Zijwand in draaiend aquarium


R

Ronald V

Guest
Ik heb even jullie adviezen nodig.
Ik wil de zijwand van mijn aquarium (nu nog glas) dichtmaken, liefst met de intentie om er gedeeltelijk mos of andere planten tegenaan te laten groeien.
Dit wil ik verwezenlijken, indien mogelijk, om dit te doen zonder water uit de bak te halen.

Het moet wel binnen 2 maand dicht gegroeid zijn.
Graag zie ik jullie tips en tricks tegemoet.

Alvast mijn dank.
 
Asgard heeft een mosachterwand. Herinner ik het me goed, dan heeft hij een plastic rooster gebruikt om het mos op te bevestigen en staat die in zijn bak. Een en anders staat volgens mij ook wel ergens in zijn fototopic.
Ik kan me zo voorstellen dat dit voor jou heel goed kan werken. Je hoeft dan ook geen wand tegen omhoogdrijven te behoeden.

~ Ivo
 
Mondeo zei:
Wil je de wand plakken?

Liefst niet.


Ik ken het album van Asgard, maar ik moet er nog eens doorheen dan voor de mosachterwand.
 
Mascha&Ivo zei:
Asgard heeft een mosachterwand. Herinner ik het me goed, dan heeft hij een plastic rooster gebruikt om het mos op te bevestigen en staat die in zijn bak.

~ Ivo

Het gaas is om de achterwand gezt en via sate prikkers vastgezet. Als ik een manier vind om het gaas strak tegen het glas vast te zetten, is dit precies wat ik wil.
 
Ronald V zei:
Mascha&Ivo zei:
Asgard heeft een mosachterwand. Herinner ik het me goed, dan heeft hij een plastic rooster gebruikt om het mos op te bevestigen en staat die in zijn bak.

~ Ivo

Het gaas is om de achterwand gezt en via sate prikkers vastgezet. Als ik een manier vind om het gaas strak tegen het glas vast te zetten, is dit precies wat ik wil.
Zuignappen ?
 
Met zuignappen krijg ik de gaas niet mooi strak tegen het glas en dan is het risico op verstekelingen achter het gaas groter.
Ik heb wel al zitten denken om van die mosplakaten aan te schaffen en daar op de een of andere manier een aantal zuignappen in verwerken en zonder gaas tegen het glas aanbrengen.
 
Daar heb ik er nog wel een paar van liggen...wordt vervolgd.
 
En als je fijn gaas neemt en deze soort van tussen het glas klemt. De zuignappen kun je dan geh ruiken om het tegen het glas te houden
 

Terug
Bovenaan