Zijn er leden bekend met het merk amtra alux.


lieuwe 79

New member
Lid geworden
25 oktober 2022
Berichten
2
Leeftijd
44
Ik ben aan het rondkijken voor nieuw aquarium rond de 150 cm .en nu zag ik het merk amtra langs komen ,
De amtra alux 450 , is dit iets of kan ik beter even iets anders zoeken
 
Ik ken het merk niet maar zie dat bv een 150cm 1300 euro kost en daar heb je ook een Aquatlatis voor denk ik.

 
Ik ken het merk niet maar zie dat bv een 150cm 1300 euro kost en daar heb je ook een Aquatlatis voor denk ik.

Nou ja, je kent het merk niet, ik ook niet trouwens, maar stel nu dat deze bak gerangschikt dient te worden onder de topbakken? Eigenlijk bedoel ik; zonder de bak te kennen is het moeilijk om een uitspraak over de prijs te doen? Kijkend naar wat foto's en een filmpje moet ik zeggen dat het er allemaal goed en doordacht uitziet. Wil je er verlichting bij dan is dat bijvoorbeeld gemakkelijk te plaatsen. Er hangen geen onhandige filters in die je vervolgens toch niet meer gebruikt. Veel van aluminium wat ook iets degelijks geeft. Ik vind ze, op het eerste gezicht wel mooi!
 
Laatst bewerkt:
Toeval bestaat niet volgens sommigen: klikkerdeklik.

Op de site profileren ze zich wel een beetje als de Rolls Royce onder de aquaria, maar ach, dat doen ze eigenlijk allemaal wel :) .
 
Nou ja, je kent het merk niet, ik ook niet trouwens, maar stel nu dat deze bak gerangschikt dient te worden onder de topbakken? Eigenlijk bedoel ik; zonder de bak te kennen is het moeilijk om een uitspraak over de prijs te doen? Kijkend naar wat foto's en een filmpje moet ik zeggen dat het er allemaal goed en doordacht uitziet. Wil je er verlichting bij dan is dat bijvoorbeeld gemakkelijk te plaatsen. Er hangen geen onhandige filters in die je vervolgens toch niet meer gebruikt. Veel van aluminium wat ook iets degelijks geeft. Ik vind ze, op het eerste gezicht wel mooi!
Ja dat is zo Ben maar ja ook de Aquatlantis valt wel onder de categorie topbakken denk ik al hangt het dan ook wel af welke versie je wil hebben.
Je zal zo n bak denk ik eerst in het echt moeten zien om te kunnen vergelijken.
 
Ik ken het merk niet maar ze
zien er niet verkeerd uit.
Maar zou zo’n bak toch eens in het echt willen zien voordat ik tot aanschaf over zou gaan.
Is er wat over bekend welke winkelier deze in zijn assortiment heeft en waar zo’n bak eens bekeken kan worden ?
 
Het gaat puur om het strakke uiterlijk, de baas des huizes wil 1 strak geheel zonder rare deurtjes e.d. .
 
Hier iemand die zo n merk bak heeft gekocht:

 
Olibetta verkoopt ze, ik weet alleen niet of dat alleen een webshop is of dat het ook een winkel is waar je eens heen kan gaan om te kijken.
 
Olibetta verkoopt ze, ik weet alleen niet of dat alleen een webshop is of dat het ook een winkel is waar je eens heen kan gaan om te kijken.
Het is een webshop met op het forum wisselende ervaringen mbt levering en garantie. Ik heb er geennpersoonlijke ervaringen mee.
 
Olibetta verkoopt ze, ik weet alleen niet of dat alleen een webshop is of dat het ook een winkel is waar je eens heen kan gaan om te kijken.
Het probleem dat een lid recent had is best netjes opgelost maar ja het blijft een webshop in het buitenland en zelf koop ik liever iets in de buurt.
 
Waarschijnlijk is het geanodiseerd aluminium dat zal niet gaan oxideren , maar ik heb het wel van akva stabil, ook eerst een beschadigde kap meegeleverd heeft maanden geduurd tot het opgelost was dat gaf onnodig stress bij me hobby , heb het over 20 jaar geleden toen had ik er 8x 39w t5 buizen in maar nu met welliswaar led erop vind ik wel dat een metalenkap veel warmte afstaat die niet inde bak blijft
 
Ik kan eigenlijk qua opbouw weinig verschil ontdekken met aquatlantis. Alleen gebruikt aquatlantis nu staal met een poedercoating. Ben benieuwd naar je ervaringen.
 
Waarschijnlijk is het geanodiseerd aluminium dat zal niet gaan oxideren , maar ik heb het wel van akva stabil, ook eerst een beschadigde kap meegeleverd heeft maanden geduurd tot het opgelost was dat gaf onnodig stress bij me hobby , heb het over 20 jaar geleden toen had ik er 8x 39w t5 buizen in maar nu met welliswaar led erop vind ik wel dat een metalenkap veel warmte afstaat die niet inde bak blijft
Het frame is gepoederlakt.
 
Ik ken het merk niet maar zie dat bv een 150cm 1300 euro kost en daar heb je ook een Aquatlatis voor denk ik.

Aqualantis is minder diep
 
Tot op heden heb ik met geen enkele webshop problemen gehad. Zelfs niet met de webshops die hier soms een slechte recensie krijgen!
Maar zeg natuurlijk nooit, nooit. Slecht fysieke winkels heb je ook.
Inderdaad olibetta is een webshop en alle artikelen komen uit Oostenrijk.
Doch alles werd correct geleverd.
 
Maar dan is het prijsverschil inderdaad kleiner. Ik heb toen een aquatlantis 100cm van 40 diep met onderkast gekocht voor €450 er stond ook een diepere variant en die was uit mijn hoofd iets van €750. Ligt waarschijnlijk ook aan de extra verlichting in die diepere bakken.
 
Ja ook licht speelt mee want op de 120 Splendid hebben we 1 led en op de 120cm Fusion hebben we 2 leds en dat scheelt a; aardig in de prijs.
 
Aquatlantis: Ledverlichting, Filter, Filtermedia & Verwarming Inbegrepen!

Splendid 150” (298l - 149 * 39 * 9 * 60.6 cm) (€ 1.139)
Splendid 200” (500l – 198.6 * 49.9 * 60.9 cm) (€ 1.649)
Volga 450” (450l - 152.5 * 52.7 * 67.4 cm) (€1.277)

Amtra: Enkel led verlichting inbegrepen. + Licht in kast. (hebbendingetje :) )
Alux 450 LED” (450l – 150 * 55 * 65 cm) (€ 1.350)

Juwel: Ledverlichting, Filter, Filtermedia & Verwarming Inbegrepen!
Rio 450 LED” (450l – 151*51*66 cm) (€ 1029)

Interne filters gooi ik er standaard uit, kortom wat mij betreft weg gesmeten geld.

Voor de rest zijn alle prijzen aan elkaar gewaagd en gaat het dus om kleur en smaak, naar verluid kan je daar niet over discussiëren. 😊

Prijs kwaliteit vind in “Juwel” zéér concurrentieel. Ik ben heel tevreden van mijn Rio 350. Had Juwel een strakke kast gehad dan ben ik er van overtuigd dat ik opnieuw een Rio had aangeschaft. Maar een overhangend aquarium, Neen, dank u.

(Prijzen heb ik proforma even snel opgezocht puur ter info!)
 

Terug
Bovenaan