Zilverbijlzalm overlijdt :(


Grootsnor

Active member
Lid geworden
20 november 2012
Berichten
41
Locatie
Eindhoven
Hoi allemaal,

Ik zit nu al een paar dagen naar een hele zielige bijlzalm te kijken die het eigenlijk gewoon niet meer ziet zitten. Weet er geen raad meer mee.
Hij zwemt zo nu en dan nog maar dat is echt maar een kwastie van 3 seconden. Verder ligt hij eigenlijk alleen maar op zijn zij aan het wateroppervlak en rolt hij af en toe even om, zwemt hij op zijn kop een klein stukje verder en gaat daarna weer bovenin drijven.

Hij is nog niet dood, dus ik heb geen flauw idee wat er met hem aan de hand is aangezien hij wel eet en wanneer hij die paar seconden iets doet ook nog gewoon genoeg energie toont. Moet ik op de een of andere manier maar gewoon dit visje inslapen of kan ik er voor zorgen dat hij zich beter voelt?

Graag snel reactie, vind het echt zielig :(
 
Ja zulke dingen vind ik eigenlijk iets te ver gaan. Ik wil hem zonder lijden laten gaan, al lijdt hij er niet onder als zijn kop "gesmasht" wordt maar vind het te bruut ;)
 
Het is wel het snelste over, uit en sluiten en wordt daarom als een van de meest diervriendelijke methodes omschreven. Door de wc en in een bakje water in de vriezen zijn twee voorbeelden van wat past echt je reinste mishandeling is.

Aan je beschrijving te lezen zou ik zo denken aan een zwemblaadprobleem en dat is vrijwel niet op te lossen, vandaar vermoedelijk Mondeo's suggestie voor 'hamertje tik'

~ Ivo
 
Graag snel reactie, vind het echt zielig.
Zo zielig,dat je hem door laat emmeren.
Gewoon een tik geven.
 
Nou sorry hoor Bertus, ik vind het gewoon bruut om hem met een hamer dood te slaan...

Kan ik hem niet een overdosis aan medicijnen geven oid? Of met kruidnagelolie (via google gevonden)
 
Gewoon zijn kop eraf snijden in 1 haal, dat is naar mijn mening net zo snel en effectief als een tik op de kop alleen spat niet meteen zijn kop uitelkaar en is het dus veel minder rommelig.
 
Heb inderdaad ook geen zin in een rommeltje, maar ik denk dat ik toch maar even een hamertje moet gaan pakken dan... Desnoods vraag ik het even aan mijn huisgenoot, die heeft geen band met mijn vissen.
 
Of toevallig iemand uit Eindhoven die het even kan doen voor me? Voel me echt een watje nu ook maar toch
 
Recent heb ik mijn kat (15 jaar om mij heen gedarteld) moet 'helpen'.. Naar een dieren-spoedkliniek (zondag) had te lang geduurd. Het was een gevalletje acuut-nierfalen.
Met kloppend hart heb ik het gedaan, heb er nog even van nagetrilt (en gejankt) maar uiteindelijk voelde het juist.
De dood is enorm lelijk en naar.. maar de doodsstrijd die er aan vooraf kan gaan is nog vele malen erger.

Visje in krant en boem!
 
Wie heb het over een hamer,met zo,n visje.
Tussen krantje en je Vuist erop.
Of heb je het over een walvis.
Die geeft rommel.
 
Dat zet het wel in perspectief Kellemes. Ik zou er niet aan moeten denken. Dan is een visje toch heel wat anders.
 
kellemes zei:
Recent heb ik mijn kat (15 jaar om mij heen gedarteld) moet 'helpen'.. Naar een dieren-spoedkliniek (zondag) had te lang geduurd. Het was een gevalletje acuut-nierfalen.
Met kloppend hart heb ik het gedaan, heb er nog even van nagetrilt (en gejankt) maar uiteindelijk voelde het juist.
De dood is enorm lelijk en naar.. maar de doodsstrijd die er aan vooraf kan gaan is nog vele malen erger.

Visje in krant en boem!


Hadden wij met Boris 1.
Hartfalen,hebben we ook in laten slapen.
Ook met pijn in mijn hart.
Heb ook wel lopen janken,hoor.
Was een wonder hond.

Had hij waarschijnlijk al bij geboorte.
Ja,was een moeilijke week.
Tot Boris 2 op Marktplaats stond.
Geen TIJD meer om uit te laten.
Heel de dag in een Bench.

Nu hier de vrijheid,al is het op de galerij.
S,nachts op het voeteind slapen.
Tja, kan verkeren,he.
 
Grootsnor zei:
Of toevallig iemand uit Eindhoven die het even kan doen voor me? Voel me echt een watje nu ook maar toch

Nou,klein beetje wel.
Tussen krant ,zet je voet erop,en gooi de krant weg.

Zo is het leven.
 
Aquarium liefhebbers vinden het vaak moeilijk om een visje te doden terwijl kippenliefhebbers soms wel 60 overtollige haantjes en hennetjes aan het slachten zijn op een dag. Ik vind dat altijd frappant.
 
Was lang stil maar ik heb de dag erna nog even gekeken hoe hij eraan toe was, en zag dat zijn staart werd aangevreten door andere vissen. Voor mij was het een teken dat zijn medebewoners hem al dood hadden verklaard. Dus heb er toch maar een einde aan gemaakt.
 

Terug
Bovenaan