zuurstofplant voor Z.A. biotoop


coenb

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2009
Berichten
778
Locatie
Huissen
Ik ben op zoek naar de beste zuurstofplant voor mijn Z.A. biotoop.
Ik vond bv:
Egeria najas of de gewone waterpest...

Wat zouden jullie aanraden?
 
als je zuurstof wilt hebben, waarom dan zoeken naar een plant, als je het met flinke oppervlaktestroming ook regelt?
 
Tsjah Coen, je mag nu eenmaal niet verwachten dat elk forumlid elk bericht dat je plaatst leest!
Het bericht dat je als eerste aanhaalt staat in een ander subforum als het andere bericht waar je later op doelt...
 
Je kan ook prima zuurstofplanten met oppervlaktestroming combineren. Ik begrijp dat het oog ook wat wil;)
 
Tsjah Coen, je mag nu eenmaal niet verwachten dat elk forumlid elk bericht dat je plaatst leest!
Het bericht dat je als eerste aanhaalt staat in een ander subforum als het andere bericht waar je later op doelt...

Klopt daarom had ik ook de verwijzing toegevoegd ;-) Want wie weet heb jij nog toevoegingen.
Het lijkt er wel op dat vissen uit Z.A. meer zuurstof nodig hebben dan uit een van de Afrikaanse meren... kan iemand dit bevestigen??
Je kan ook prima zuurstofplanten met oppervlaktestroming combineren. Ik begrijp dat het oog ook wat wil;)
Klopt want mijn kap is dusdanig "dicht" (mijn vrouw's oog wil ook wat....) om het er strak uit te laten zien.
 
Ik ben op zoek naar de beste zuurstofplant voor mijn Z.A. biotoop.
Ik vond bv:
Egeria najas of de gewone waterpest...

Wat zouden jullie aanraden?

Egeria najas is goede optie .. Gewone waterpest is geen tropische plant en zal het bij hogere temperaturen minder goed doen..
 

Terug
Bovenaan