zuid amerikaanse apisto aquarium 100x40x50


M

Morey

Guest
Hey iedereen

Zou graag jullie idee�n horen over de bewoners die in mijn aquarium samen kunnen. Het is mijn eerste zuid amerikaanse bakje die ik zal samenstellen dus alle tips zijn welkom.
Ik zit te denken aan het volgende

Apistogramma nijsseni 1m/3v
roodkopzalm 15

Welke scholenvissen of andere kleurrijke vissen kunnen hier nog bij en hoeveel?

Ik heb nu nog 2 siamese algeneters in mijn huidig aquarium zitten. Kunnen deze samen in het zuid amerikaans bakje?

Alvast bedankt voor de moeite
 
Ik zou het bij 1 soort school houden. Dus alleen roodkoppen.
 
Bijlzalmpjes of Nannostomus eques voor de bovenlaag.
Nijsseni is trouwens een koppelvormer.
 
Als ik een koppel nijsseni neem kan hier dan nog een koppel mikrogeophagus bij worden geplaatst?
 
Heb er geen ervaring mee maar mijn gevoel zegt van niet als ik hier de nijsseni in een meter zie rondzwemmen.
 
Dat idee heb ik ook John. Felle Apistogramma is het, de nijsseni.

Als je een man met drie vrouwen wilt Morey en hij moet een beetje op de nijsseni lijken kun je eens kijken naar de Apistogramma baenschi.

~ Ivo
 
Nijsseni was een van mijn favorieten.
Ook macmysterie, borelli en de inka vind ik prachtig. Kunnen deze 1m/3v?
kunnen sommige van deze soorten ook in andere verhoudingen in mijn aquarium? Bvb
2m/4v of 2m/5v.Of wordt dit te druk.
 
Ik zou het bij 1 man houden in deze maat bak.
De inka en baenschi (die ivo noemt) zijn hetzelfde. De macmasteri en borellii kunnen prima met 1m 3v. De borellii verlangen wel een andere temperatuur, houd daar dus rekening mee, ze doen het beter op kamertemperatuur. Dat vinden de roodkoppen wat minder prettig.
 
Kunnen de apistos ook vervangen worden door een koppel laetacara curviceps Of iets soortgelijks?
 
Dat zou moeten kunnen. Enige punt is dat het geslachtsonderscheid lastig is op de leeftijd waarop je ze doorgaans koopt (dus zie maar eens een M en V te hebben) en bovendien is het bijeen zetten van M en V nog zeker niet per definitie koppel. Er wordt daarom wel eens aangeraden te beginnen met een klein groepje. Eventueel is laten herplaatsen van een aantal exemplaren dan nodig vanwege de ruimte/territoria, maar het kan ook meevallen.

~ Ivo
 
hoeveel bedoel je met een groepje dan? 4 ofzo?
 

Terug
Bovenaan