Zuid-Amerika bestand


R

RandyZ85

Guest
Ik ga een 100x40x60 bak halen. nu heb ik een bestand wat ik wil gaan houden ik zal deze even noteren:
10x corydoras …..
1m-2a3v apistogramma...
een school kardinaal tetra's
een aantal otocinclus

nu zit ik in twijfel of ik er nog iets van bijlzalmen bij in zou doen. Wat zijn jullie tips?

gr. Randy
 
10x corydoras …..OK
1m-2a3v apistogramma...ok
een school kardinaal tetra's 25x
een aantal otocinclus , zou deze schrappen of pas na 6-8 maanden 10x toevoegen

nu zit ik in twijfel of ik er nog iets van bijlzalmen bij in zou doen 15x
 
Oooh maar ik ga alles rustig toevoegen heel rustig. Eerst inrichten en indraaien misschien nog weer veranderen. En dan alle vissen langzaam achter elkaar toevoegen. Kan wel 3 week tussen zitten totdat ik nieuwe toevoeg. Wil het goed doen.
 
Ik vind het een mooi bestand. Ik zou persoonlijk wel voor een van de kleinste Corydoras soorten kiezen. De bijlzalmen zou ik weg laten. Ik denk namelijk dat het mooier is om de al gekozen scholen uit te breiden en de belasting in het aquarium niet te hoog te maken.

Ik zou dan uitkomen op:
Corydoras hastatus of Corydoras habrosus 12x
Apistogramma 3x
Paracheirodon axelrodi 20x
Otocinclus vittatus 12x

Je hebt dan 47 visjes op zo'n 210 liter zitten. Dat is al behoorlijk krap. Hoewel het kleine visjes zijn, zal de belasting op het evenwicht vrij hoog zijn.
 
Ik vind het een mooi bestand. Ik zou persoonlijk wel voor een van de kleinste Corydoras soorten kiezen. De bijlzalmen zou ik weg laten. Ik denk namelijk dat het mooier is om de al gekozen scholen uit te breiden en de belasting in het aquarium niet te hoog te maken.

Ik zou dan uitkomen op:
Corydoras hastatus of Corydoras habrosus 12x
Apistogramma 3x
Paracheirodon axelrodi 20x
Otocinclus vittatus 12x

Je hebt dan 47 visjes op zo'n 210 liter zitten. Dat is al behoorlijk krap. Hoewel het kleine visjes zijn, zal de belasting op het evenwicht vrij hoog zijn.


Ik ga de bijlzalmen niet doen en het bestand houden zonder bijlzalmen. de corydoras Paleatus 10x kardinalen 25x apistogramma 3x en later nog een 8-10 otocinclus toevoegen. Dan vind ik het mooi.
 

Terug
Bovenaan