Zijn dit man en vrouw Ramirez ???


T

Tinus1arm

Guest
Zijn dit man en vrouw?? Want die met die roze vlek jaagt de andere steeds weg en hapt in zijn vinnen

IMG_4962.JPG


IMG_4963.JPG


IMG_4965.JPG
 
Ja dat zijn het! Kunnen ze het goed vinden met elkaar?
 
Mooi! Vanaf het begin waren ze onafscheidelijk van elkaar maar nu is die met die roze buik agressief naar alles en ook naar die andere Ramirez, ze verdedigd 1 plek heel erg! Is dat normaal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog geen eitjes gezien dan? Meestal zie je ze van tevoren een kuiltje in de grond maken, en steen of blad schoonmaken oid.

Klinkt in ieder geval alsof er een nestje (op komst) is. Houd het wel in de gaten, want het zal niet de eerste keer zijn dat er hommeles is tussen een stelletje dat het eerder goed kon vinden.

De bekende vraag: wat zijn je waterwaarden? Erg belangrijk om nestje kans van slagen te geven.
 
O Oke, ik kan niet zien of er eitjes zijn want zij zit tussen de beplanting en de achterwand waar ik geen goed zicht op heb helaas.

M'n waterwaarden zijn:

Ph 6,7
Kh 6
Gh 7
De rest allemaal nul of niet te meten iig

Zie nu dan zij de andere steeds meer toelaat gelukkig
 
Die waarden mogen (moeten) allemaal omlaag. PH naar 5.5-6, GH 0-6 en KH 0-3 zijn eerder richtwaarden. Aanzuren water (PH) kan je in zekere mate bereiken met over turf filteren, maar daarmee haal je de 5.5 niet. Natuurlijke looizuren toevoegen in de vorm van hout, eiken-/beukenbladeren, elzeproppen wel. Ik zou in ieder geval niet aan chemische middeltjes beginnen.

Verder kun je met opgevangen regenwater, of osmosewater je kraanwater mengen tot je de gewenste GH en KH krijgt.
 
Ik zie een Otocinclus, en die wil wat kouder dan de Ramirezi's
 
In het spiegelbeeld zie ik ook een levend iets dat er waarschijnlijk wat te warm bij zit deze dagen ;)
 
ga niet in m'n nakie in huis lopen Hahahaha
 
Ramirez temp 25-28
Otocinclus 22-25

Temp bak 25

Moet kunnen toch
 
Ramirez temp 25-28
Otocinclus 22-25

Temp bak 25

Moet kunnen toch
Dat klopt dus niet.

Ramirez temp 25-28
Otocinclus 20-23

En ga niet op uitersten zitten want dat verdragen ze maar tijdelijk.
 
Ik zie ook op veel sites ramirezi vanaf 22 graden (oa seriously fish). 25 is echt te warm voor otocinclus. Ik zou 23 wel aandurven, maar ik heb geen ervaring met ramirezi. Dat is op blind vertrouwen van seriously fish en de ervaring dat de opgegeven temperatuur op veel sites nogal aan de hoge kant ligt voor de optimale levensduur. Als vuistregel hanteer ik: thermostaat een graad boven het minimum wat seriously fish aangeeft, dan kan de bak in de zomer wat oplopen zonder problemen.
 

Terug
Bovenaan