Zieke Betta heeft iemand enig idee wat dit kan zijn??


X

xxsamiex

Guest
Hallo,
Ik heb mijn Betta Splendens (Siamese vechtvis kempvis) nu ongeveer een half jaar, maar sinds gister het hij ineens een kapotte plek op zijn hoofd en zijn bovenlip is ook helemaal kapot. Ik weet me geen raad. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?? Ik dacht in het begin aan een schimmel, omdat het begon met een wit plekje, maar na een paar dagen esha 2000 te hebben gebruikt is het alleen maar erger geworden!! Het lijkt wel of zijn hoofd is opengebarsten. HELPHELP!
IMG_1333.JPG
IMG_1337.JPG
 
Bekrot?

Bacterieel. Ik gebruik zelf liever geen ESHA. Zou gaan voor de bactifec direct omdat het al wat ernstiger is. In de gebruiksaanwijzing staat een optie voor een intensief badje en daarna een kuurtje.

Weet niet of hij al te ver heen is.

Eerst flink water verversen en even over kool gaan filteren om de esha eruit te krijgen.

Neem aan dat de betta alleen zit?

Na de kuur goed je waterwaardes in de gaten houden.
 
De Betta zit met zn fry in de bak, maar ik zal de hele bak gaan verversen en natuurlijk aquasafe toevoegen en dan ga ik zo gelijk even kijken of de ranzijn bij ons bactifec oid. heeft, omdat ik er zo snel mogelijk mee wil beginnen. Ik ben bang dat hij het anders niet overleeft.
 
Beste is bactifec direct. Is ook gewoon bactifec maar dit is en lichtere vorm. Zo te zien is het al gevorderd. Weet niet of de fry tegen de medicatie kunnen hoor. Hoop dat je mooie betta gaat opknappen. Hou er rekening mee dat bacteriële aandoeningen wat langer tijd nodig heeft om te genezen. Na de kuur hem in top condities houden bevorderd het geheel wel. Kan zijn dat het nooit helemaal word zoals hij was maar zolang hij kan eten is het prima.
 
Hou ook even zijn ontlasting in de gaten. Als hij veel witte slijmerige slierten poept kan hij ook nog flagelaten hebben. Zou eerst de bactifec gaan gebruiken om de ontstekingen en bacterieen te behandelen. Heeft hij inderdaad de omschreven ontlasting zou je na de bactifec nog een kuurtje flagelaten kunnen doen.
 

Terug
Bovenaan