Zwart zand en zwarte kiezel steentjes.


A

Altispinosa

Guest
Hallo

Vooraleerst als dit niet in het correcte rubriek staat gelieve het dan te verplaatsen maar ik weet niet waar ik het anders mag plaatsen.

Bij het lezen van zwart aquarium zand in het topic van Roundabout (Nicole) ((
Superfish Home 80 van Roundabout)).
open ik nu een nieuw topic voor mezelf want ik wil haar topic niet nodeloos spammen(zou ik zelf ook niet graag hebben dus).

Aangezien Hornbach uit Nederland zo'n mooi diepzwart zand heeft en aan een betaalbare prijs (maar jammer genoeg alleen levert in Nederland)stel ik hier de vraag aan de Belgische leden en ook Nederlandse leden of jullie mij kunnen helpen door het vinden van heel diepzwart zand en diepzwarte kiezelsteentjes voor in mijn nieuwe bak die ik overmorgen ga ophalen.

Indien je een adres hebt waar ik het kan vinden dan graag even laten weten waarvoor dank.

Mvg Johnny.
 
Kun je het niet ergens aan de grens laten bezorgen?
 
De JBL Sansibar black is in elk geval niet diep zwart zoals ik je schreef, eerder antraciet.

Met steentjes moet je oppassen dat ze niet scherp zijn, anders kun je niets met bv de Corydoras. Daarbij meen ik dat de zwarte steentje veelal glas zijn en dus vlijmscherp voor bodemvissen (en dat wordt verkocht als zwart grind - grind is dus niet altijd grind).

Überhaupt is zand geschikter voor bodemvissen en zeker voor de Corydoras. Neem je steentjes is de keuze van vissen iets beperkter. Ik neem aan dat je dit al weet maar haal het voor de zekerheid nog maar eens aan.
 
Ook met verschillende maten oppassen dat het niet gaat verstoppen/dichtslibben.
 
De JBL Sansibar black is in elk geval niet diep zwart zoals ik je schreef, eerder antraciet.

Met steentjes moet je oppassen dat ze niet scherp zijn, anders kun je niets met bv de Corydoras. Daarbij meen ik dat de zwarte steentje veelal glas zijn en dus vlijmscherp voor bodemvissen (en dat wordt verkocht als zwart grind - grind is dus niet altijd grind).

Überhaupt is zand geschikter voor bodemvissen en zeker voor de Corydoras. Neem je steentjes is de keuze van vissen iets beperkter. Ik neem aan dat je dit al weet maar haal het voor de zekerheid nog maar eens aan.
Dus dan is zand eigenlijk het enige dat voor alle vissen kan want ik wil geen afstand doen van mijn mooie lieve corydorassen.
Ik wil ook een strandje maken zoals Killerfish heeft maar daar vind ik dan wel iets op.
 
Er is nog een bedrijf dat gelijk zand als de Hornbach verkoopt maar wie weet ik zo niet meer nu:stom:
 
Wat denken jullie van dit zwart zand ? Iemand bekent met dit ?

€7 voor 10 kg en in Belgie te verkrijgen.

1-3 mm.

aquaiumgrind zwart.jpg
 
Dit is volgens ik lees echt zuiver zwart zand dus geen menging van andere kleuren er bij maar die prijs valt wel duur uit voor een 30 kg wat ik nodig ga hebben.

https://www.aquastorexl.be/nautic-aquarium-zand-zwart-9kg.html

Dan ben ik meer dan 50 euro kwijt dus das een verschil van 30 euro met het zand van hierboven uit Belgie.

nautic-aquarium-zand-zwart-9kg.jpg

nautic-aquarium-zand-zwart-9kg (1).jpg
 
Ik ken al die soorten niet helaas. In de zak van Aqua colisa lijken me ook lichtere korrels te zitten. Die andere twee lijken me dieper zwart.
Ik zou zelf de shops even mailen en vragen naar de maat van de korrel en van welk materiaal ze gemaakt zijn. Niet dat je voor die prijs alsnog gemalen glas krijgt.
 
Die van Tuinexpres heeft een mooie fijne korrel maar of dat niet scherp is durf ik zo niet te zeggen. Lijkt me wel een beetje kwartsachtig.
 
Is dat niet scherp Christian want het is wel kwarts lees ik.
 
Wat wil dat zeggen kwarts ?
 
Is dat niet scherp Christian want het is wel kwarts lees ik.
Nee, het is echt niet scherp. Zowel de Pangio's als de Apistogramma's kunnen dat prima filtreren. Kwarts hoeft niet scherp te zijn als het goed is verwerkt.
Als je niet zou weten wat voor materiaal het is, zou je het verschil met bv. filterzand niet kunnen zien of voelen, behalve de kleur, en dat het per liter iets meer weegt dan filterzand.
 
Dit zand heb ik. Het is zwart, maar er zitten ook lichtere korrels tussen. Het ziet er best goed uit.
Ik zou zo'n 5 zakken nodig hebben voor in een Juwel Vision 260 bak.Dan kom ik op een totaalsom van €33,10.
 
Nee, het is echt niet scherp. Zowel de Pangio's als de Apistogramma's kunnen dat prima filtreren. Kwarts hoeft niet scherp te zijn als het goed is verwerkt.
Als je niet zou weten wat voor materiaal het is, zou je het verschil met bv. filterzand niet kunnen zien of voelen, behalve de kleur, en dat het per liter iets meer weegt dan filterzand.
  • Inhoud: 5 kg
  • Diameter grind: 0,2 tot 0,6 mm dus is het nog fijner dan het filterzand.
 
Even vraagje tussendoor.

Stel dat ik geen Corydorassen in de nieuwe bak zou steken kunnen L nummers dan op zwart grind ?
 
Kijk de Noorderlingen denken met onze Zuiderburen mee zoals we hier kunnen zien:p
 
Boven de 80 euro is het gratis verzenden naar Belgie:

upload_2017-11-27_18-37-52.png
 
Btw, dat van de Hornbach is per 5 kilo zo n 8,50 hier en ook niet goedkoop.
 
Van de Hornbach is wel stukken fijner van formaat,04-08 mm en dit is 2-3 mm.
 
Er zijn ook zakken van 5 en 10 kg Johnny.
 
Ik had al een screenshot voor Johnny daarnet gepost;)
 
:)

Hedde ge goe gedaan, overheen gekeken :oops::sorry:


Maar even serieus, ik geloof dat ik voor zand zou gaan, ook als dat niet gitzwart is. Daar kruipt tenminste geen vuil tussen. Je moet wel doen wat jezelf mooi vindt.
 
Ik vindt de bodem van de Hornbach ideaal hoor.
 
Bedankt voor de screen shot John en ik zat net te denken om een deel zand te doen en een deel grind zoiets als mike zijn zandstrand maar dan in kiezel of zou dat niet mooi zijn.
 
Nee dat weet ik maar ik noemde het even om prijzen te vergelijken;)
 
Bedankt voor de screen shot John en ik zat net te denken om een deel zand te doen en een deel grind zoiets als mike zijn zandstrand maar dan in kiezel of zou dat niet mooi zijn.
Zand en kiezel gaan uiteindelijk toch wel mengen vrees ik.
 

Terug
Bovenaan