Zoekt hulp tegen de alg in mijn bak!!


N

nick witteman

Guest
Hallo allemaal!

Ik heb een alg probleem. Heb een co2 set, ook de controller. heb mijn bak op ph 6.90 gezet omdat hij zonder co2 7.3 was. Ook voeg ik elke week planten voeding toe, ferropol elke week en ferropol 24 elke dag.(laatste tijd wel minder) Ik heb ook een algen middel in huis. Maar durf het niet te gebruiken.

Me waardes nu zijn

Ph 7 -6.9
Kh13
Gh15
Co2 ik heb een test hij kleurt nettjes groen

Waar gaat het mis. En wie helpt me uit de brand

Groetjes nick
15439480227996736510889061880093.jpg
1543948050949762494732980384350.jpg


15439480915287115065995251207771.jpg
 
Heb 3 weken geleden nog bijna alles algvrij gemaakt met borstels. Mijn licht gaat om 2 uur aan en 12 uur uit. Dacht dat het met co2 minder zou worden. Maar denk dat ik iets verkeerd doe?
 
Zou die brokken er uit halen . dat is kalk, he.
Goed voor Malawibak.

En die lichte bodem werkt ook tegen.
Bosjes zuurstofplanten zou ook wel helpen.


E gooi er eens minder plantvoeding in.
je overvoert ze,
 
Mooi man die algen,heb ik ook allemaal in mijn bak! ;)
Zo te zien is je verlichting best sterk en 10 uur is dan aan de hoge kant.
Aardig wat belasting door de maanvissen.
Ben ook benieuwd hoe vaak en veel je ververst.
 
Ik ik ververs gewoon elke week. Ongeveer de 40% van mijn water ik vond me waardes wat hoog door die kalk steen. Dus heb het wat verlaagd met osmose water. Misschien ook niet goed achteraf. Ik zou ook graag niet me mooie stenen er uit willen.
Ik dacht met zo co2 set los ik dit op. Maar niet dus. Wat over die waardes ik heb enkel een druppel test en die test strips.

15439520425711310345075118268956.jpg
 
Dit alg is echt in 1 week tijd zo snel gegroeid me ramen zijn groen elke dag. Ik zal stoppen met voeden.

Hier mijn waardes. Na wat osmose verversen

Screenshot_20181204-204025_JBL PROSCAN.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal proberen wat waterpest te halen. Hiervoor had ik kikkerbeet helemaal vol maar dat hielp ook niks. Weggedaan omdat ze een mooi huis zijn voor kleinen vieze beestjes

Mijn kleinen bak heeft minder last van alg en die heeft geen co2

15439528460382183298855414115532.jpg
 
Doe eens testen voor het verversen.
Dit geeft een vertekend beeld.

Sws is NO3 op 0 een slecht plan in een plantenbak..
Niet om je op nog meer kosten te jagen maar zou druppeltesten aanschaffen voor NO3 en PO4 en gewoon EI methode gaan volgen, stuk makkelijker en stabieler dan de dure jbl mestpotjes
 
Geen wonder. je hebt ook geen nitraat. Bij mij moet ik elke maand de kikkerbeet utdunnen.


Wat is nou slimmer, steeds Osmose in gooien, of die kalk eruit.

Zou er in de Amazone ook van die brokken liggen?
 
Haha ja dat snap ik wel bertus maar ik ben er erg aangehecht. Zou nog liever van vissen veranderen als dat kan
 
Of anders zou ik dan nep stenen moeten kopen ik wil ze graag ze passen goed bij mijn huiskamer
 
En dan? Malawi?

Je maakt een inrichting naar de vissen die je neemt.

Ik kweek Sturisoma,s. zorg ik voor zachte water. ook met osmose.

Doe ik er geen kalkstenen in.
Ik hecht aan mijn vissen. niet aan stenen.
 
Volgens mij heb ik niet echt vissen die zich hechte aan bepaalde waardes ze zijn niet heel gevoelig. Ben nog geen maanvis of neon verloren sins ik ze bij me heb. Ik heb ook een crystal red bak. Daar staan ook geen kalksteen in.
 
Daarnaast had ik hiervoor ook geen kalksteen. En toen had ik ook alg.
 
Maar goed ik ga wel een vervangen zoeken voor die stenen. Hopen dat het dan minder word.
 
De alg hoeft ook niet perse aan de hoge KH te liggen.

Maar helpen doet het denk ik niet..
Heb je een continu tester in de bak hangen?
Zou eerst beginnen met je bemesting op orde krijgen en dan kijken of je de stenen wel of niet houd
 
Zoals al is aangegeven moet je eerst al je waarden op peil hebben. Nitraat en fosfaat en co2 moeten voldoende aanwezig zijn alsmede sporen voor de planten. Zelf zou ik de stenen eruit halen maar goed dat is aan jou.
Laat ook de po4 eens meten en het liefst alles met druppels want die scan is soms ook niet zo te vertrouwen als je de ervaringen leest.
 
Btw, hoeveel liter is je bak en heb je goed onderhoud aan je filter gepleegd? Is de circulatie goed?
 

Terug
Bovenaan