Zijn dit eitjes?


X

xIngrid

Guest
Ik heb net mijn twee visjes uitgezet in hun nieuwe bak, toen ik opeens iets geks tegenkwam. Het ziet eruit als een wit sesamzaadje in een doorzichtig bubbeltje van ca. 0,5 cm. Voor zover ik nu kan zien liggen er een stuk of 4.
Hierbij wat foto's die het hopelijk verduidelijken:
http://www.mijnalbum.nl/Album=8PF8HX6I#ESSY8WEA
(ik wist zo 1,2,3 niet hoe ik anders mn foto's kon delen hier, dus heb ik het maar even zo gedaan.)

Even wat verdere informatie, mocht dit nodig zijn:
De bak is tweedehands, maar goed schoongemaakt voordat alles erin ging. Ook een deel van de planten en het stuk hout zijn van de vorige eigenaar, het grind en planten rechtsachter zijn nieuw. Zoals ik al zei zitten de vissen er nog geen uur in, het lijkt me dus sterk dat de gekke dingen van hen afkomstig zijn.

Nu vraag ik me dus af, wat kan dit zijn?
 
Ik zou niet weten hoe er bolletjes schimmel op de bodem zijn gekomen, zo lang staat de bak nog helemaal niet.
Daarbij liggen ze op het (nieuwe) grind, er steken daar wel een paar wortels uit, maar echt een plek voor schimmel wil ik het niet noemen.
Ik ga ze in ieder geval morgen proberen uit de bak te halen en eventueel een foto van dichtbij maken.
 
Toen ik vanochtend ging voeren waren de bolletjes weg.. Ik denk dat de vissen ze 's nachts op hebben gegeten.
Vraag me toch nog steeds af wat het was.

Het voer wat ik ze geef lost vrij snel op als het niet gegeten wordt, en het ziet er ook niet uit als een voerkorrel met schimmel erop, er zit echt een soort vocht en een vliesje omheen.
 

Terug
Bovenaan