Zuid-Amerika Samenstelling (200×65×65)


Ok :) Heb je ze bij Utaka vandaan? Als ze op dimerus lijken zijn het iig rustige en mooie vissen! Laat maar komen die plaatjes :D

Nee, niet bij U taka . Maar die heeft ze wel zitten geloof ik.
 
Nog even een vraagje wat betreft voeding. Hoe vaak is het beste om te voeren? 1x per dag? Of om de dag? Etc. Ik lees/hoor hier verschillende verhalen over. Zeker over het voeren van maanvissen. Wat raadde jullie aan qua voedertijden? Ik voer droogvoer, tabletten, diepvriesvoer en ik zou eigenlijk ook wel binnenkort willen beginnen met levend voer.

Het betreft onderstaand visbestand:

8x Pterophyllum Scalare Rio Manucapuru
25x Paracheirodon axelrodi
7x Nematobrycon lacortei
2x Cichlasoma brazilië (soortnaam nog steeds onbekend)
5x Cleithracara Maronii
15x Corydoras sterbai

Wie kan mij helpen?
 
Als je uitgaat van hoe veel andere hier hun maanvissen groot brengen:

5x per dag voeren en 2x per week een flinke water wissel (50% geloof ik)
 
Ik voer mijn 6 maanvissen als ik thuis ben (weekend) 5x per dag, als ik werk (5 dagen, kantooruren) 4x per dag. Per keer afgewisseld witte/zwarte mug en artemia, 2 blokjes per voerbeurt. Door de week ‘s ochtends geef ik vlokvoer (Sera Vipan). Elke avond geef ik tussendoor nog 1 blokje daphnia of cyclops voor de rest van de vissen, en een paar keer week wat vipachips en spirulina tabs voor de meervallen en corydoras. Ik ververs 1x per week 50% en meet geen extreme nitraat/fosfaatwaarden.
 
Als je uitgaat van hoe veel andere hier hun maanvissen groot brengen:

5x per dag voeren en 2x per week een flinke water wissel (50% geloof ik)
Ik voer mijn 6 maanvissen als ik thuis ben (weekend) 5x per dag, als ik werk (5 dagen, kantooruren) 4x per dag. Per keer afgewisseld witte/zwarte mug en artemia, 2 blokjes per voerbeurt. Door de week ‘s ochtends geef ik vlokvoer (Sera Vipan). Elke avond geef ik tussendoor nog 1 blokje daphnia of cyclops voor de rest van de vissen, en een paar keer week wat vipachips en spirulina tabs voor de meervallen en corydoras. Ik ververs 1x per week 50% en meet geen extreme nitraat/fosfaatwaarden.

Dankjewel hier heb ik wat aan! Ik ga er mee aan de slag!
 
De 1 meter bak die door de verhuizing van het visbestand naar de 2 meter bak leeg is komen te staan is inmiddels bewoond. In totaal door 24 Puntius Titteya. De bak word in een beetje een jungle stijl. Verder komen er geen vissen meer bij, wellicht een groepje corydoras albino.
 

Terug
Bovenaan