Zwaarddragers icm lichtoogjes


kw_nl

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
266
Leeftijd
40
Locatie
Delft
Ik heb sinds een paar dagen een 4 prachtige Zwaarddrager Koi rond zwemmen.
kHfVfutoDm4r-k3-ljXgwserTNRkDZEuJV8Pr0PKQRELD9fJIJ4O4ZtOUQwA?width=1024&height=768&cropmode=none.jpg


Prachtige vis vind ik zelf :p

Nu had ik ook een schooltje lichtoogjes erbij zwemmen. Die waren uit nood erbij gekomen. Dat waren er eerst vier, maar toen bleek dat ze liever in een grotere school rondzwemmen heb ik er nog 6 bij gehaald. Van die zes nieuwe waren er 4 aan de kleine kant. Ik vermoed, nog wat jong.

Maar die 4 kleine zijn nu foetsie. Ik heb niks doods zien drijven, wat niet alles zegt. Ze zijn vrij klein en de garnalen en slakken hebben een eventuele dode vis in no-time opgegeten. Maar zou het kunnen dat de zwaarddragers ook niet de beroerdste zijn om een klein visje op te knagen?
 
Zwaarddragers kunnen gerust ook zo'n heel kleine visjes opeten hoor.
 
Zou ik echt niet doen hoor.
Ik heb zwaarddragers, en ze gaan echt achter alles op zoek... had een moeder in mijn Superfish Aqua 20 gezet om te bevallen (ze was de eerste moeder die zwanger was van al mijn vissen), had er maar 6 over... de rest heeft ze allemaal opgegeten, voor mijn ogen.
Bij de bevalling zijn zwaarddragers wel kleiner dan lichtoogjes/blauwoogjes, maar ik denk toch dat ze als levend voer gaan eindigen hoor.
 

Terug
Bovenaan