Zuid-Amerikaanse blikvangers


F

freddymeijer

Guest
Goedemorgen allemaal,

Ik ben bezig met het langzaam omturnen van mijn bakkie naar een zuid-amerikaanse biotoop. Nu ben ik op zoek naar zuid-amerikaanse blikvangers.

Ik had manen, maar die werden te groot. Ik heb een RIO 180 bak (180 liter, 1 meter * 50 cm (hoog) en 46 cm (diep)). Komt u maar met uw mooie suggesties!

Groetjes

Freddy
 
Ik zou het gaan zoeken in de dwergcichliden.
Wat vind je van de Apistogramme macmasteri bijvoorbeeld?
 
Je komt ze niet vaak tegen maar een flinke groep Hyphessobrycon heliacus is een lust voor het oog.

eWgXkpQJ0SXw4zffIgEh7j8TT6VH3e9b.jpeg
 
Harry1 zei:
Ik zou het gaan zoeken in de dwergcichliden.
Wat vind je van de Apistogramme macmasteri bijvoorbeeld?

Ik heb het idee dat cichliden wat agressiever zijn. Klopt dit? Overigens ik heb ook rode minors...Dat zijn jagertjes (groot woord, maar ze kunnen vrij vasthoudend zijn). Kunnen cichliden hier wel bij? Ze zijn wel heel mooi!

Botia zei:
Je komt ze niet vaak tegen maar een flinke groep Hyphessobrycon heliacus is een lust voor het oog.

yFFvVtQrLAX2h1lPGl2P91v9cyEt3CZr.jpeg

Die zijn mooi! Ik herken de familienaam (Hyphessobrycon), want dat is dezelfde familie als de rode minor (Hyphessobrycon callistus). Nu zijn deze die jij laat zien wel iets kleiner. Max 3 cm ofzo? Een minor zit wel aan 4 a 5. Gaat dit een probleem geven? Of maakt dat niet uit omdat ze familie zijn?
 
Ik zou ze niet samen houden met minors vanwege de zelfde vorm van het lichaam dat toont niet mooi. Ik dacht ook dat je nog geen vis had.
 
Botia zei:
Ik zou ze niet samen houden met minors vanwege de zelfde vorm van het lichaam dat toont niet mooi. Ik dacht ook dat je nog geen vis had.

Hahaha sorry...ja ik heb vissen ja. Ik heb drie koraalplatys, 10 rode minors, 5 Corridora's, 2 regenboogzalmen en 2 waaierhandgarnalen. Oja en een paar Sulawesislakken. Sorry...mijn fout
 

Terug
Bovenaan