Zuurstofsteen bij guppen?


D

DLH

Guest
Hallo allemaal,


Ik heb mijzelf zojuist voorgesteld in het voorstel gedeelte. Meteen dan maar een eerste vraag:) Of eigenlijk twee:)

Heeft het nut om bij guppies een zuurstofsteen te plaatsen, of geven ze daar weinig om?

Verder hebben we diverse voer: hikari guppy pellets, guppy vlokken, en van die schijfjes die je tegen het raam kunt plakken. Ik twijfel of ik daarmee voldoende voorzie in de behoefte aan groenvoer. Ik zie dat het er wel in zit, maar is het genoeg? Naast het droge voer geef ik sticks met bloedwormen en dergelijke.

Fijn als jullie mij verder kunnen helpen hier mee! Alvast dank.
 
Ik denk dat zuurstof niet veel nut heft als je voldoende planten in je bak hebt. Je hebt special Guppyvoer begrijp ik en ik neem dan ook aan dat hier voldoende groen in zal zitten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DLH
Een zuurstof steen is niet nodig zoals al gezegd, wel kan je eventueel zorgen voor wat oppervlakte stroming zodat er zuurstof vanuit de lucht kan worden opgenomen, een zichtbare rimpeling aan de oppervlakte is al voldoende.
 
Dank! Er zit een externe eheim experience 150 op, die geeft voldoende stroming aan het oppervlak. En plantjes genoeg, anubias op hout, waterpest, javamos en nog iets wat fijn en klein is om in te verstoppen. Misschien dat er nog wat drijfplanten bij komen. O ja, en er zit een photos ( ik weet de Nederlandse naam niet) stekje in, die krijgt nu aardig wat wortels, ik heb hem helemaal er in gestopt en dat gaat prima. Ik ben het hier op het forum nog niet tegengekomen volgens mij. Iemand ervaring daarmee?
 
Overigens heb ik een zuurstofsteen liggen, dus mochten ze het wel prettig vinden als extraatje dan kan ik die er zo in hangen.
 
Heb je misschien een foto van de plant en je bak?
 
  • Leuk
Waarderingen: DLH
Overigens heb ik een zuurstofsteen liggen, dus mochten ze het wel prettig vinden als extraatje dan kan ik die er zo in hangen.
niet doen, zorgt alleen voor extra oppervlaktebeweging etc. waardoor er meer zuurstof word opgenomen en er meer CO2 vervliegt. CO2 hebben de planten juist nodig om te groeien:)
 
Heb je misschien een foto van de plant en je bak?

De plant is die op de foto die ik als avatar heb toegevoegd.

Ik zal binnenkort eens mooie foto's proberen te maken van de hele bak.

Ik ga nu even jullie foto albums bewonderen :)
 
Veel hebben in het onderschrift een link staan naar hun bak(ken) :!
 
Zuurstofsteentje ( wat eigenlijk al een verkeerde naam is ) is er meer voor jou eigen plezier( uitzicht ) dan voor de visjes .
Maar er eentje in huis hebben ingeval van nood kan nooit kwaad , maar voorlopig wel in de kast laten zitten :D
 
Het is eigenlijk lucht wat je erin blaast inderdaad.
 
Tis meer voor de sier als je gewoon genoeg planten hebt staan is het niet nodig anders kan je het nog voor de sier gebruiken.
 
O ja, en er zit een photos ( ik weet de Nederlandse naam niet) stekje in, die krijgt nu aardig wat wortels, ik heb hem helemaal er in gestopt en dat gaat prima. Ik ben het hier op het forum nog niet tegengekomen volgens mij. Iemand ervaring daarmee?

Ja ik heb er ervaring mee, maar niet rechtstreeks in de bak. Epipremnum is namelijk giftig en je wil niet dat de vissen er aan gaan eten of dat het sap in het water komt als de stengel of wortels beschadigd raken. Ik had hem in een bakje dat aan de buitenkant hing daar pompte ik water in en via een overloopje viel het terug in de bak. Groeide als kool.
 
Besef wel dat Guppen uit winkels zo zwak zin dat je ze kunt beschouwen als een van de moeilijkste soorten. Beginners visjes zijn het al jaren niet meer,
 
Besef wel dat Guppen uit winkels zo zwak zin dat je ze kunt beschouwen als een van de moeilijkste soorten. Beginners visjes zijn het al jaren niet meer,
Dat is wel heel zwart/wit gezegd. Ik heb nauwelijks uitval gezien bij Guppen. Alleen die ik ooit bij de Intratuin had gekocht, maar dan noem je ook een zaak.
 
Je leest ook op het forum hier veel ellende met Guppen en ik ben het er wel mee eens dat ze niet echt sterk zijn en vaak al flink zijn behandeld met ik dacht anti biotica.
 
Beetje offtopic, maar komt dat ook niet opdat ze relatief veel gekocht worden? Maar goed, stukje eigen ervaring. Ik begon vorig jaar met 4, afgelopen jaar bijna 60 guppen naar de LFS gebracht :rolleyes:.
 
Worden zeker veel verkocht maar zijn door de jaren heen ook doorfokt , veel ver(mis)vormingen enz.
Ik heb hier ook een aquarium staan waar ik guppen kweek om aquarium van schoonmoeder en een gehandicapte bij te vullen .
Vroeger werden Guppen tot zeker 24 maand oud en ik heb de indruk dat ze dat ook niet meer halen .
 
Besef wel dat Guppen uit winkels zo zwak zin dat je ze kunt beschouwen als een van de moeilijkste soorten. Beginners visjes zijn het al jaren niet meer,

Dat heb ik je vaker zien schrijven. Alleen ik heb voor de tweede keer guppen gekocht. Of ik heb telkens heel erg veel mazzel, maar ze zijn bij mij echt niet dood te krijgen.
 
Dat heb ik je vaker zien schrijven. Alleen ik heb voor de tweede keer guppen gekocht. Of ik heb telkens heel erg veel mazzel, maar ze zijn bij mij echt niet dood te krijgen.
Dan heb je gewoon geluk gehad.

Ook bij winkels is de uitval erg hoog. In het bedrijf waar ik werkte haalde ik de meeste doden uit de bakken met Guppen.
 
Dat is wel heel zwart/wit gezegd. Ik heb nauwelijks uitval gezien bij Guppen. Alleen die ik ooit bij de Intratuin had gekocht, maar dan noem je ook een zaak.
Intratuin haalt zijn vissen gewoon bij Ruinemans net zoals een groot deel van alle winkels.

En de ene Intratuin isd e andere Intratuin niet. Er zijn filialen van intratuin met een erg goede aquariumafdeling.
 
Toch ben ik wel benieuwd wat je waterwaardes zijn en hoe vaak je het water verschoond?

Dan heb je gewoon geluk gehad.

Ook bij winkels is de uitval erg hoog. In het bedrijf waar ik werkte haalde ik de meeste doden uit de bakken met Guppen.

Ja dat geloof ik wel, dat de uitval erg hoog is. Maar is dat alleen bij guppen of ook bij andere vissen?
 
Toch ben ik wel benieuwd wat je waterwaardes zijn en hoe vaak je het water verschoond?



Ja dat geloof ik wel, dat de uitval erg hoog is. Maar is dat alleen bij guppen of ook bij andere vissen?
Ik verschoon 1x per week. En heb een klein sumier visbestand. Waarde's weet ik niet zo uit mijn hoofd maar ik heb nog geen rare waarde's gehad de afgelopen 30 jaar.

Alleen bij Guppen is de uitval opvallend hoog. En dat heeft iedere winkel. 5-15% uitval bij guppen is vrij normaal al verschilt dat per partij. Bij andere soorten is het gemiddeld 0-2%.
 
Ik verschoon 1x per week. En heb een klein sumier visbestand. Waarde's weet ik niet zo uit mijn hoofd maar ik heb nog geen rare waarde's gehad de afgelopen 30 jaar.

Alleen bij Guppen is de uitval opvallend hoog. En dat heeft iedere winkel. 5-15% uitval bij guppen is vrij normaal al verschilt dat per partij. Bij andere soorten is het gemiddeld 0-2%.

De vraag over de waterwaardes was meer gericht naar de topicstarter.
Maar ik geloof je meteen dat de uitval hoog is. En hoe zit dat bij endlers?
 
Als ik hier de topics soms zo lees dan valt de andere 85-95% thuis uit:(

Haha, ja, zo lijkt het wel een beetje.
Ik blijk gelukkig telkens met mijn neus in de boter te vallen bij het kopen van guppen, dwerggoerami's en ramirezi's.
 

Terug
Bovenaan