Zwangerschap Guppys


M

merelvissen

Guest
Hallo, ik heb sinds vrijdag 13 Juli 4 guppys (1 male 3 female) en ik heb ze allemaal samen in een aquarium van 80/30/30 staan. Ik zie dat de vrouwtjes aardig zwanger zijn door hun dikke buik. Maar ik vroeg me af op welke datum mogelijk mijn guppys zouden kunnen bevallen. Ik heb gehoord ongeveer 28 dagen maar ik hoor steeds wat anders. In het aquarium zelf staan alleen maar plantjes en een filtertje.
En hoe kan ik zorgen dat de bevalling eerder gebeurd als dat mogelijk is? (Warmer water hoorde ik van onbetrouwbare bronnen)
 
Waarom zou je in vredesnaam willen gaan kloten met de temperatuur om een gup eerder te laten bevallen? laat de natuur gewoon lekker zijn gang gaan en forceer de boel niet.

Het was niet mijn bedoeling zodat ze eerder bevallen eigelijk. Maar ik had gehoord dat met sommige omstandigheden (zoals warmer water) zorgt dat de draagtijd sneller verloopt. Maar ik laat gewoon mijn guppys hun gang gaan.
 
Is het slim ook om de baby guppys uit het water te vissen na de bevalling? (Ik heb wel 3 zwangere guppys) stoor ik dan niet de andere vrouwtjes met het er uit vissen?
 
Gewoon moeder natuur zijn gang laten gaan, zowel met bevallen als met de jonkies, guppen heten niet voor niks miljoenenvisjes, je krijgt duizenden jonkies van ze en als je alles wil laten leven door uit te vangen, waar ga je die allemaal laten?
 
bereid je maar voor guppy's planten zich voort als een dolle. Ik heb flink wat inteelt in mijn guppy aquarium hierdoor :oops:.
 
Bedankt allemaal. Ik denk dat ik volgende week met een hele bak vol met baby guppys zit, 3 zwangere vrouwtjes die volgende week zijn uitgerekent is ongeveer 3 x 15 is 45 babytjes
 
Waarvan een stuk of 3 het gaan overleven.
Toevallig vanmiddag geprobeerd een nieuwe levering te tellen.
Ik gok dat het er 20 waren.
Mogelijk meer.
Nu, een uurtje of 3 later, zijn het er nog zes.

En ook dat is in een bak met alleen guppen.
De vaders en moeders versmaden ze allerminst.
Zo blijven de sterkste over.

De reden dat het ontwikkelen van de jonkies met hogere temperaturen (iets) sneller gaat is dat de eieren feitelijk gewoon uitgebroed worden.
Zij het in de vis.
En dat gaat met hogere temperaturen nu eenmaal sneller.
Maar dan moet je aan een paar dagen denken, niet aan weken.
 
De reden dat het ontwikkelen van de jonkies met hogere temperaturen (iets) sneller gaat is dat de eieren feitelijk gewoon uitgebroed worden.
Zij het in de vis.
En dat gaat met hogere temperaturen nu eenmaal sneller.
Maar dan moet je aan een paar dagen denken, niet aan weken.
Klopt helemaal.
Ook is het belangrijk om te vermelden dat het niet gelijk betekent dat ze net zo goed ontwikkeld zijn als visjes die langer in het ei hebben gezeten. Soms zijn ze kleiner of minder sterk.
 
bereid je maar voor guppy's planten zich voort als een dolle. Ik heb flink wat inteelt in mijn guppy aquarium hierdoor :oops:.
Wat dacht je wat de Guppen in winkels zijn? Juist verregaande inteelt anders kun je nooit zulke mooie Guppen ontwikkelen.

Eigenlijk zijn alle nakweek vissen producten van vergaande inteelt en dat kan op enkele uitzonderingen na weinig kwaad!

In de natuur heb je ook afgesloten poelen waar nooit nieuwe vissen voor vers bloed in worden gezet. Toch herbergen deze poelen vaak een gezonde vis populatie.
 
Ik heb flink wat guppen met naar mijn idee genetische afwijkingen zoals misvormingen. Heb zelf het idee dat het door inteelt komt maar kan natuurlijk ook komen omdat de kwaliteit guppen uit de winkel bagger was.
 
Ik heb flink wat guppen met naar mijn idee genetische afwijkingen zoals misvormingen. Heb zelf het idee dat het door inteelt komt maar kan natuurlijk ook komen omdat de kwaliteit guppen uit de winkel bagger was.
Misvormingen bij Guppen wordt een dominant kenmerk in je stam als je door fokt met dergelijke mismaakte dieren. Als je alle mismaakte dieren verwijderd en door fokt met gezonde dieren zonder afwijkingen en eventuele afwijkende verwijderd. dan verdwijnt dat dominante kenmerk vanzelf.
 
Misschien toch eens kijken of ik wat guppen kan verwijderen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik weinig naar het aquarium omkijk, guppen intereseren mij niet zo. Aquarium is er omdat mij vriendin guppen wou maar toen ze begonnen voortplanten verdween haar interesse ook vrij snel. Heb er nu zo'n 20 in een 96l bak.
 

Terug
Bovenaan