Zuid Amerikaans biotoop aquarium!


Jesse230700

Well-known member
Lid geworden
27 mei 2016
Berichten
60
Leeftijd
23
Locatie
Buitenpost
Dit is de nieuwe inrichting van mijn Zuid Amerikaans biotoop aquarium. Inrichting:
6x Guianacara Dacrya
2x Laetacara Curviceps
2x Apistogramma Alacrina
6x Sturisoma Aureum

_____
Zuid Amerika, Blackwater, Biotoop, Cichliden

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje
 
Heel mooi gedaan! Vooral het hout aan de linkerkant vind ik goed geplaatst. Waar heb je dat stuk vandaan?
 
Wauw, super mooi! Ik krijg spontaan zin mijn mijn verlichting te dimmen :smitten:
 
Prachtig, perfecte sfeer.
Wat een schitterende wortels links!
 
#Offtopic Hum, wat is de band van het liedje?
#Ontopic In mijn eigen zoektocht naar een ecologisch/natuurgetrouwe Zuid Amerikaanse biotoop, kwam ik tot de conclusie, dat meer (rustig water) vaker meer planten heeft en een rivier (snelstromend water) vaker (zeer) weinig planten heeft, maar wél meer wortels van landplanten. Heb jij al een idee naar welke kant jij op wilt gaan? Zo kort bekeken, neig je naar een rivierensetting...
 
#Offtopic Hum, wat is de band van het liedje?
#Ontopic In mijn eigen zoektocht naar een ecologisch/natuurgetrouwe Zuid Amerikaanse biotoop, kwam ik tot de conclusie, dat meer (rustig water) vaker meer planten heeft en een rivier (snelstromend water) vaker (zeer) weinig planten heeft, maar wél meer wortels van landplanten. Heb jij al een idee naar welke kant jij op wilt gaan? Zo kort bekeken, neig je naar een rivierensetting...

Thanks! Is evanescence - Bring me to life (Da Tweekaz remix).

Ik probeer zelf een oever na te bootsen
 
En ik heb inderdaad rustig stromend water
 
Kleine update van de bak! Aantal nieuwe vissen toegevoegde:
10x Diamant zalm (Moenkhausia Pittieri
Koppel Apistogramma Alacrina.

20180910_193843.jpg


20180914_205429.jpg


20180915_225335.jpg


20180922_203808.jpg


20180922_203710.jpg


20180910_193902.jpg


20180923_190719.jpg


20180915_173339.jpg


20180915_224837.jpg


20180911_191755.jpg


20180909_203713.jpg
 
Koppel Apistogramma Alacrina heeft nu overigens eitjes.

Een koppel Guianacara Dacrya zelfs al jongen! Bak draait top op het moment

Het complete bestand is nu:
6x Guianacara Dacrya
Koppel Apistogramma Alacrina
Koppel Laetacara Curviceps
6x Sturisoma Aureum
10x Diamant zalm
 
Top bak en ik sluit me aan bij de rest dat stuk hout links steelt gewoon weg de show fantastisch.:thumbs:
 


Heerlijk rustig bakje.

Vraagje over dat hout. Die bast, komt er die op plekken af of is dat gewoon verkleuring in het hout? Laatst was er iemand in de forum waar op een hele rare manier die bast vanaf begon te vallen. Ik ben gewoon benieuwd of dit normaal is bij dat soort hout. Hoe lang heb je het ongeveer onderwater?
 
Heerlijk rustig bakje.

Vraagje over dat hout. Die bast, komt er die op plekken af of is dat gewoon verkleuring in het hout? Laatst was er iemand in de forum waar op een hele rare manier die bast vanaf begon te vallen. Ik ben gewoon benieuwd of dit normaal is bij dat soort hout. Hoe lang heb je het ongeveer onderwater?

Thanks! Het gaat er inderdaad vanaf, maar levert verder geen problemen op bij mij. Dit is een wortel van de wilg & ligt er nu al een aantal maanden in.
 
Thanks! Het gaat er inderdaad vanaf, maar levert verder geen problemen op bij mij. Dit is een wortel van de wilg & ligt er nu al een aantal maanden in.
Met de wilg bedoel je dan de treurwilg ?
 
Zeer mooi aquarium .
Ook de richting die ik op wil.
Filter je alleen over turf of gebruik je iets anders voor de kleur?
Heb je tl licht of Led?
 
Hoe gaat het met dit project? Wat heb je ervan geleerd?
 
Zeer mooi aquarium .
Ook de richting die ik op wil.
Filter je alleen over turf of gebruik je iets anders voor de kleur?
Heb je tl licht of Led?

Thanks! Op het moment gebruik ik alleen elzenproppen icm. takken en bladeren wat het water kleurt. Ik gebruik TL 830&840
 
Hoe gaat het met dit project? Wat heb je ervan geleerd?

De bak draait goed! Guianacara Dacrya & Apistogramma Alacarina hebben op het moment beide jongen. Ik wil graag wat gaan veranderen van visbestand, maar ben nu even niet heel heel met het aquarium bezig vanwege drukte.
 
Hoe gaat het met de Guianacara qua agressiviteit? Mijn vader heeft ze gehad in een discusbak (2m) samen met apisto's, sikkeltetra's en wat L nummers. Toen hun erin kwamen werd het 1 groot moordfestijn. Alles heeft het loodje gelegd binnen 2 dagen behalve de discussen.
 
Hoe gaat het met de Guianacara qua agressiviteit? Mijn vader heeft ze gehad in een discusbak (2m) samen met apisto's, sikkeltetra's en wat L nummers. Toen hun erin kwamen werd het 1 groot moordfestijn. Alles heeft het loodje gelegd binnen 2 dagen behalve de discussen.
Zijn hier totaal niet agressief. Alleen als er eitjes zijn maar dat lijkt mij logisch.
 
Nieuwe video online! Ik hoor graag jullie mening. Ik zou er graag nog een koppel/harem of een speciale vis soort bij willen. Iemand suggesties?

 
De 80cm bak bak voor oa de Nannostomus Beckfordi en in de toekomst een koppel Dwergcichliden.

Photo_1549484123014.jpg


Photo_1549484118193.jpg


Photo_1549484120843.jpg
 
Ik had altijd het idee dat blackwater aquaria per definitie lelijk waren, maar dat blijkt toch echt niet zo te zijn. Wat een mooie bakken!
Zeker de filmpjes geven de sfeer erg mooi weer...
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan