Ziek of zwanger


E

EdtheGREAT

Guest
Kan iemand mij vertellen of mijn luipaard Danio ziek of zwanger is. De danio is erg dik. Heb het idee dat hij zich een beetje afzonderd. De andere luipaard danio's zien er normaal uit. Wat mij opvalt bij de zieke of zwangere Danio is dat het gebied
20180408_160325.jpg
rond zijn anus erg rood is.
20180408_155631.jpg
20180408_153306.jpg
20180408_160042.jpg
 
ik weet niet hoe een zwangere danio eruit zie dus even wachten op andere die er wel verstand van hebben en als hij er zo uit hoort te zien als zij zwanger is:rolleyes:


Lezen. Bij elke medicijn linker kant menu staat verschijnsels van ziekten. Kijken of je wat herken.

http://www.manaus-aquarium.de/NL/levamicil.php
Verkrijgbaar bij o.a.. APO is op basis van levimasole. Wel wat duurder
 
Het zou svc kunnen zijn (spring viraemia of carp). Ik weet trouwens niet hoeveel danios man en hoeveel vrouw zijn. Moeilijk te zien. Het valt mij trouwens iets op. Heb de zieke of zwangere vis net uitgevangen. De andere 3 luipaard danio's zijn nergens meer te vinden. Hebben zich verstopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie net nog een post van ivm de tetra. Dat witte wormpje. Ik zou toch gaan denken alles bij elkaar dat je een probleem heb met wormpjes. Er zijn vele wormen die zich overal in kunnen nestelen. Persoonlijk zou ik gaan voor een kuurtje levamicil. . Dit is voor veel wormen. Geen garantie hoor. Wormen kan nogal ingewikkeld zijn uitgaande dat het geen kieuw of huidworm is.

de tetra worm op staart, oog, nu deze met rood poepgat zou ik toch in deze richting zoeken. Heb je al een stukje van je bodem bekeken. Glaasje van je bodem naar boven halen en roeren kijken of je geen wormachtige zie zweven.
 
Ik heb destijds ook Levamisole gebruikt tegen wormen en dat was succesvol maar veel dierenartsen verkopen dit niet zomaar. Wel zit het tegenwoordig ook al in bepaalde medicatie . Het kan geen kwaad voor je bacteriecultuur.
 
Zie net nog een post van ivm de tetra. Dat witte wormpje. Ik zou toch gaan denken alles bij elkaar dat je een probleem heb met wormpjes. Er zijn vele wormen die zich overal in kunnen nestelen. Persoonlijk zou ik gaan voor een kuurtje levamicil. . Dit is voor veel wormen. Geen garantie hoor. Wormen kan nogal ingewikkeld zijn uitgaande dat het geen kieuw of huidworm is.

de tetra worm op staart, oog, nu deze met rood poepgat zou ik toch in deze richting zoeken. Heb je al een stukje van je bodem bekeken. Glaasje van je bodem naar boven halen en roeren kijken of je geen wormachtige zie zweven.

Dat probleem met de tetra en het wormpje, is al zeker zes weken geleden dat de tetra beter was. Ik was het alleen vergeten te melden. Ik zal vandaag kijken of ik een glaasje van de bodem kan halen om te kijken naar wormpjes.
 
Dat probleem met de tetra en het wormpje, is al zeker zes weken geleden dat de tetra beter was. Ik was het alleen vergeten te melden. Ik zal vandaag kijken of ik een glaasje van de bodem kan halen om te kijken naar wormpjes.

Ik denk niet dat je in de bodem wormpjes hoeft te vinden als de vissen een wormbesmetting hebben. Ben geen vissen-wormen-expert maar bv de spoelworm bij honden en katten komt ook alleen in eitjesvorm in de bodem voor (of een hond met zware besmetting moet net gepoept hebben). Het zijn de eitjes op de grond die de zoogdieren binnen krijgen en die ontwikkelen zich dan pas in het maag/darm kanaal.

Dit doorgetrokken naar het aquarium zou het dus best kunnen zijn dat je vissen vol zitten met wormen maar dat je in of op de bodem niks aantreft.

Bij honden gaat de dierenarts zelfs niet op zoek naar wormen in de ontlasting van de honden/kat maar naar de eitjes (onder de microscoop).
 
Ik heb een glaasje eruit gehaald en ik kan geen wormpjes vinden. Nu is het zo dat al mijn andere vissen gezond lijken. Alleen die ene vis is dik/opgezwollen. Kan hij niet zwanger zijn?
 
Wormbesmettingen kunnen lang onopgemerkt blijven. Niet alle dieren hoeven symptomen te hebben.
 
dus dan zal hij niet in verwachting zijn om het zo maar te zeggen?
 
Ik heb geen idee hoe een zwangere danio eruit ziet. Zoals alle posts er zijn vele soorten wormen wat zich op verschillende manieren kan uiten. Jouw posts alles bij elkaar zou ik uitgaan van wormen besmetting. Wil je zekerheid dan zal er een afstrijkje onder microscoop gemaakt moeten worden. Vele middelen voor wormen maar het is de trick om iets te vinden voor de specifieke worm waar je ws mee te maken heb.


De levimicil van manuas daar zit de levamisole in. Dit dood veel wormen maar garantie heb je nooit omdat je niet specifiek weet wat voor worm in de vis zit dus trachten een breedwerkend middel in te zetten met zo min mogelijk schade aan je biologisch evenwicht in je aquarium.

Je zult zelf een keuze moeten maken behandelen met relatief weinig gevolgen of het aankijken met het risico dat het zich gaat verspreiden.

Is er op utube of internet geen afbeelding van een zwangere danio?
 

Terug
Bovenaan