zwangere garnaal met gele eieren


jurjen13

Well-known member
Lid geworden
6 november 2022
Berichten
249
Leeftijd
47
Locatie
Leiden
Hallo,

Ik heb in mijn aquarium neocardinia garnalen en daar heb ik sinds 3 weken een garnaal met eieren tussen lopen, alleen de eieren zijn al twee weken geel en ik zie er verder niet heel veel aan veranderen. Bij een andere garnaal met eieren lijken de eieren meer doorzichtig?

Horen die eieren zo geel te zijn en dat er zo lang niks lijkt te gebeuren?

Ik heb een foto proberen te maken, maar door al het inzoomen is er best wat van de kwaliteit verloren gegaan:
 

Bijlagen

  • Scherm­afbeelding 2022-12-08 om 21.58.06.jpeg
    Scherm­afbeelding 2022-12-08 om 21.58.06.jpeg
    299.5 KB · Weergaven: 77
Dank voor je snelle reactie. Dan wachten we rustig nog even af!
 
okay, ik ben dan gewoon ongeduldig waarschijnlijk.

Een andere vraag dan, ik zie dat sommige van mijn garnalen langzaam donkerder worden. Komt dat vaker voor? Wat eerst fel rood was, is nu donker rood, of zelfs bijna zwart?
 
ik weet niet hoe oud ze zijn, ik heb ze er ongeveer 2 weken in zitten. het zijn geen babies die langzaam op kleur komen, ze zijn denk ik een 1-2cm groot nu. Het kan zijn dat ze bij de vorige eigenaar iets anders aten, bij mij eten ze voornamelijk algen en rommel uit het aquarium of een klein beetje droogvoer.

Ze lijken er verder geen last van te hebben, dus ik maak me ook geen zorgen, vraag het me alleen af.
 
Vuurgarnalen worden altijd haast kleur loos geboren. Na maten de tijd worden ze roder. Ze hebben weinig voer nodig. Ik weet niet hoeveel je er hebt en hoe groot je bak is? Babys komen ongeveer uit na 4 tot 6 weken. Eieren verschillen ook heel erg in kleuren! Maar zo als hier boven geen pluis of schimmel lekker laten gaan :D
 
Ik heb een 120liter aquarium, en daar zitten ongeveer 20 garnalen in, tenminste, dat zijn de garnalen die ik zie...
 
In zo n grote bak zul je garnalen die net zijn geboren moeilijk kunnen spotten maar na een week of 2 moet je ze dan vaak wel kunnen zien hoor. Dan komt de kleur ook zichtbaar voor je.
 

Terug
Bovenaan