Zuid-Amerika planten


Lennard_J

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2017
Berichten
243
Leeftijd
33
Hoi allemaal,

Ik ben aan het kijken om een Zuid-Amerika biotoop op te starten.
in volledige biotopen ben ik nog erg nieuw en wil voor mijn nieuwe aquarium (1,5m X60cm X60cm) (540L) eens kijken of dit mij lukt.

nu ben ik aan het zoeken en vind ik het erg lastig om te bepalen waar welke planten vandaan komen en welke relatief makkelijk zijn.

graag hoor ik wat suggesties voor het zoeken en zeker ook namen van planten die binnen dit biotoop passen


gr Lennard
 
Voor jou bak kan ik sws 1 plant bedenken:

Echinodorus bleheri - amazone zwaardplant

een plant die je vaak tegenkomt. maar ze kunnen prachtig groot uitgroeien.
1a2 van deze planten in jou bak zal zeker niet misstaan.
 
Voor jou bak kan ik sws 1 plant bedenken:

Echinodorus bleheri - amazone zwaardplant

een plant die je vaak tegenkomt. maar ze kunnen prachtig groot uitgroeien.
1a2 van deze planten in jou bak zal zeker niet misstaan.


inderdaad een erg mooie plant

gaat direct op het lijstje
thx
 
Ze zijn overigens ook makkelijk.
belangrijk is wel dat je voedingsbollen/capsules/tabletten bij de wortel steekt.

en verder... licht er een beetje aan hoeveel/wat voor licht er boven komt en of je met een CO2 fles gaat werken.
 
nee ik ga niet met co2 werken en qua bodemwil ik het ook zo simpel mogelijk houden
 
ja inderdaad en misschien voor opstart interessant maar als niet nodig is laat ik het
 
Hier even een linkje naar zuid Amerikaanse planten, er even een linkje naar zuid Amerikaanse planten
Of kijk anders even in mijn onderschrift naar de Akva, deze heeft ook geen Co2 toevoeging.
 
Hier even een linkje naar zuid Amerikaanse planten, er even een linkje naar zuid Amerikaanse planten
Of kijk anders even in mijn onderschrift naar de Akva, deze heeft ook geen Co2 toevoeging.

welk linkje?

ik ga zeker naar de Akava kijken

(even of topic hoe doe je die onder schriftjes?)
 
Ik was zelf altijd fan van de Nympahaea grandulifera. Die heeft Ton ook in de bak. Erg mooie frisgroene lotus.
 
Dit zijn vrijwel allemaal relatief makkelijke groeiers uit Zuid-Amerika:

Drijfplant:
Limnobium laevigatum

Voorgrond / midden:
Helanthium tenellum
Eleocharis acicularis

Achtergrond:
Echinodorus grisebachii 'Bleherae' of Echinodorus bleheri
Echinodorus palaefolius
Sagittaria subulata
Najas guadalupensis
Najas sp. "Roraima"
Myriophyllum cf. aquaticum "Roraima"

Persoonlijk zou ik in ieder geval voor een (aantal) Echinodorus gaan. Wellicht in combinatie met wat Helanthium tenellum en eventueel zou je ook een bos Alternanthera reineckii erbij kunnen nemen, maar deze vereist wel wat meer licht.
 

Terug
Bovenaan