer groepsvissen die ieder een beetje hun eigen plekje hebben.
 
Ah. Dat van die rode buikvinnen wist ik niet. Weer wat geleerd :)
 
Het verschil is bij jonge dieren het makkelijkst te zien door de rode buikvinnen van de vrouwtjes. Ff de LFS aan het werk zetten Bov, dan komt het helemaal goed! ;p

Klopt btw, fantoomzalmen zijn meer groepsvissen die ieder een beetje hun eigen plekje hebben.
Hahaha zal ik doen! En bedankt voor de tip van de rode buikvinnen
 
Zeker goed te zien aan de vinnen
20191101_182446.jpg
 
Nog wel flink bleek van de stress
 

Terug
Bovenaan