Zwangere dalmatiër molly


T

Tinne

Guest
Hallo allemaal,
Mijn dalmati�r Molly is zwanger , moet ik een kweekbakje gaan kopen?
Of moet ik ze in de bak met de andere vissen laten bevallen, zo ja wat moet ik dan doen met de jongen? Moet ik haar jongen dan in een aparte bak zetten of niet?
Mvg tinne
 
Dat hangt er helemaal vanaf of je jongen over wilt houden.
 
Die kwekbakjes niet doen, je ziet dan vaak dat ze niet bevallen en letterlijk ontploffen. Ze stressen zich dan kapot. Lekker laten zitten en als je kleintjes wil overhouden proberen te vangen en appart te zetten.
 
Ja? doen ze dat? ontploffen?? nog nooit gezien.
 
Dus gewoon in de bak laten bevallen samen met de andere vissen en dan de jongen zo snel mogelijk vangen en in een aparte bak zetten.samen met de moeder of niet?
 
Beste gewoon zo laten doen en niet gaan hannesen in de bak.
Heb je veel planten en drijvers?
 
Niet zo veel eigenlijk
 
Welke andere vissen heb je en hoe groot is de bak?
 
Neen ik heb niet zoveel panten misschien moet ik er morgen bij gaan halen!
 
een dwerggoerami , 2 schooltjes met kleine visjes , een meerval een paar hockeysticks en 2 andere molly's
 
60 liter
 
Denk wel dat je bak een eind vol zit maar wat moet je met al die nakweek,binnen de kortste keren heb je er heel veel en krijg je bijna niet kwijt.
 
Ik ken een aantal mensen die opzoek zijn naar vissen dus die geef ik dan aan hen
 
Ik heb ook molly's en mijn ervaring is dat de jonge molly's haast niet opgegeten worden. De molly's eten ze zelf niet op en voor de andere vissen zijn de jonge molly's ook te groot. Je bak is al aardig bevolkt dus ik zou de baby's gewoon laten zitten en zo snel mogelijk wegdoen want molly's worden erg groot en dat past allemaal niet in dat kleine bakje. Van mijn molly's hoop ik dat ze ff niet meer bevallen want ik heb er veel te veel van. Dus maak je geen zorgen, gewoon de natuurzijb gang laten gaan, je houdt er genoeg (te veel) over.
 
Oooh oke dankje
 

Terug
Bovenaan