Zuid-Amerikaanse ‘biotoop’ 60cm bak


N

Niels Brakenhoff

Guest
goedendag allemaal. Ik ben een beginnend aquarium liefhebber en heb sinds kort deze 60cm bak. Ik heb hem Zuid-Amerikaans ingericht maar een echte biotoop is het niet. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en welke vissen hier leuk in zouden staan. Heb btw al 5 oto’s.

5A06500A-2A75-426E-8A49-858DB2F5288F.jpeg
 
Ziet er aardig uit hoor alleen de tweede plant van rechts (die in de cirkel stenen staat) is een anubiassoort en die moet je op hout of steen binden/lijmen (is speciale plantenlijm voor in de handel) anders gaatie dood. En je allerrechtse plant zou ik splitsen in kleinere plantjes en wat meer verspreid neerzetten.
 
Ik vind hem leuk ingericht op dat beeldje na wat links voor staat maar goed smaken verschillen;)

Volgens mij is dat ornement ook niet echt biotoop gericht:D:D

Klopt had eerst geen biotoop maar meer een gezelschapsbak en dit is nog het laatste restant daaruit.
 
Ziet er aardig uit hoor alleen de tweede plant van rechts (die in de cirkel stenen staat) is een anubiassoort en die moet je op hout of steen binden/lijmen (is speciale plantenlijm voor in de handel) anders gaatie dood. En je allerrechtse plant zou ik splitsen in kleinere plantjes en wat meer verspreid neerzetten.

Oh dat hadden ze er wel even bij mogen zeggen dan, bedankt voor de feedback ga er zeker wat mee doen
 
Let erop dat je oto's genoeg te eten krijgen. Je bak is eigenlijk nog te nieuw en schoon voor deze vissen.
 
Let erop dat je oto's genoeg te eten krijgen. Je bak is eigenlijk nog te nieuw en schoon voor deze vissen.

Ah oké. Er komt deze week nieuw grut bij. Ben aan het oriënteren over leuke vissen die goed in deze bak kunnen leven(ik weet dat ie aan de kleine kant is maar kan op dit moment niet groter kwijt)
 
Ziet er aardig uit hoor alleen de tweede plant van rechts (die in de cirkel stenen staat) is een anubiassoort en die moet je op hout of steen binden/lijmen (is speciale plantenlijm voor in de handel) anders gaatie dood. En je allerrechtse plant zou ik splitsen in kleinere plantjes en wat meer verspreid neerzetten.

Bedoel je meer zo?

image.jpg
 
Heeft iemand nog tips qua vissen?
 
Ziet er leuk uit!


Staat er ook cryptocoryne in? Komt uit Azië. Wat is dat voorgrondplantje links? Monte carlo? (Je raad het al, ook Azië:p).

Maar leuk dat je met een biotoop bakkie begint.:thumbs:

Je zou als hoofdbewoner naar een apistogramma kunnen kijken, de borellii of cacatouides bijv.
En nog een nannostomus soortje erbij bijv.
Wat vind je zelf een prachtvis? Kun je daaromheen bouwen.;)
 
Ziet er leuk uit!


Staat er ook cryptocoryne in? Komt uit Azië. Wat is dat voorgrondplantje links? Monte carlo? (Je raad het al, ook Azië:p).

Maar leuk dat je met een biotoop bakkie begint.:thumbs:

Je zou als hoofdbewoner naar een apistogramma kunnen kijken, de borellii of cacatouides bijv.
En nog een nannostomus soortje erbij bijv.
Wat vind je zelf een prachtvis? Kun je daaromheen bouwen.;)


Haha ik zie het al. Laten we het dan houden dat ie gebaseerd is op Zuid-Amerika met een beetje van maggi haha

Ik heb toevallig vandaag een schooltje van 10 vuurneon’s gekregen van een vriend die er vanaf wilde. Wat zou daar nog bij kunnen?
 
Haha ik zie het al. Laten we het dan houden dat ie gebaseerd is op Zuid-Amerika met een beetje van maggi haha

Ik heb toevallig vandaag een schooltje van 10 vuurneon’s gekregen van een vriend die er vanaf wilde. Wat zou daar nog bij kunnen?
Uit ZA? Die apistogramma bijv.

Uit Azië zou er een colisa chuna, colisa lalia, badis badis, pumilia etc.

Uit Australië(geloof ik) de pauwooggrondel

En nog meer:D
 

Terug
Bovenaan