Zuid amerikaanse "Blikvanger" gezocht bij huidig bestand


B

bart12345

Guest
Beste aquarianen,

ik heb nu een dikke 2 maanden een Rio 240 staan. Huidig visbestand is inmiddels;

12x Nannostomus Beckfordi
10x Corydoras panda
1x L144 volwassen man
1x Corydoras albino die hier zijn pensioen uitzit

Nu ben ik op zoek naar wat kleur erbij, en een paar mooie blikvangers. zelf dacht ik aan een school neon tetra erbij, de beckfordi's hangen toch wel erg bovenin lekker tegen de stroming aan, dus ik denk dat neons wel in de waterlaag eronder moet kunnen en houden van de wat lagere temperatuur (23.8 in de bak).

Verder zou ik het ook leuk vinden om er een koppel, harem of meerdere koppels dwergcichliden in te doen. Zelf kwam ik uit op sleutelgatcichliden of laetacara's zodat de cory's ze niet zoveel stress zou bezorgen als een apistogramma bijvoorbeeld. Of zit ik hier mis en is de bak groot genoeg om er wel een harem apistogramma's in te houden? Verder maak ik me ook zorgen over de temperatuur, of die niet te laag is voor een laetacara.
Hopelijk heeft een van u een advies of suggestie:)

Totaaltje van de bak: (ik hoop dat het lukt)
aquarium 1 Bart12345.JPG


Zoals u hopelijk kunt zien is de bak met veel hout (nog niet elk stuk wil drijven, dus zit hier en daar vastgeklemd en dus het ziet er nog niet perfect uit) en een donkere kleur water, momenteel staan er weinig planten in. Ik had wat stengelplanten, maar meneer de ancistrus bleef deze omploegen, dus ik heb ze er maar uit gehaald en wil wat echinodorus soorten bestellen, ook voor de zuid amerikaanse look. Wel zijn er drijfplanten aanwezig.

Temperatuur: 23.8 dmv bodemverwarming en eth geregeld door een controller
Filter: cristalprofi 901 en een klein intern filter 250l/u waar de co2 slang op de uitstroom zit aangesloten
Bodem: zwart zand

Waterwaarden (met strips dus slechts een indicatie):

Nitraat: 20 mg/l
Nitriet: 0 mg/l
GH: 7
KH: 6
PH: 6.5

Alvast bedankt!
 
Hmm een apistogramma soort zou juist kunnen, gezien de grondoppervlak, al is het wel een beetje twijfelachtig met 11 cory's. Een laetacara soort zou volgens mij perfect gaan.
Verder vind ik het een hele mooie bak!.
 
Bedankt voor je reactie @Apisto

Ja ik kom zelf uit bij de laetacara curviceps, volgens mij is deze beter bestand tegen ietwat koeler water dan de dorsigera.

Kan iemand mij vertellen hoe deze soort te houden? per koppel en harem, en zijn meerdere koppels mogelijk?

Als ik een stuk of 15 neons erbij neem, zwemmen deze de beckfordi's of laetacara's niet in de weg?

Alvast bedankt!
 
dorsigera is een subtroop net als de neon tetra en corydoras panda dus die zou goed kunnen hoor
helaas is de info die op internet over de dorsigera te vinden is vaak fout
ze zitten bij mij op dit moment op 17c° en ze doen het prima
 

Terug
Bovenaan