Zieke leeuwkopje


Bakst33n

Member
Lid geworden
9 september 2021
Berichten
11
Leeftijd
27
Hallo,

ik heb twee leeuwkopjes gekocht voor in mijn bak.

een daarvan zwemt heerlijk rond doet mee met de andere, maar de andere is eigenlijk alleen maar aan het liggen net of die geen zin meer heeft, heel aftoe beweegt die
ik wil nu eigenlijk even iemands hulp

Info: aquarium 900 liter
2 externe filters van 2000 liter per uur
Ph:7,3
Onderhoud bijna dagelijks
Moet alleen betere lamp kopen want heb nauwelijks alg vorming
suggesties: bak is 2.50/60/60
bak staat net aan goeie 5 weken nu vissen zitten er nu bijna 1 week in
image.jpg
image.jpg
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    296.6 KB · Weergaven: 102
  • image.jpg
    image.jpg
    165.8 KB · Weergaven: 99
  • image.jpg
    image.jpg
    191.2 KB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:
Heb je wat meer informatie voor ons? Foto? Afmetingen van de bak? Hoe lang is de bak ingedraaid? Weet je de waterwaardes?
 
Dat is een mooie sluier villa.

Ik neem aan de vis die op de kop ligt. Vele mogelijkheden.

Voer
Obstipatie
aangeboren mankement
Bacterieel probleem
Zwemblaas probleem

Obstipatie is meest voor de hand liggend.

Benodigdheden flinke curver ofzo met 10 cm water erin. Dag of 2 niet voeren. Veel liter maar laag waterpeil. Luchtpomp en goed monitoren met drupjes en anders elke dag verse bak water op zelfde temperatuur
Daarna handje doperwten diepvries, velletje eraf en even de kook erover in magnetron. In stukjes 2 a 3 keer per dag wat geven. Ontlasting komt daarna vlot op gang en hoort groen te zijn.
Zwemt hij weer recht dan ga je waterpeil ophogen met 5cm per dag. Als hij weer omslaat wat minder. Weekje aan zien en overzetten.

Sommige reageren beter op een soort voer dan andere dit is even uitzoeken. Als hij weer zwemt in aquarium ga je langzaam over met doperwten afwisselen met pellets. Doperwten mogen de andere ook hebben. Afbouwen doperwten en krijgt hij weer problemen ander voer proberen.

Aangeboren mankement kun je niest aan doen

Bacterieel; probleem ga je meer aan de vis zien, Staart en vinnen gaan rafelen. Ogen waasje of meer uit de kop. Witte aanslag bij bek

Zwemblaasprobleem ga je ws. nog zien dat schubben uit gaan staan. Ook moeilijk of niets aan te doen.

Ik heb zelf eentje die ook vaak op de rug ligt. Mankeert verder niets en als hij wil kan hij ook recht zwemmen. Grondeld ook op de rug. Zal wel iets mis zijn in de hersens...........................

Kijken naar ontlasting/poepgat; wormen die uit anus steken, witte draden
,Gedrag, eten of niet, schuren, vinnen knijpen, vinnen flikkeren, veel voor uitstroom en gapen
Uiterlijke zaken

Meer zekerheid met microscoop afstrijkjes bekijken.

Succes en ik hoop dat hij volgende week weer vrolijk rond zwemt.(y)
 

Dat is een mooie sluier villa.

Ik neem aan de vis die op de kop ligt. Vele mogelijkheden.

Voer
Obstipatie
aangeboren mankement
Bacterieel probleem
Zwemblaas probleem

Obstipatie is meest voor de hand liggend.

Benodigdheden flinke curver ofzo met 10 cm water erin. Dag of 2 niet voeren. Veel liter maar laag waterpeil. Luchtpomp en goed monitoren met drupjes en anders elke dag verse bak water op zelfde temperatuur
Daarna handje doperwten diepvries, velletje eraf en even de kook erover in magnetron. In stukjes 2 a 3 keer per dag wat geven. Ontlasting komt daarna vlot op gang en hoort groen te zijn.
Zwemt hij weer recht dan ga je waterpeil ophogen met 5cm per dag. Als hij weer omslaat wat minder. Weekje aan zien en overzetten.

Sommige reageren beter op een soort voer dan andere dit is even uitzoeken. Als hij weer zwemt in aquarium ga je langzaam over met doperwten afwisselen met pellets. Doperwten mogen de andere ook hebben. Afbouwen doperwten en krijgt hij weer problemen ander voer proberen.

Aangeboren mankement kun je niest aan doen

Bacterieel; probleem ga je meer aan de vis zien, Staart en vinnen gaan rafelen. Ogen waasje of meer uit de kop. Witte aanslag bij bek

Zwemblaasprobleem ga je ws. nog zien dat schubben uit gaan staan. Ook moeilijk of niets aan te doen.

Ik heb zelf eentje die ook vaak op de rug ligt. Mankeert verder niets en als hij wil kan hij ook recht zwemmen. Grondeld ook op de rug. Zal wel iets mis zijn in de hersens...........................

Kijken naar ontlasting/poepgat; wormen die uit anus steken, witte draden
,Gedrag, eten of niet, schuren, vinnen knijpen, vinnen flikkeren, veel voor uitstroom en gapen
Uiterlijke zaken

Meer zekerheid met microscoop afstrijkjes bekijken.

Succes en ik hoop dat hij volgende week weer vrolijk rond zwemt.(y)
Dankje ik ga dat zeker doen komt voor elkaar! Ben hier zeer Blij mee dankje! Zal zeker me best doen
 
goeiedag mensen! ik had laast nog een berichtje gestuurd over mijn leeuwkopje

(goudvis)


het is nu een paardagen gelden

heb wat metingen weer gedaan ook in de bak van waar nu de leeuwkopje zit
nh3=0.0 no2=0,0 ph=7.0-7.5 no3=10mg/1 po4=0,0
ik heb ook gedaan wat ik beetje moest doen goed opletten heb hem ook gekookte doperwtjes gegeven
maar het veranderd niet zoveel ik heb wel het idee dat die meer actief is.... maar volgens mij is het buikwaterzucht... ;-(
weet niet precies wat de volgende stappen zijn? moet ik nog even wachten.

groet !
 
Zit er een filter in de bak van de vis?

Buikwaterzucht is helaas niet op te lossen. Staan de schubben uit?
 
zit geen filter in de bak waar ik de vis in gedaan heb
wel een luchtsteentje de schubben staan niet uit hij blijft alleen veel liggen...
 
Waar meet je mee. Vind raar dat je NO3 meet en de rest niet.

Kun je nog een foto plaatsen close up van de vis. Ook eentje van de kop en ogen?
 
Ik meet met druppels sinds kort pas…
kan zijn dat ik het verkeerd gemeten heb.
Zeg je wel dat ik nog geen enkele alg heb en dat komt volgens mij door de lampen…. Heb all sterkere licht gekocht en warmer licht!

maar dat heeft nog niks te. Maken met de leeuw kopje want hij is er maar 5 minuten in geweest in het hele aquarium sinds ik hem kocht…..
Zit all de Heletijd in quarantaine
 

Bijlagen

  • B7A3BFF0-253E-44B5-95E0-6B24CC8F63F5.jpeg
    B7A3BFF0-253E-44B5-95E0-6B24CC8F63F5.jpeg
    121.4 KB · Weergaven: 94
  • BCF70330-5A27-455C-8A01-9EDFC0BFD24F.jpeg
    BCF70330-5A27-455C-8A01-9EDFC0BFD24F.jpeg
    224.7 KB · Weergaven: 93
Ik zou hem in het aquarium zetten.

Ik zie geen uitstaande schubben of iets anders wat doet vermoeden dat hij ziek is. Intern kan er iets wezen maar dat is verder niet te bepalen.

Dat laagje water zal heel snel vervuilen en je aquarium is je water veel stabieler en zal hem beter doen dan het laagje. Kijk of hij in aquarium opknapt. Zo lang hij nog eet wie weet wat het gaat worden.

Ik heb zelf ook eentje die veel op de rug ligt en @aquabelg heeft ook eentje die veel op de bodem ligt. Soms heb je bepaalde zaken niet in de hand en is er gewoon geen kant en klare oplossing.

Goed zijn ontlasting in de gaten houden.

Succes en ik hoop dat de sluier wat opknapt of gewoon gezond maar wat stuntelig door het leven zal gaan. (y)
 
Ik merk dat mijn Redcap Oranda geen tuimel-of drijfproblemen meer heeft sinds ik zorg voor een hoeveelheid Eendenkroos, doperwten of sla. In het begin had ze hier weleens last van. Tegenwoordig zorg ik dat de drijvende pellets in een drijvende ring liggen, en ze moet dus ook mee-eten van het wateroppervlak. Ze is hierdoor veel krachtiger gaan zwemmen en trekt vaak sprintjes, ze is ook gespierder geworden. Tegen infecties geef ik preventief maandelijks een 5-daags kuurtje van in cacaopoeder gerolde zinkende pellets, naar Japans voorbeeld. En ik voeg Voogle en knoflookextract toe bij iedere waterwissel.
 

Terug
Bovenaan