Zo goedkoop mogelijk Betta's verzenden


Bah :( Dat ze prima in weinig water kunnen leven vanwege hun labyrinth, oke, maar dit kan zo alleen maar stressvol zijn.. ook die mini-bakjes en -potjes waar ze in dierenwinkels vaak inzitten.. 'Ja kunnen ze wel hebben'. Zal wel zo zijn, maar als je een tijdje betta's hebt en merkt hoe intelligent en ondernemend deze visjes zijn (lekker alle hoeken en gaten van de bak ontdekken en overal tussendoor zwemmen)... Logisch dat een groot deel dan tijdens transport al sterft aan stress-gerelateerde ziektes... :( MAARJA, inclusief alle dode vissen zal deze manier van verzenden nog wel goedkoper zijn dan een meer diervriendelijke manier van zenden.. :(

- Mascha
 
In mijn stad heb je een grote dierenwinkel, waar ze rond de 5/6 euro zijn en dan zie ik kleine winkels waar ze 2 euro zijn waar zou ik ze dan moeten kopen?
 
Ik zou 'm bij een hobbykweker kopen, maar dan wel bij iemand die ze daadwerkelijk zelf kweekt. Sommige 'hobbykwekers' importeren vissen of kopen ze bij groothandels. False advertising dus.
 
50 % eigen kweek.
50 % import.

En dan afwachten of import goede vissen zijn.
 
Van import weet je inderdaad nooit helemaal zeker hoe goed het is ;)
Maar als je hier in het subforum een beetje rond hgaat vragen hebben mensen heus wel idee�n voor je.
Zelf-gekweekte betta's zijn meestal wel ietsje duurder dan gewoon in een dierenwinkel. Maar dan krijg je dus ook (in principe) een stuk steviger visje :)

- Mascha
 
Whaaaaat? Dit is echt erg.....
De 50%import bij armin is sowieso wel goed verzonden.
Ik was er zelf bij toen ik binnen kwam en nu heb ik 1 Thais koppeltje zelf :)
De vissen zijn ook echt mooi en ze hebben geen ziekten ;)

Maar deze manier is echt afschuwelijk :(
 
Hier wordt ik echt even stil van, zo zou je je toch gaan schamen voor je hobby...
 
dat wel, als je nu denkt: als wij geen aquariums hadden, hadden die beestjes een normaal leven gehad....
hetzelfde: met de otocinclus, die sterft uit omdat wij ze uit het wild halen, sneller dan ze zich voortplanten toch?
 
De goeie hobbykwekers verzenden ze ook in zakjes, wel iets groter dan deze zijn. Dit vind ik ook niet helemaal gezond. Veel lucht alla maar hier zit geen water en weinig lucht in.
Bij bettaspride is merendeel import en een deel eigen kweek. Zij krijgen de vissen binnen zoals de meesten van ons, de meeste importen kosten veel vissen, ook op schiphol is dit schering en inslag.
Dit geld voor alle soorten!!!
 
Ik schrik hier totaal niet van. Veel Betta's woren ook verzonden naar groothandels in lange plastic slingers met holte's en in elke holte een Betta. Winkels krijgen Betta's ook vaak in van die kleine zakjes zo klein dat de vinnen omhet beestje gevouwen zitten. En in een groothandelzitten deze dierjes ook allemaal in bekertjes zo groot als een plastic koffiebeker. Dit is "normaal".

Ik praat het niet goed maar de gemiddelde consument betaalt geen 20 euro voor een Betta en daarom gaat het zo om de prijzen laag te houden. In de dierenhandel is een dier een product. Klinkt hard maar het is gewoon zo.

Willen mensen hier echt wat aan doen dan koopt men alleen nog dieren bij Nederlandse kwekers. Maar als ik een mooie Betta zie in een winkel dan koop ik hem gewoon als ik hem wil hebben. Daar ben ik ook eerlijk in.
 
Bij kwekers zijn ze toch ook ergens begonnen door ze in de winkel te kopen?
 
Ja,of import.

Ik kan ze zo bestellen,uit Singapore.
Komen ze in zakken,met zuurstof. in een Tempexbox.
 
@botia: precies zoals ik bedoel :(

Ben zelf begonnen met een VT, daarna met import. Nu koop ik vaak en merendeel van andere kwekers en of ik importeer bij betrouwbare kwekers.

Het filmpje is al bekend, er is veel "zooi" op de markt, net zoiets als een kubus met glasvezel.

Hobbykweker geven veel geld uit, en krijgen nooit het geen terug wat ze uitgeven, dit is eigenlijk bijzaak. Ik breng wel mijn vissen die over zijn bij een aquazaak, daar worden ze dan ook duidelijk herkend
 
Nou, als je dit ziet begin ik te twijfelen of ik er wel eentje zou nemen. Maar langs de andere kant, zoals jullie het al zeiden, zij zijn niet de enige die in deze verschrikkelijke situatie verzonden worden...
 
Zo is gewoon de handel. Ging het er diervriendelijker aan toe dan werdt vissen houden een hele dure hobby.
 
Botia zei:
Ik schrik hier totaal niet van. Veel Betta's woren ook verzonden naar groothandels in lange plastic slingers met holte's en in elke holte een Betta. Winkels krijgen Betta's ook vaak in van die kleine zakjes zo klein dat de vinnen omhet beestje gevouwen zitten. En in een groothandelzitten deze dierjes ook allemaal in bekertjes zo groot als een plastic koffiebeker. Dit is "normaal".

Ik praat het niet goed maar de gemiddelde consument betaalt geen 20 euro voor een Betta en daarom gaat het zo om de prijzen laag te houden. In de dierenhandel is een dier een product. Klinkt hard maar het is gewoon zo.

Willen mensen hier echt wat aan doen dan koopt men alleen nog dieren bij Nederlandse kwekers. Maar als ik een mooie Betta zie in een winkel dan koop ik hem gewoon als ik hem wil hebben. Daar ben ik ook eerlijk in.
Dus iets meer water in het zakje doen kost 15 euro per vis extra? Dat dacht ik niet.
 
Je betaalt bij vis meestal niet het gewicht maar per doos met vis en of in en doos nu 500 betta's in kleine zakjes verpakt bevat of 100 in ruime zakken de prijs is hetzelfde. En een groothandelaar wil natuurlijk zoveel mogelijk vis voor een zo laag mogelijke prijs laten komen. Logisch.

Je hebt ook eens gezegt dat je het liefste zag dat elke groothandel deze vissen per stuk hield in 60cm bakken. dan wordt het helemaal een dure vis omdat dat gigantisch veel ruimte inneemd. Bij ruinemans bv gaan er makkelijk 1000 per week de deur uit.

Hoe jij het, het liefste wil kost 15 euro per vis extra en dan ben ik nog bescheiden. ;)

Deze vissen zijn handel, er wordt niet gedacht in levens maar handel en geld. Hoewel ik een dierenliefhebber ben kan ik ook die andere kant heel goed begrijpen.
 
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ze hier bij de LFS i.p.v. in potjes in verkoopbakken bij andere vissen (die goed combineren) worden gezet en dat ik dit beter vind dan potjes of mini-bakjes.

500 Betta's in een doos (zoals nu) 5 euro per stuk, 100 Betta's 25 euro per stuk. Prima, maar ik had het over iets meer water, dus dan trek je krom wat ik gezegd heb. 250 Betta's (dus 2x zoveel water), 10 euro per stuk, dus geen 15 euro meer.
 
Overigens, toen ik bij de LFS stage liep kwamen de Betta's niet zo aan als hierboven te zien is. Not even close. De zakjes waren zeker 2x zo groot, met zo'n 4x meer water erin en toch werden die Betta's verkocht voor nog geen 6 euro per stuk.

Hoe ze bij groothandels aankomen weet ik niet, maar daar gaat de startpost ook niet over.
 
Dat heb je wel een x gezegt over die 60cm in 2011 of 2012 over hoe je het zou willen zien bij groothandels. ;) Ik heb een buitengewoon goed geheugen wat dat betreft.;)

Bij welke groothandel kwamen deze vandaan? Ruinemans, Ruijsbroek en Jarathana leveren in erg kleine zakjes.

Ik had het dus over hoe ze bij groothandels komen als er minder vissen in een doos gaan zijn de transportkosten per vliegtuig vanaf de kweker naar nederland dus stukken duurder en dat moet je door berekenen. Ik weet trouwens ook van transporten dat maar 20% van de Betta's levend aankwam doorzeer lange vertragingen.
 
Het zal zo gezegd zijn als: "Natuurlijk zou het beter zijn als die vissen bij aankomst in 60 cm. bakken worden geplaatst, maar dat kan helaas niet." Ik ben namelijk niet achterlijk en/of onrealistisch wat zulke dingen betreft. Daar gaat dit topic ook helemaal niet over, dus ik snap niet welk punt je daarmee wil maken?

Van welke groothandel ze kwamen weet ik niet.
 
Bij onze lfs zwemmen ze tussen andere vissen en heb ze keer zien aankomen in de winkel en en de visjes waren ruimgenoeg verpakt:) heb zelf 2 betta mannen van die winkel en ben er ruim te vrede over :)
 

Terug
Bovenaan