Zijn mijn waardes goed?


L

Luc03

Guest
Beste leden ik heb sinds kort een watertest set gekocht van colombo.
Nu kwam ik op de volgende waarde uit:

Ph 7.5
Kh 5
Dh 11
No2 0.0
No3 30
Nh3 0.0
Po4 1

Nu ben ik benieuwd wat verbeterpunten zijn. Mijn visbestand bestaat uit corry's kardinalen l nummers en voor de toekomst nog wat garnalen. De planten zijn javavarens en was javamos

Mvg. Luc
 
Hoe kan ik het co2 uitrekenen? Er hangt nu een 11watt lampje boven. (Niet heel sterk lijkt me) de planten groeien ook niet heel hard en in sommige bladeren van de javavaren vallen ook wat gaten. Is het nodig om planten voeding en co2 toe te voegen. Het licht brand 10 uur per dag

Screenshot_20190118-161643_Chrome.jpg
 
Plantenvoeding zou ik wel gaan toedienen. Die tabel is een indicatie want als je de kh meet worden ook andere zuren meegenomen dus dat kan de waarde beinvloeden.
 
Javavaren is een plant met een groot tolerantiebereik; matige tot goede verlichting, zacht tot hard water. Voor een optimale groei wordt een gemiddelde belichtingsintensiteit bij zwak zure, rond PH 7.5 kan dus prima, waterwaarden aangeraden. Wat stroming is daarbij altijd goed. Dit ter informatie.
 
Javavaren is een plant met een groot tolerantiebereik; matige tot goede verlichting, zacht tot hard water. Voor een optimale groei wordt een gemiddelde belichtingsintensiteit bij zwak zure, rond PH 7.5 kan dus prima, waterwaarden aangeraden. Wat stroming is daarbij altijd goed. Dit ter informatie.

Waren er maar vrouwen die net zo makkelijk zijn:D;)
 
Waren er maar vrouwen die net zo makkelijk zijn:D;)
Mijn vrouw heeft een groot tolerantie bereik. Gezien de leeftijdsstijging zou ik de belichting aan kunnen passen hetgeen ook bij mezelf voordelen biedt. Verder kan de zuurgraad wisselen maar het hoeft voor mij niet zo zuur. Stroming, daar draag ik wel zorg voor. Dat de temperatuur op juiste waarden blijft kunnen we haar dan weer uitstekend toevertrouwen.
duolove.jpg
 

Terug
Bovenaan