Zouden kikkers in een 20 L aquarium


neeeee dat is voor elke kikkersoort te klein
voor bijn elke kikkersoort moet je minimum maten voorzien van 40 op 40 op 40
per koppel
voor de kleinere soorten volstaat een 30 op 30 op 40
dit ook per koppel
ik zou je toch eens goed inlezen als ik jou was
 
Ik heb de hele dag lopen zoeken op internet maar vond niet snel een antwoord alleen 5 liter per kikkertje en dit leek me erg weinig.
jammer maar bedankt P:
 
welke site is dat ?
kijk liever eens op gifkikkerportaal die weten wat ze doen
 
20 liter vind ik wat weinig.
En dat is een understatement.
Dwergklauwkikkers houden ook wel van een eindje zwemmen en richten territoria in (de mannetjes).
5 liter water per kikker is mijns inziens de minimum marge.
Ik heb 5 kikkers op 55 liter water (juwel 60) met een kolonie vuurgarnalen en dat gaat prima zo.
Het zijn aardige vervuilers ook dus hoe kleiner de bak hoe sneller het een zooitje is.
Ik zou die 20 liter bak mooi nano inrichten met fijne plantjes een stuk rots en er garnalen in houden en meer niet.

Dwergklauwkikkers zijn leuk in een groepje in bijv een 60 literbak met een goed filter. Liever niet zo'n filterpomp in een behuizing maar een losse filter. Waarom? Als ze in de filterpomp behuizing klimmen komen ze er zo lastig weer uit ..
Zorg ook dat er niet teveel stroming is.
Zorg voor veel drijfplanten, pista stratiotus en belgisch groen. Kienhout met javamos om in te schuilen. Omgekeerde kokosnoot is ook goed.
Geef ze gevarieerd hoogwaardig voedsel, ontdooid diepvries rode witte zwarte mug, daphnia. Afentoe een algentabletje.
Geen scherpe stenen/rotsen in de bak. Kienhout juist wel maar zorg dat ze nergens achter kunnen blijven haken.
Gaten bij het deksel dichtmaken met filterwatten.
Dwergklauwkikkers zijn namelijk van nature onhandig.
 
Ik bedoelde idd minimaal en meer is (uiteraard altijd) beter.
En ik ben een zij Bertus :daisy:
 
Het grappige is dat de topicstartster dat zelf ook al dacht.

Ik denk zelf dat het niet kan maar het lijkt me wel heel leuk.

Nouja bevestiging genoeg lijkt mij. 20 liter is leuk voor een plantenbakje met wat garnaaltjes.
Meer �cht niet.

En nou zag ik gister op MP een bakje van 30 liter, halfvol gevuld (!!) met 7 (ZEVEN!!) goudvissen en een 'algeneter' erin.
Onverwarmd ongefilterd.

Raaahh... :stom:
 
Das ook zoiets vreselijks stompzinnig ( als ik even geheel vrijblijvend los mag gaan)

Kan iemand mij uitleggen waarom je bij bv MP bij heel veel bakken ziet dat je 3 cm onder kap gevuld zijn zodat je tegen bv de TL zit te kijken ????
 
Ja, zag laatst bij iemand ook een vaas in de vensterbank met twee goudvissen, knalroze steentjes op de bodem en dan ook nog maar voor de helft gevuld met water...
 
Ik vind dat het wel moet kunnen.
Mijn oom kweekte tot een jaar terug altijd met dwergklauwkikkers,
en die nam ong. 5-10 liter per kikker.
Hij had altijd goede kweekresultaten en zijn kikkers leefden lang.

Wat ik zou doen in zo'n 20 liter bak:

3 week laten indraaien, en dan na 1 week alvast wat levend voer er in gooien.
In de 2de week zuurstofplantjes erin doen.
En dan de 3de week de kikkertjes.
Op de bodem leg ik zand, of gladde steentjes.
Ik doe er een zuurstofplantje in omdat die heel wat kunnen hebben en ze zijn niet te hard.
 
Met mijn ouders besproken, als ik tijd heb dan wordt het een garnalen bak, vroeger hadden we een 20 liter beneden maar omdat die niet goed onderhouden werd behalve door mij (die bak was niet van mij) moest hij weg, de vissen zitten nu in mijn 45 liter dus die 20 liter kan ik ombouwen tot een prachtige garnalenbak :D
 

Terug
Bovenaan