zijn dit eitjes ?


V

vriend van de cory

Guest
17321332_10208850210999017_287908367_n.jpg


zijn dit eitjes denken jullie ?
 
Dat lijkt er wel op ja :D
 
Wat voor bewoners zitten erin eigenlijk?
 
kleine kweekbak met zwarte neons in :)

Heb ze helemaal vetgemest en zag ze leggen in de 60L maar was bedoelt om ze over te plaatsen naar een 20L ingedraaide bak met filter en knikkers etc...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, afwachten of ze bevrucht zijn ook.. zou leuk wezen!
 
Ja, afwachten of ze bevrucht zijn ook.. zou leuk wezen!
Ik hoop het echt :)
kweken met zo een visje zie je niet veel denk ik toch .
 
Ik hoop het echt :)
kweken met zo een visje zie je niet veel denk ik toch .
Vroeger wel maar toen kon je het ook nog best leuk verkopen aan mede liefhebbers of winkelier. Helaas loont het heden ten dage niet echt de moeite meer om te kweken.
 
Het is doorgaans al vaak een probleem om ze weer kwijt te raken.
 
Het is doorgaans al vaak een probleem om ze weer kwijt te raken.
Dat ligt ook aan het feit dat we niet echt meer uitstekende kwaliteit wensen.

Veel soorten in de handel zijn een schim van hoe ze horen te zijn. En zelfs voor veel kweekvormen geldt het. Maar geen mens weet dit of stoort zich daar aan.

Ik heb via, via hele mooie Lierstaart Black molly's kunnen kopen die bij een particuliere kweken vandaan komen. Echter ze waren zeer ver in geteeld dus ik besloot ook enkele visjes bij een handelaar te halen om deze in de stam mengen voor bloedverversing. Ik betaalde niet alleen veel meer voor deze visjes maar de kwaliteit is ook veel minder.

Maar door gewoon goed selecteren zal ik uiteindelijk weer een kwaliteits stam met vers bloed hebben.
 
Ik denk ook dat de kennis inderdaad ontbreekt om zoiets te kunnen vaststellen.
 
Vind het eigenlijk wel jammer dat de koper zo denkt. Want uiteindelijk geeft de lfs alleen maar aan de klant wat hij wil.
Zoals je zegt botia wil men geen uitstekende kwaliteit meer. Men wil gewoon een mooi goedkope vis want :"wie betaald er nu veel geld voor een vis".
 
Vind het eigenlijk wel jammer dat de koper zo denkt. Want uiteindelijk geeft de lfs alleen maar aan de klant wat hij wil.
Zoals je zegt botia wil men geen uitstekende kwaliteit meer. Men wil gewoon een mooi goedkope vis want :"wie betaald er nu veel geld voor een vis".
Precies, de klant wil zo goed koop mogelijk wat visjes hebben. En heeft ook geen notie van kwaliteit.

En zolang het verkoopt willen kweker, groothandelaar en winkelier ook niet beter.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik ken een handelaar die alleen voor hele goede kwaliteit gaat en dat ook gewoon eist van de groothandels en kwekers waar hij zaken mee doet. En over het algemeen heeft hij ook hele goede vis en dat verkoopt goed.

Er komen ook veel klanten die verbaast zijn dat bepaalde soorten er ook zo uit kunnen zien ipv wat ze bij andere winkels zien.
 
Neen inderdaad, maar achteraf vinden ze het raar waarom de helft van hun vissen een of andere ziekte heeft?

Ikzelf ben ook al stom genoeg om te kleine/magere vissen te kopen waarvan dan 1/3de sterft. Ik kocht dezelfde soort dan ook in een andere winkel waar ze deze 3keer zo groot en 3keer zo gezond hadden zitten.

Ik ben al verschillende viswinkels binnen geweest om mijn vissen te kopen , en naar mijn ervaring hebben de kleinste met het minste aanbod de beste kwaliteit.
 
Ik ben al verschillende viswinkels binnen geweest om mijn vissen te kopen , en naar mijn ervaring hebben de kleinste met het minste aanbod de beste kwaliteit.

Dat is vaak zo. Kleine winkels moeten zich onderscheiden dmv kwaliteit van de grotere zaken om te overleven. Anders redden ze het echt niet.
 
Dat denk ik ook!
 
Yes yes yes yesss ik zie een paar kleine larfjes :D
Ze liggen voornamelijk gewoon op de bodem en het is niet veel maar ze leven !

Voor de moment zijn het er 3 , maar het zijn er waarschijnlijk ietsje meer :D

Ik had echt niet gedacht dat de eitjes zouden uitkomen. Maar ben blij want ik wou altijd als eens met een vrij leggend scholenvisje kweken .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yes yes yes yesss ik zie een paar kleine larfjes :D
Ze liggen voornamelijk gewoon op de bodem en het is niet veel maar ze leven !

Voor de moment zijn het er 3 , maar het zijn er waarschijnlijk ietsje meer :D

Ik had echt niet gedacht dat de eitjes zouden uitkomen. Maar ben blij want ik wou altijd als eens met een vrij leggend scholenvisje kweken .
Nu flink aan het voeren met Artemia nauplieeen?
 
Nu flink aan het voeren met Artemia nauplieeen?

Ik las dat het enkele dagen duurt voor de jongen tot hun eierzak op is . Maar heb al artemia klaar staan . Hoewel ik denk dat ze het voor de moment niet gaan eten. Het enige wat de visjes doen is liggen tussen het javamos en af en toe schiet er is eentje door de bak. Maar zwemmen doen ze nog niet .
 
Vaak is de dooierzak na 3 dagen wel op.
 
dan begin ik morgen met artemia voeren :)
 
Zorg voor een klein laagje water zodat de jongen makkelijker die artemia kunnen eten. Dan is het geconcentreerd.
 
Het is doorgaans al vaak een probleem om ze weer kwijt te raken.

We kunnnen er altijd nog een bak roofvissen bijnemen natuurlijk... Het is indd jammer met de opkomst van visverkopende tuincentra is er wel een verschuiving ontstaan volgens mij.
 
Top dat het zo goed gaat tot nu toe:thumbs:
 
We kunnnen er altijd nog een bak roofvissen bijnemen natuurlijk... Het is indd jammer met de opkomst van visverkopende tuincentra is er wel een verschuiving ontstaan volgens mij.
Het is vooral een probleem dat de kwaliteit in winkels doorgaans zo slecht is dat de meeste mensen niet eens weten hoe goede siervissen eruit zien. En dat kan ze ook weinig schelen.

Daardoor is het de moeite niet voor amateurkwekers om topkwaliteit te kweken. Jos Hut met zijn Maanvissen uitgezonderd. ;)
 
Juist voor een hobbybob zou je zeggen moet het doel kwaliteit zijn als laat ik het puur hobbydoel noemen. Puur voor jezelf. Een amateur hardloper zal toch ook ondanks dat hij de wereldtop niet haalt de marathon in een voor hem zo goed mogenlijke tijd willen lopen. Tja de centjes ben ik misschien ouderwets maar dat is toch het doel van je hobby niet ?

Natuurlijk de ene kweker zal de uitdaging zien in zoveel mogelijk verschillende soorten op zijn lijstje te krijgen. Maar dat is weer een ander verhaal.
 
Juist voor een hobbybob zou je zeggen moet het doel kwaliteit zijn als laat ik het puur hobbydoel noemen. Puur voor jezelf. Een amateur hardloper zal toch ook ondanks dat hij de wereldtop niet haalt de marathon in een voor hem zo goed mogenlijke tijd willen lopen. Tja de centjes ben ik misschien ouderwets maar dat is toch het doel van je hobby niet ?


Ik deel jouw mening krekel.
Ik heb nu ook een ramirezikweekje zitten en mijn enige doel is dat ze in topconditie zijn en topkwaliteit zijn. Het enige wat ik ervoor zou vragen is dat mijn kosten terugverdient zijn.
Uiteindelijk wil ik alleen maar het beste voor mijn visjes.

Natuurlijk de ene kweker zal de uitdaging zien in zoveel mogelijk verschillende soorten op zijn lijstje te krijgen. Maar dat is weer een ander verhaal.

Zo ben ik denk ik, maar gezonde vissen zijn voor mij nog altijd prioriteit nummer 1.
 
Ik deel jouw mening krekel.
Ik heb nu ook een ramirezikweekje zitten en mijn enige doel is dat ze in topconditie zijn en topkwaliteit zijn. Het enige wat ik ervoor zou vragen is dat mijn kosten terugverdient zijn.
Uiteindelijk wil ik alleen maar het beste voor mijn visjes.



Zo ben ik denk ik, maar gezonde vissen zijn voor mij nog altijd prioriteit nummer 1.
En dan nog mensen vinden die de nakweek onder goede omstandigheden wil houden. Ramirezi bv met een PH van 6. Als het allemaal dood is na enkele weken was je werk voor niets.
 
Is wel een punt van Botia,een merendeel van deze vissen leven maar kort bij hun nieuwe baasjes helaas.
 
Ik ga ze langzaam aan laten veranderen naar 7. Maar in de lfs die ze wou aannemen zaten ze niet erg gezond ... Dus ik ga nog kijken voor een andere.
Maar ik wil zelf een harempje houden in mijn 1M bak.
 

Terug
Bovenaan