zuignappen van de Dennerle flipper.


hanmar

Well-known member
Lid geworden
18 augustus 2011
Berichten
227
Locatie
omgeving venlo
Zoals in de titel vermeldt,weet iemand wat te doen met zuignappen,laten steeds los (zijn 1 1/2 jaar in gebruik).
Kan natuurlijk nieuwe kopen,maar mss weet iemand hier een oplossing?

B.v.d. Hans.
 
Ik zou nieuwe kopen want dat spul kost niet zoveel.
 
Ik had een jbl taifun die gwn aan z’n slangetje hing xD
Die beugeltjes waren binnen een maand gebroken..
Maar heeft dik een jaar aan het slangetje gehangen tot ik hem verving voor een inline Atomizer.
 
Bij Ali per ongeluk.

Heel veel soorten zuignappen.
 
Ach, bij de lfs kosten losse zuignappen geen drol dus ik ga niet via Ali daar weken op wachten.
 
Het gaat me niet om of en waar die dingen goedkoper c.q .maar meer om of er een manier/techniek bestaat waarmee je ze weer
gangbaar kan maken.

grt hans.
 
Ja ik heb weleens gehoord in warm of heet water maar dat zijn allemaal lapmiddeltjes volgens mij.
 
Ik heb dat probleem ook gehad. Mijn zuignappen werden keihard. Waren niet meer kneedbaar. Toen maar nieuwe gekocht bij de LFS omdat ik het snel wilde hebben. Anders had ik waarschijnlijk ook Ali gedaan. Conclusie: weg met dat oude spul.
 
Zover ik weet is alles wat je probeert tevergeefs of werkzaam voor een hele korte duur.
 
ik heb er nog liggen van JBL zullen deze ook passen?

grt hans.
 
Uittesten door ze erop te duwen. Bij mij paste een ander merk in ieder geval wel.
 
Ik heb zuignappen met klemmen waar de flipper zelf in past. Bij de Blokker was eigenlijk voor de kerstverlichting. Insteek was bij mij dat ik dan niet meer afhankelijk ben van de bevestigingspunt punten die standaard eraan zitten.

Reden voor deze oplossing was, omdat de kast waar het aquarium op staat ietwat naar voren hang. Omdat de klemmen kan plaatsen op de flipper waar ik wil kon ik het zo opvangen.

Anders gingen de bellen niet geleidelijk. Verschijnsel was dan dat je een grote bel onderin krijgt eb bij voldoende druk dan pas met gang op stijgt.
 
Ik heb zuignappen met klemmen waar de flipper zelf in past. Bij de Blokker was eigenlijk voor de kerstverlichting. Insteek was bij mij dat ik dan niet meer afhankelijk ben van de bevestigingspunt punten die standaard eraan zitten.

Reden voor deze oplossing was, omdat de kast waar het aquarium op staat ietwat naar voren hang. Omdat de klemmen kan plaatsen op de flipper waar ik wil kon ik het zo opvangen.

Anders gingen de bellen niet geleidelijk. Verschijnsel was dan dat je een grote bel onderin krijgt eb bij voldoende druk dan pas met gang op stijgt.

Heb je hier een foto van misschien?
 
Het moet wel degelijk zijn denk ik want zo n flipper moet je met regelmaat schoonmaken en dan zal er kracht op de verbindingen komen te staan. Zelf had ik gelukkig zuignappen die er wel oppassen en daarvoor moet je dus even zoeken.
 
Ja heb ik een foto van en ga ik posten. Zie het probleem vaker voorbij komen.
1546717022462.jpg
 
Kitten niet doen. Het is soms al heel lastig om in de flipper op de gewenste plek te krijgen. En nog verplaats ik hel nog wel es.

Dit klemmetje past precies op de flipper eromheen zeg maar. Ik hoop dat de foto zo duidelijk is. Anders nog 1 maken als die nu in gebruik is.

En ja de originele zuignappen is bagger en heeft hier al heel wat tieren en foeteren teweeg gebracht.

Dit gaat al bijna een jaar goed. Zelfs als ik er een keer fllink tegen aan ros met schoonmaken
 
Beetje of topic. Zoek nog een fiks voor de jbl continutest. Iedere keer weer los dat ding. Misschien een grotere NAP en dat je het van boven vast zet??

Ben er over aan het brainstormen. Ding op zich bevalt wel goed. Tja als ik zie hoe de algeneter er mee omgaat valt het niet mee om het hufterproof te krijgen. Nee zitten geen algen op. Deed die dat maar es....... Algen eten
 

Terug
Bovenaan