Zelfmoord of vliegen?


H

herman46

Guest
Wie heeft het al eens meegemaakt, vanochtend mijn vrouw komt naar buiten; er ligt een visje op de grond, ik zeg nog dat kan niet.
Ik naar binnen en ze zegt kijk daar, ik op mijn beurt ach dat is een blaadje die heb ik aan de kant geschoven om op te rapen.
Trouwen toen ik naar bed ging in donker had ik ook al zoiets zien liggen.
Ik op de knieen wat na de operatie niet zo vlot meer ging en pak het op en ja hoor een kardinaal tetra.
En ik maar denken hoe kan dat nou?
Ik ben wel bezig geweest om er guppies uit te halen en de plaat boven het water een stuk opgeschoven en heeft een poos open gestaan, wel veel blad van de waterplant staan, maar hoe dit kan?
Vliegen kunnen ze niet.
Als je bezig bent dan zie toch wel iets spartelen als er een uit komt vallen, blijven aan het netje hangen of zo.
snap het nog steeds niet, maar ja koop wel weer een frisse er bij :S
 
Als de plaat open heeft gestaan is grote kans dat de vis op dat moment ergens van is geschrokken en eruit is gesprongen, want ook al kunnen ze niet vliegen, springen kunnen zet och zeker zeer goed (helaas soms)
 
Ja, ze springen soms, ben er ook al een flink aantal zo kwijt geraakt. Heb het aquarium dicht gemaakt daarna, toen is het niet meer voorgekomen.
 
Ik denk ook die die is gesprongen en soms liggen ze wat verderop doordat ze op de grond klapperen.
 
Mijn kegelvlek is een keer uit een emmer gesprongen, het water zat 10 cm onder de rand.:'(
 
komt me erg bekend voor hier ook gebeurd met verschillende vissen
fout gedacht zo hoog springen ze niet dus wel de katten hadden een feestmaal :stars::D:D
 
Was hij toen overleden dan?
Die van mij wel, we waren een stukje wandelen, en toen we terug waren was ie dood....
Het was toen ik mijn aquarium herinrichten, en die hele geschiedenis, zie topic wanneer vissen erin na herinrichting aquarium...;)
 
Vroeger hadden we een mannelijke gup die constant uit de verschonings bak sprong, totdat de hond er stond en die had verse vis. Dat was 20 jaar geleden.
 
Enige vissen die uit mijn bak (geen dekruiten wel lichtkap) zijn gesprongen en echt ver zijn de Crossocheilus denisonii. Man, die gaan HARD.
 
Bij mij waten het Pseudomugil luminatus (sp. Red neon). Het enige moment waarop ik niet bedacht was om de bak helemaal springproof af te sluoten was tijdens de waterwissels, dan springen ze er toch niet uit dacht ik. Of kan ik het in ieder geval in de gaten houden.

Nou wel dus, ze zijn niet voor niks bekend als springers... halve meter naast de bak gevonden (best een prestatie toch?) Alleen te laat helaas.

Als je het eenmaal hebt meegemaakt bem je er altijd bedacht op. Alleen jammer dat het toch eerst fout moet gaan, maar goed, leren we weer van toch?

Crossocheilus denisonii

Deze naam voor Sahyadria denisonii (vroeger Puntius en daarvoor een heleboel andere namen) kende ik nog niet :p
 
Zo heetten deze vissen jaren terug toen ik ze kocht.......! Deze familie vissen wisselt vaker van naam, dan menig mens zijn onderbroek...:)
 
Zo heetten deze vissen jaren terug toen ik ze kocht.......! Deze familie vissen wisselt vaker van naam, dan menig mens zijn onderbroek...:)

Ja ze lijken er bijna ewn kunst van t emaken. Wie kan de meeste synoniemen en nieuwe genussen bedenken :p
 
Vliegen echt over schepen. Mijn broer had een opgezette mee genomen. Voer bij de Shell. Had de kat hem opgevreten.
 

Terug
Bovenaan