Zwangere guppy/platy


B

Blauwevinvis

Guest
Ik heb dus een zwangere guppy en 2 zwangere platy's, ze zijn allebei super dik dus ik denk dat ze een van de komende dagen gaan bevallen. Hoe kan ik zien wanneer ze gaan bevallen? dan kan ik ze in een bakje steken :)
 
Als je een foto plaatst, zou dat heel handig zijn.

Zo is het heel moeilijk te zeggen.

Ook, steek je vissen niet in zo een marteltuig, laat ze gewoon vrij in je bak rondzwemmen.

Als je genoeg beplanting hebt, ga je zeker en vast wel genoeg jongen overhouden.
 
Zo'n bakje is een drijvend doodskistje. Gewoon lekker laten zwemmen met wat (drijf)plantjes en dan komt het helemaal goed. De zwangere vissen krijgen ook veel te veel stress als ze gevangen worden en in bakjes gestopt, kunnen ze miskraam van krijgen.
 
Ja? een miskraam? met zoveel jongen?
 
Ja een miskraam want ze hebben nog geen jongen.
 
Ja, die heeft ze wel, die zitten in haar buikje.
 
Het is niet te zeggen hoelang het nog duurt voordat ze de jongen zal werpen. Ik zou ook zeker ze niet in een klein bakje gaan doen want dat geeft stres zoals al eerder hier ook is aangegeven.
 
Nee, zou ik ook niet doen.
Dan bakje van 40 , en haar daar in doen.
 
Maar zijn ze al levensvatbaar? Maar ik zal mijn zin verbeteren. Daar kunnen ze een miskraam of vroeggeboorte van krijgen.
 
Ben blij ,dat ik daar niets vanaf weet.
Of toch wel?
 
Klopt Bertus, jij alles en ik niets.
 
Nee, hoor.Yilleke :thumbs:
Heb nooit guppen gehad, weet ik niets van af. :D
Dus, ik niets, jij alles, of meer. :daisy:
 
Wat zijn we elkaar weer vlooien aan het afvangen bertus. Voor beginners is zo'n bakje geen aanrader, om zwangere vissen apart te zetten omdat de kleintjes anders opgegeten worden is ook geen aanrader, het is beter om voor genoeg groen te zorgen. Een dertig literbakje voor vissen wordt elke beginner afgeraden omdat het te klein zou zijn. Ik heb endlers in deze bakjes.

Vertel eens Bertus, hoe komt dat dat je de kont zo in de krib gooit? Doe je al een paar dagen, ben ik niet gewend van je, tenminste......niet op deze manier.
 
Ik heb gen guppen, maar mijn bakken zitten vol met groen.
Zoveel dat het licht haast niet tot de bodem rijkt.

Elke maand trek ik er weer wat bossen uit, aan hoornblad en waterpest, zo de kliko in.
Opletten dat er geen vissen of garnalen in zitten.

IK doe meer aan Sturisoma,s (15)en Ancistrussen. daar heb ik er een 50 van.
 
Oh ik dacht dat je in een ver verleden guppen had gehad. Hier hetzelfde wat betreft het groen, onnodig om te zeggen dat een kweekbakje niet nodig is hier. Ik heb alleen endlers, gelukkig zijn de worpen minder groot maar nog steeds zo groot dat ik blij ben dat er jongen opgegeten worden. De meeste beginners willen alle jongen apart houden, dat is geen aanrader want in no time kom je om in de guppen.
 
Dat dacht ik ook Yilleke, uit zijn vorige berichten. Maar niet dan ;)

Maar guppen, kunnen na een tijd wel behoorlijk lastig worden.
 
Wel ik zat zelf met hetzelfde"probleem". Ook ik had ze in zon bakje gedaan maar door de tips hier op het forum, ze terug in de grote bak gedaan, hier wat extra planten en drijfplanten bijgetankt en nu een 2 weken later kan ik al zeker 6 baby's tellen, dus er zullen het wel halen. Je wil ook niet teveel want dan is je bestand te groot en moet je ze ook kwijt kunnen he
 
hey sorry voor het late antwoord
Ja ik had ze dus in een klein bakje gezet maar ze had inderdaad wel enorm veel stress hierdoor, maar vond het zo wreed om mijn kleintjes allemaal opgegeten te laten worden :(
In ieder geval, ze heeft zo een 30tal jongen geworpen en ze zijn nu een week oud
Ik geef ze enorm veel eten, 7-10keer per dag
ze zitten nu wel nog altijd in het aparte bakje, maar zou ze in iets groter willen steken

Vroeger toen ik guppen had, liet ik ze altijd lang in het bakje zitten, waarschijnlijk te lang, en gaf ze ook niet zoveel eten als nu
volgens mij had dit effect op hun groei want ze bleven klein

Hoe moet ik het aanpakken om dit te voorkomen?
Ik zou graag mooie grote gupjes hebben :)
 

Terug
Bovenaan