zoutwater bakje van lbakker


Supermooi maar je moet de juffer beginnen africhten zodat hij/zij wel wil stilzitten en mooi paraderen voor de foto's.;)
 
haha zo'n aquarium is toch lastiger dan je zou denken, dit soort verzorging staat niet beschreven in de vele boeken.
 
20180305_221041.jpg
 
Hij is nu 8cm. Het mooie van deze vis is dat hij de bodem mooi los en schoon houd en dat het 1 van de weinige dieren is die flap eet.
 
Wat is Flap eigenlijk ?

Daarvoor heb ik even een stukje tekst geleend, ik kwam niet verder dan de uitleg: vieze drap dat veroorzaakt wordt door de cyano bacterie. :cool:

Rode flap wordt veroorzaakt door cyanobacteriën. Deze bacteriën bezitten de mogelijkheid tot fotosynthese. De bacterie veroorzaakt een rode slijmerige aanslag op belichte plekken in de bak. Vaak zijn de sterkst belichte plekken het meest aangetast, maar ook op de wat donkere plekken in het aquarium kan de aanslag aanwezig zijn. Cyanobacteriën kunnen elementair stikstof omzetten in ammonium, hierdoor zijn er geen grote hoeveelheden nitraat nodig voor de bacterie om te kunnen overleven. Daarnaast slaan de bacteriën fosfaat op dat ze gebruiken wanneer ze te weinig stikstof om kunnen zetten. Cyanobacteriën gedijen hierdoor goed in nitraatarme bakken. Rode flap komt het meest voor in onze zeeaquaria, maar er zijn ook andere kleuren mogelijk, zoals blauwe flap en groene flap.
 
Daarvoor heb ik even een stukje tekst geleend, ik kwam niet verder dan de uitleg: vieze drap dat veroorzaakt wordt door de cyano bacterie. :cool:

Rode flap wordt veroorzaakt door cyanobacteriën. Deze bacteriën bezitten de mogelijkheid tot fotosynthese. De bacterie veroorzaakt een rode slijmerige aanslag op belichte plekken in de bak. Vaak zijn de sterkst belichte plekken het meest aangetast, maar ook op de wat donkere plekken in het aquarium kan de aanslag aanwezig zijn. Cyanobacteriën kunnen elementair stikstof omzetten in ammonium, hierdoor zijn er geen grote hoeveelheden nitraat nodig voor de bacterie om te kunnen overleven. Daarnaast slaan de bacteriën fosfaat op dat ze gebruiken wanneer ze te weinig stikstof om kunnen zetten. Cyanobacteriën gedijen hierdoor goed in nitraatarme bakken. Rode flap komt het meest voor in onze zeeaquaria, maar er zijn ook andere kleuren mogelijk, zoals blauwe flap en groene flap.
Weer een stukje wijzer al had ik er nog nooit van gehoord.:thumbs:
 
Gister heb ik een mooi stuk koraal overgenomen, het is een Lobophyllia en ik denk de Lobophyllia hemprichii Green.

De 2de foto heb ik gekregen van de vorige eigenaar en de 1ste heb ik zelf gemaakt, helaas was het al wat later op de avond en was er alleen nog maar blauw licht.
20180321_225634.jpg
IMG-20180321-WA0001.jpg
 
Echt genieten zo een zeebak! Debk steeds vaker hebben, hebben, hebben. Prachtig
 

Terug
Bovenaan