Zwart/witte vissen voor 60L


M

Maximus

Guest
Binnenkort ga ik voor het eerst in 10 jaar een bak opstarten, het wordt waarschijnlijk onderstaand 60L bakje (Aqualantis Advance LED 60).

Het lijkt me leuk om alleen maar zwarte en witte vissen (beide kleuren in één vis mag ook) in mijn bakje te huisvesten, maar ik helaas heb ik zelf nog niet zo veel geschikte vissen kunnen vinden die ook in mijn 60L bakje kunnen.

Wie heeft er tips en advies? Eventueel leuke visjes die gecombineerd kunnen worden?

0FD41CEB-5E48-4813-8EA3-285358D72355.jpeg
 
gymnocorymbus ternetzi zwarte variant
gymnocorymbus ternetzi witte variant

Heb je zwart & wit :juggle:
 
Phalloceros caudimaculatus reticulatus
 
gymnocorymbus ternetzi zwarte variant
gymnocorymbus ternetzi witte variant
Ik wist helemaal niet dat deze er ook in een witte variant is. Leuk, bedankt voor de tip! Waarschijnlijk zouden er wel een stuk of 8 in mijn bakje kunnen, toch?


L46, moet wel vrij warm zitten (28 graden)
Prachtige vis! Ik denk wel dat hij moeilijk te combineren is met andere vissen (en hij is vrij groot, te groot voor mijn bakje waarschijnlijk).
 
Ik wist helemaal niet dat deze er ook in een witte variant is. Leuk, bedankt voor de tip! Waarschijnlijk zouden er wel een stuk of 8 in mijn bakje kunnen, toch?

Ligt er een beetje aan wat er verder nog inkomt, maar 5 witte en 5 zwarte zou ik er gerust in durven stoppen.

Zijn leuke visjes, veelvraten ook ;)
 
Ligt er een beetje aan wat er verder nog inkomt, maar 5 witte en 5 zwarte zou ik er gerust in durven stoppen.

Zijn leuke visjes, veelvraten ook ;)
Stomme vraag waarschijnlijk, maar waar koop ik deze in het wit? Heb ze nooit gezien hier in de buurt, ook niet bij speciaalzaken. Google heeft me ook niet echt geholpen.
 
Ik wist helemaal niet dat deze er ook in een witte variant is. Leuk, bedankt voor de tip! Waarschijnlijk zouden er wel een stuk of 8 in mijn bakje kunnen, toch?



Prachtige vis! Ik denk wel dat hij moeilijk te combineren is met andere vissen (en hij is vrij groot, te groot voor mijn bakje waarschijnlijk).

De L46 word max 8 cm dus kan prima in een 60-cmbak en combineren met andere vissen kan wel, is wat meer zoekwerk.
 
Stomme vraag waarschijnlijk, maar waar koop ik deze in het wit? Heb ze nooit gezien hier in de buurt, ook niet bij speciaalzaken. Google heeft me ook niet echt geholpen.

Ben ze toch echt regelmatig tegengekomen.

Zoo&zoo, Diebo, petsplace om de hoek.

Kijk even bij ruinemans (groothandel) of die ze hebben, bijna alle winkels kunnen daar bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de optie, van witte/wildkleur Gymnocorymbus ternetzi, een hele leuke. als je zwart/wit in dezelfde vis wil zou je ook nog kunnen kiezen voor een schooltje Hyphessobrycon Herbertaxelrodi, met een zwarte buik, en felwitte streep lijkt me dat ook wel passend. :)
 
Yaoshania pachylius met Crystal black's bv!
 
Corydoras panda?
 
Ik heb één pilsje op, maar mis ik iets?

images.jpeg
 
Thayeria boehlkei, hockystick. Of is dit zilver met zwart?
 
Thayeria boehlkei, hockystick. Of is dit zilver met zwart?

wordt tot 8cm groot, en kunnen behoorlijk agressief zijn onderling. zou ik niet kleiner als een meterbak houden.
 
wordt tot 8cm groot, en kunnen behoorlijk agressief zijn onderling. zou ik niet kleiner als een meterbak houden.


Wist ik niet. Ik las overal dat het zeer vredelievende visjes waren en dat 60 cm bakje voldoende was (ongeveer 60 liter). Dat ze 6cm werden en 7.5cm wel voorkomt had ik wel gelezen.
 
Wist ik niet. Ik las overal dat het zeer vredelievende visjes waren en dat 60 cm bakje voldoende was (ongeveer 60 liter). Dat ze 6cm werden en 7.5cm wel voorkomt had ik wel gelezen.

de vissen zijn als ze jong zijn behoorlijk vreedzaam en scholen dan ook goed. hoe ouder ze worden hoe 'agressiever' hierbij richten de dieren allemaal een klein territoriumpje in waaruit de anderen worden verjaagd. in een kleine bak leverd dit teveel spanning op.
ook tegenover eventuele medebewoners heb ik ze weleens fel zien reageren.
deze soort wordt echt gemakkelijk 7-8cm lang, een behoorlijk stuk groter als de meeste andere tetra's.
 
Black molly en witte of dalmatier mollys
Daar is de bak veelte klein voor. 80cm maar liever nog 1 meter is het minimum. Daarnaast zijn het voor een beginner niet de meest gemakkelijke vissen.
 
Daar is de bak veelte klein voor. 80cm maar liever nog 1 meter is het minimum. Daarnaast zijn het voor een beginner niet de meest gemakkelijke vissen.

Ja dat is waar. Ze vroeg om zwarte en witte vissen en die vissen waren de eerste die in mij opkwamen.
Geen rekening mee gehouden dat ze eigenlijk niet in een 60 cm bak kunnen.
 

Terug
Bovenaan