Zwanger of buikwaterzucht


aquaboy.

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2023
Berichten
99
Leeftijd
14
hallo ik heb een nieuw guppy vrouwtje. Maar ik zie dat ze tamelijk dik is het zou me verbazen dat ze zwanger is, want ze is nieuw en in de winkel zaten de mannetjes en de vrouwtjes apart.
image.jpg
image-jpg.360550
Nu we toch bezig zijn ik heb nog een vrouwtje die denk ik zwanger is maar haar heb ik al is op dit forum gezet en toen was de reactie dat ze zwanger was maar ze is nog niet bevallen. Dus ik zou het nog is willen proberen. Ik wil er wel bijzeggen dat ze ongeveer een maand geleden is bevallen. Hier gaat het om het vrouwtje met de blauwe staart.
image.jpg
image.jpg
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    77.2 KB · Weergaven: 585
  • image.jpg
    image.jpg
    64.7 KB · Weergaven: 40
Die zijn mooi en zeker niet ziek je planten zien er ook mooi fris uit dus wat dat betreft hoef je geen zorgen en de guppen kunnen langer of korter drachtig zijn maar werpen dat zullen ze zeker.
 
Edwin, dat zijn toch neppers of zie ik nou verkeerd? On topic; zwanger en zwanger en ja echt, zwanger:)
 
Het zijn inderdaad geen echte planten ik heb die aquarium al 3 jaar en toen wist ik niet dat je planten ook in koud water kan houden nu zit er wel al een mosbal in maar de garnalen hebben die verknipt dus er ligt overal wel wat. En er zitten 2 stukken hout in.
 
Niet alle planten doen het goed in een niet verwarmde bak en daar moet je wel op letten.
 
Vallisneria (bijv) kan ook in een vijver, dus die kun je rustig gebruiken.
Waterranonkel geldt hetzelfde voor.
Er zijn er nog wel een paar, als je wilt ga ik een eindje voor je zoeken.
 
Wat is je watertemperatuur?
Bij mijn aquariums is het zonder verwarming toch nog 18 a 20+ graden celcius.
Daar groeien veel planten in.
Ik kan stekjes gratis opsturen ook, inclusief vallisneria bv.
 
Wat is je watertemperatuur?
Bij mijn aquariums is het zonder verwarming toch nog 18 a 20+ graden celcius.
Daar groeien veel planten in.
Ik kan stekjes gratis opsturen ook, inclusief vallisneria bv.
Welke planten heb jij op max 20 graden Edwin?
 
het water is nu 19 graden maar in de winter kan het een paar graden kouder zijn nu pruts ik niet al te veel meer aan mijn aquarium want het zijn bijna examens. Ik zal het nog even met mijn huidige plantjes doen.
 
Later als ik als ik een huis heb zou ik wel een veel grotere aquarium willen kopen nu is hij 60 liter
 
Ach de meesten beginnen klein en zo kun je alvast de nodige ervaring opdoen.
 
Welke planten heb jij op max 20 graden Edwin?
Niet max 20 maar liever gesteld niet lager als 15 en in de zomer op sommige locaties boven de 25 graden.
En zijn zat planten die zich bij deze temperaturen uitstekend kunnen handhaven
 
Nou wij hebben de Sluierbak onverwarmd en ik vond het best lastig om planten te vinden die zo rond de 20 graden het goed zouden doen.
We hebben de bak nu zo n 3 maanden en de temp laf steeds rond de 19-20 graden en nu iets warmer maar bv een Crypto vraagt al snel 22 graden.
Maar goed dit is even off topic.
 
Ik ervaar dat ook John. Ze doen het best een tijdje leuk maar uiteindelijk stagneert de groei en raken ze onder algen. Ik ben nu over gegaan tot vijver planten😂 en dat wat nog leeft. Rode Lotus doet het ook verrassend goed in een koude bak.
 
De Lotus is dan nog wel een leuk idee en dat geeft ook wat kleur. Als je meer tips hebt dan mag je die wel via de pb doorgeven hoor;)
 
Ik heb op internet nu gezien dat koud water niet geschikt is om met guppen te kweken. Mijn water is nu 19 graden zou het lukken?
 
Van premiumbouces.com

De gemiddelde minimum watertemperatuur van een aquarium met Guppy's is 22 ° C. Ze kunnen een paar dagen per week leven bij temperaturen tot 18 ° C, maar dit verzwakt ze, en hoewel ze misschien niet onmiddellijk sterven, tast het hun immuunsysteem aan en worden ze vatbaarder voor ziekten. Vissen hebben, zoals alle levende wezens, constante temperaturen nodig, en in het geval van een temperatuurverandering moet deze geleidelijk zijn.
 
Heeft er iemand ervaring met het kweken van guppen in koud water????
 
Ik heb op internet nu gezien dat koud water niet geschikt is om met guppen te kweken. Mijn water is nu 19 graden zou het lukken?
Dat gaat je heus wel lukken, niet alles aannemen van internet en ook niet van hier.
Jou ervaring is je beste ding en geen zorgen om de temperatuur.
Guppen eten wel vaak wat babys op , dan kun je ze even scheiden.
 
Heeft er iemand ervaring met het kweken van guppen in koud water????
 
hallo ik heb een nieuw guppy vrouwtje. Maar ik zie dat ze tamelijk dik is het zou me verbazen dat ze zwanger is, want ze is nieuw en in de winkel zaten de mannetjes en de vrouwtjes apart.Bekijk bijlage 360551
image-jpg.360550
Nu we toch bezig zijn ik heb nog een vrouwtje die denk ik zwanger is maar haar heb ik al is op dit forum gezet en toen was de reactie dat ze zwanger was maar ze is nog niet bevallen. Dus ik zou het nog is willen proberen. Ik wil er wel bijzeggen dat ze ongeveer een maand geleden is bevallen. Hier gaat het om het vrouwtje met de blauwe staart.Bekijk bijlage 360553Bekijk bijlage 360554
Niet getreurd... jouw beide dames zijn zwanger. Doch ene zwangerschapsduur bij guppen kunnne uiteen lopen van 3- 8 weken. Soms zelfs langer. Als een gupvrouw zichzelf niet comfortabel genoeg voelt om te werpen, dan zal zij de zwangerschap langer aanhouden. Blijft het oncomfortabel dan kan zij zelfs de jongen nog absorberen hetgeen haar overigens geen kwaad doet.
Heeft er iemand ervaring met het kweken van guppen in koud water????
Zekers. Ik in eigen persoon. Ik hou mijn guppen niet al te warm. En als ik nog kijk naar de guppen die ik buiten hou in de betere maanden van het kalenderjaar, dan worden ze pas ergens in de herfst weer geoogst. En ik had ze nog aan d ekweek bij 12°C. Maar ik moet erbij stellen dat ik ze dan ergens in het voorjaar als jonge vissen buiten zet en die gedurende hun tijd buiten alle weersfluctuaties hebben meegemaakt en daardoor geleidelijk wennen aan lage temperaturen. Het buitengebeuren doe ik al sinds midden jaren '80. Tegenwoordig doen meer mensen dergelijke vissen buiten.
Maar zelfs binnen hou ik tussen de 17°C-20°C. Dat kunnen ze prima hebben doch als je nieuwe guppen aanschaft die bij hogere temperaturen zijn gehouden, en je wilt ze lager houden qua temperatuur, dan zal dat geleidelijk aan moeten gebeuren. Ze kunnen wat hebben maar sierguppen met grotere vinnen hebben een langere gewenningsperiode nodig t.o.v. kortvinnige guppen.

Ik zeg wel dat guppen kweken op lagere temperaturen niet voor iedereen is weggelegd. Je moet wel weten wat je doet.
Het is algemeen bekend dat guppen van nature al een brede tolerantie kennen qua waterwaardes en dan m.n. de temperatuur in de vrije natuur. Dat is ook de reden dat ze goed verspreid zijn over de wereldbol. Eén reden is natuurlijk het bestrijden van muggen, muskieten en andere insecten die hun eitjes in het water leggen. Muskieten komen uiteraard voor in warmere landen maar andersoortige insecten die een plaag vormen in koudere gebieden worden ook bestrdene middels uitzet van guppen. Weliswaar wildguppen. Uiteraard kan men de huidige sierguppen niet volledig vergelijken met hun wildsoortgenoten. Doch kan men ze wel degelijk eraan laten wennen om in kouder water te laten leven. En als men eraan begint is het aan te raden om guppen buiten te gaan houden of binnen op lagere temperaturen als ze jong tot halfwas zijn. Volwassen exemplaren hebben meer moeite om te wennen aan andere onstandigheden.
 
Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg!!!!!!!
Weet iemand of deze Website een app heeft?
 
Doe ik John! Als ik er even voor kan zitten, ga ik een lijstje maken van m’n successors.

Mooie uitleg stan, altijd leuk om jouw ervaringen te lezen en kennis op te doen.
 

Terug
Bovenaan