Zijn dit Altums of Santa isabel


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
orinoco's!.JPG
 
Wat het zijn kan ik je niet zeggen maar ik kan je wel zeggen dat ik ze erg mooi vindt.
 
Hoe hoog is hij? Want het lijkt of hij groeiachterstand heeft en daardoor die zadelneus minder heeft. Vind zijn ogen groot ten op zichte van z’n lijf maar dat kan ook aan de foto liggen.
 
Juist ook daarom zit ik te twijfelen of dit een orinoco is. Hij is ca. 20-25cm
 
Dit is zeker te weten een Altum! Kijk maar eens naar mijn Altums, zijn hetzelfde alleen een stuk jonger
 
Het artikel had al door genomen maar als je naar de site van skalara zucht gaat en je bekijkt de foto's dan begin ik toch te twijfelen
 
Deze is ongeveer 6 maanden 20 cm hoog en heeft die zadelneus ook nog niet heel erg
0E917135-847F-495E-873A-5C1CF2072044.jpeg
 
Geen enkele twijfel: dit is een Pterophyllum altum. Nog even wachten en dan zie je de kardinalen opgegeten worden. Slechte combinatie met grote maanvissen hoewel de maanvissen daar anders over denken.

Hobbygroet Jos Hut
 
Duidelijk een Altum! De afgelopen maanden zijn er weer redelijk wat in omloop gelukkig, echt prachtvissen zijn het! Het oog oogt inderdaad wat groot mbt het lichaam maar dit kan zoals al eerder gezegd ook aan de foto liggen. Hoe vaak voer je ze en met wat?
 
Geen enkele twijfel: dit is een Pterophyllum altum. Nog even wachten en dan zie je de kardinalen opgegeten worden. Slechte combinatie met grote maanvissen hoewel de maanvissen daar anders over denken.

Hobbygroet Jos Hut

Helaas wordt dit vaak gezegd en wordt daar weinig mee gedaan.... zo heb ik ook eerst 50 kardinalen moeten verliezen (waarvan 30 tot bijna 4 cm opgekweekt) voordat ik nu weet... ik moet een ander mooi gekleurd visje zoeken (adviezen in: https://www.aquaforum.nl/threads/coenb-zijn-1400-l-z-a.98935/page-3#post-1879365)... Heb er nu nog 25 over.

Ik heb de Pt scalare Santa Isabel
 
Hoe gaat de maanvissen samen met de discussen? Welk formaat hebben beide nu, aantal per soort? Op welke temperatuur heb je ze? Wat zijn de afmetingen van je bak?
 

Terug
Bovenaan