Zoals elk aquarium tot nu toe weer blauwalg


tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Berichten
559
Leeftijd
30
Locatie
Putten, NL
Brak of zoet, veel planten tot geen planten altijd weer blauwalg. Nu zelfs in het poeltje van mijn slijkspringers...

Zelf het geprobeerd weg te halen maar het zit zelfs op het landdeel...

Vreemd genoeg zit er in het eb en vloed reservoir met endlers (en licht dus) niks.


Gelukkig kunnen slijkspringers goed tegen vervuiling dus het is vooral lelijk.

IMG_20181229_161014.jpg
 
Apart door de jaren heen alle algjes wel voorbij zien komen maar nog nooit de blauwe uitvoering.
 
Heeft denk ik met teveel belasting te maken.
 
Apart door de jaren heen alle algjes wel voorbij zien komen maar nog nooit de blauwe uitvoering.
Blauw alg is in wezen geen alg maar een bacterie.
 
Heeft denk ik met teveel belasting te maken.
Hmmm dat weet ik niet. Ik heb blauwalg gehad in de Fusion, enkel op een stuk hout hoog bij de lamp. Ik ben het niet gaan bestrijden maar heb dat stuk hout eruit gehaald.

Later bij ongewijzigde samenstelling van de bewoners, het stuk hout weer terug geplaatst. Dat plekje schoongemaakt met een tandenborstel en waterstofperoxide, maar het zo natuurlijk nooit helemaal kunnen verwijderen.
Ik heb nooit meer blauwalg in de bak gezien.

Mijn verklaring zou zijn dat het filter en de bodem beter in gedraaid zijn. En zo al hardop denkende - zou het dus toch met een te hoge belasting te maken kunnen hebben, in mijn geval was mogelijk nog niet alles optimaal ingedraaid.
 

Terug
Bovenaan