Zwart schuim Dennerle hoekfilter


Crash

Administrator
Forumleiding
AquaForum Donateur
Erelid
Lid geworden
28 juli 2012
Berichten
11,242
Leeftijd
49
Locatie
Purmerend
Zoals de titel al aangeeft, betreft het hier een Dennerle hoekfilter. (Niet de XL versie) Hierbij zit onderin een stuk wzwart schuim. Dit zit normaal bij de "Dennerle Reserve Filterelement". Echter heb ik die niet meer, maar vervangen voor de "Dennerle Nano Hoekfilter module", zie rechts op de foto. Heb nagevraagd en ook zelf gezocht, dat zwarte schuim is niet los te koop. tevens zit bij de "module" een langwerpig stukje schuim, wat je ook nergens los kan vinden.

566958_0_82_20141026_16.jpg


Zie foto. Orgineel heb ik een belijning omgedaan. Links onder heb ik nu als alternatief, voor het lange stuk schuim. Loopt snel vol met troep.

Ik zal toch dat spul eens echt moeten vervangen. Iemand bekend hiermee en mogelijk een alternatief?
 
Hoi,

Ik heb hetzelfde filter. Een paar maanden terug was het zwarte schuimstuk echt op en heb ik zelf een alternatief bedacht.

Ik heb een stuk schuurspons op maat geknipt, werkt perfect :) (wel het 'schuurgedeelte') er afgelaten).

Groetjes Anne
 
Hmmm,
niet aan gedacht, maar dat is wel fijner schuim dan er oorspronkelijk in zit. Toch een handige tip. :)
 
Juwel heeft zwart schuim in het filter, 1 1/2 cm dik.

Heb je misschien wat aan.
 
Die van jou gemist Bertus, maar is ook een mooie tip om te onthouden. :)
 
Tja er zijn van Juwel diverse filtersponsjes te koop dacht ik en daar is wel iets van zelf te knippen.
Dan heb je ook een beetje dezelfde structuur.
 

Terug
Bovenaan